Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On mahdollista että tipahdan kokonaan työelämästä - voiko niin selvitä?

Vierailija
01.02.2024 |

Mulla on alkava sairaus ja toisaalta myös haave elää vaatimattomasti kokonaan yhteiskunnan ulkopuolella. Se on mulle hyvin vierasta koska olen aina ollut hyvissä töissä. Olen nelikymppinen nainen.

Millaista olisi elämä jos niin kävisi? Pystynkö elämään? Mitä se taloudellisesti merkitsee?

Minulla on säästöjä n 100 000e. Pitääkö ne käyttää ennenkuin saan mitään tukia? Entä pitääkö omistusasunnosta luopua? Puolisoa ei ole.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/7 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tietääkseni Suomessa köyhyyteen kuolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini eli 20 vuotta työelämän ulkopuolella ennen kuin pääsi työkyvyttömyyseläkeelle. Välillä oli sairauslomalla ja kuntoutuksessa, mutta suurimman osan ajasta oli työkyvytön työtön. Tuilla pärjäsi ja silloin, kun terveys antaa myöten elää mielekästä elämää tehden asioita, joista tykkää. Sanoisin, että mitä pikemmin hyväksyy tosiasiat, sen helpompaa elämä on. 

Vierailija
4/7 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei saa, jos on säästöjä. Työttömyystukia, sairauspäivärahaa, kuntoutustukea ja työkyvyttömyyseläkettä saa säästöistä huolimatta.

Vierailija
5/7 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro menoistasi sen tarkemmin, mutta laskeskelin että esim. vuokra n. 700e kuussa + 150e viikossa ruokakuluihin ym. riittäisi tuo 100 000 itselläni reiluksi kuudeksi vuodeksi jos en mitään tukia saisi. Toki jos haluaa/pystyy matkustelemaan tai on pakko pitää autoa, hupenisivat säästöt nopeammin.

4-5 vuotta pärjäisi oikein hyvin noilla säästöillä ja rahaa riittäisi muuhunkin kuin välttämättömyyksiin ennenkuin mahdolliset tuet alkavat rullaamaan.

Suomessa ei tarvitse nähdä nälkää. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Monesta asiasta voi karsia ja silti elää inhimillistä elämää.

Vierailija
6/7 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tehdä silti töitä ? 

kela korvaa työnantajalle sairauspäiväsi diagnosin takia? 

Vierailija
7/7 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tietääkseni Suomessa köyhyyteen kuolla

Eiköhän tuohonkin pysty kuolemaan, jos niin vain haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi