Mies on "opetellut sanomaan mitä itse haluaa"
Miehen on kuulemma ollut vaikea sanoa edellisissä suhteissa ei jos ei halua tehdä jotain. Mä oon alusta alkaen arviointi mitä se oikeasti haluaa tehdä ja tukenut sitä ettei tee asioita mitä ei halua, kuten lähteä vaikka iltaa viettämään mun kavereiden kanssa. Toki monesti haluaakin mukaan, mut ei aina ja oon sanonut että se on ok.
Tänään tuntu kuitenkin et menee jo tää "sanon mitä itse haluan tehdä, enkä suostu kaikkeen" yli.
Oon ihan helvetin väsyny. Töissä oli ihan kamala päivä ilman taukoja. Oon syöny vaan suklaapatukan jonka työkaveri anto kun ties, etten oo ehtiny pitää taukoja. Oon töissä kotihoidossa. Töiden jälkeen kysyin mieheltä, lähteekö hän kauppaan mukaan, et saatais loppuviikon ruoat nopeemmin ostettua. "Mulla on tänään särkeny vähän päätä, oon varmaan juonu liian vähän" oli vastaus. Mies on työtön, eikä oo tänään ku täytelly ristikoita ja laittanu tiskit koneeseen.
Mä lähin töistä suoraan hakemaan auton, tankkaamaan sen ja siistimään vähän kun huomenna on lakko ja haen 3 työkaveria parista eri kaupungista ennen töitä kyytiin ja mennään yhtämatkaa töihin. Sen jälkeen kävin kaupassa. Kannoin 2 kestokassillista ruokaa ja pesuaineita 3 kerrokseen ilman hissiä. Lämmitin eilisen ruoan lopun lapsille. Laitoin pesukoneen päälle. Nyt lösähdin sohvalle (Mies kuitenki alko oma-alotteisesti laittaan meille nuudelia ruoaks, eli sentään sen verran) ja ootan et pääsen syömään, saan pyykit kuivumaan ja pääsen nukkumaan, koska huomenna heräillään vähän ennen viittä et ehdin hakemaan kaikki kyytiin.
Anteeks pitkä teksti, oli vaan pakko päästä avautumaan ees johonki ennen ku keskustelen tästä miehen kanssa. Oli aika herättävä päivä sen suhteen minkä verran kumpikin meillä tekee.
Kommentit (36)
Eihän tuommoinen kaupassa käynti liity mitenkään siihen "mitä haluaa tehdä". Ei se ole mikään valinnainen asia haluaako käydä kaupassa vai ei, jos kotona ei ole ruokaa ja lapset ruokittava. On ihan toinen juttu opetella hahmottamaan mistä pitää ja sanomaan ei, kuin luistella kotihommista tuommoisilla verukkeilla.
Miehesi on itsekäs laiskamato, sen varmaan halusit kuulla?
Miehelle olisi voinut esim. todeta, että otapa särkylääke ja iso lasi vettä, ja sitten kipikapi kauppaan, tässä lista. Tai oikeastaan olisi voinut käydä siellä jo valmiiksi, jos kerran on työtön ja sinäkään et ilmeisesti ollut autolla töissä. Silleen toimii normaalit ihmiset.
No sinähän tuon olet ihan itse valinnut, että suostut tuollaista äijää katselemaan. Ei liene mikään pakko.
No olisit lässähtänyt sinäkin sohvalle ja sanonut että enpä tahdo.
Ei sun nyt sentään ihan kynnysmatto tarvitse olla, vaikka haluatkin antaa miehelle tilaa tehdä omat päätöksensä.
Mikä tuossa olisi ollut nopeampaa, jos mies olisi ollut mukana? Auton tulee aina olla niin siisti, että sillä voi kyyditä muita eikä ruokaakaan ole pakko ostaa tuollaista määrää, jos on väsy ja kiire ja huomenna töiden jälkeen olisi auto käytössä joka tapauksessa.
Teetkö aina elämästäsi noin vaikeaa etkä osaa edes eväitä varata?
Vierailija kirjoitti:
Miehelle olisi voinut esim. todeta, että otapa särkylääke ja iso lasi vettä, ja sitten kipikapi kauppaan, tässä lista. Tai oikeastaan olisi voinut käydä siellä jo valmiiksi, jos kerran on työtön ja sinäkään et ilmeisesti ollut autolla töissä. Silleen toimii normaalit ihmiset.
Jos miehellä nimenomaan on ongelmana se, että kokee naisten kävelevän ylitseen ja että hän on nyt oppinut pitämään rajoistaan kiinni, niin tuskin mies tottelee.
Sun täytyy myös oppia kertomaan mitä haluat. Kukaan ei osaa lukea ajatuksia.
Ensi kerralla soitat miehelle, kerrot millainen päivä sulla on ollut ja sanot että mennäänkö yhdessä kauppaan vai meniskö mies, ja sinä teet sillä aikaa lapsille ruuat, laitat pyykit ym.
Mut jos olit autolla liikenteessä niin tietysti käyt kaupassa. Miehenkö olisi pitänyt tuonne lähteä kävellen liukastelemaa?. Sen jälkeen uikutettaisiin kun miestä pitää noutaa kaatumisen takia päivystyksestä ja silti kauppareissu olisi tekemättä. Ajattele nainen kerrankin aivoillasi.
Tonno di Mare
Jos toivot että mies tekee jotain, älä silloin kysy mitä hän haluaa, vaan esitä suoraan asiasi eli toivot että mies voisi tulla kauppaan kanssasi tai pyydät tai olisi hienoa, mahtavaa, olisi suuri apu jne. Tuota "haluatko" kannattaa käyttää vain silloin jos on oikeasti ihan sama mitä mies valitsee, haluaako vai ei.
Ehkä reppu olisi hyvä, jos on kaksi kassia. Ei liikaa painoa reppuun. Voiko kotiin tilata joskus suoraan ostokset. Voisiko mies myös kantaa kaupasta? Onko mummosta avuksi joskus tai joku kummi. Marketin tiskiltä saisi joskus broilerit? Ellei syö kasvisruokaa pelkästään.
Vierailija kirjoitti:
Jos toivot että mies tekee jotain, älä silloin kysy mitä hän haluaa, vaan esitä suoraan asiasi eli toivot että mies voisi tulla kauppaan kanssasi tai pyydät tai olisi hienoa, mahtavaa, olisi suuri apu jne. Tuota "haluatko" kannattaa käyttää vain silloin jos on oikeasti ihan sama mitä mies valitsee, haluaako vai ei.
Eikun sori, kysyitkin että lähteekö mies kauppaan, no, sama asia kuitenkin.
Vittuako mieheltä kysyt mitä se haluaa jos vastaus ei saa olla muuta kuin sun haluama. "Haluatko lähtä kauppaan/mummolaan/kidutukseen?" Ei ole kysymys minkä teet jos itse haluat toisen mukaan.
Mistä näitä tyyppejä ilmestyy.
Ota nollatoleranssi sen itsekkään laiskimuksen kanssa saman tien. Voit sanoa tiukemminkin, jos ei mene hyvällä perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä nimenomaan on ongelmana se, että kokee naisten kävelevän ylitseen ja että hän on nyt oppinut pitämään rajoistaan kiinni, niin tuskin mies tottelee.
Sitten sen miehen täytyy sinkkuuntua ja pysyä erossa naisista, jos ei pysty tasavertaiseen parisuhteeseen ongelmansa vuoksi.
Sinuna miettisin ensisijaisesti minkälaisen suhteen itse haluat. Esimerkiksi haluatko tasa-arvoisen suhteen? Silloin kumppani ei voi todeta, että ei huvita kotityöt, palkkatyöt eikä kompromissit - muutoin kaikki pyörii miehesi tarpeiden ja halujen ympärillä. Aivan eritasoinen kysymys on haluaako mies lähteä esim. illanviettoon sinun kavereiden luokse. Opettele siis sanomaan myös se mitä sinä itse haluat.
Jaapa jaa...