Orpo piileskelee kansalta! Ensin oli maha kuralla ja sitten luikki Brysseliin!
Pääministeri ei uskalla kohdata leikkaustensa ja toimenpiteidensä kohteita. Ujeltaa Brysselistä käsin, ettei työelämäheikennyksistä ja tukien leikkauksista ole mitään haittaa eikä vahinkoa kenellekään oikeasti. Wau. Tule tänne kansan eteen se kertomaan, Orpo. Ota vaikka Imodium, josko helpottaisi.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eikö pääministerin työaika olekaan 24/7?
Ja mikäli herra pääministeri on Brysselissä/vatsataudissa, niin kuka häntä sijaistaa?
Se kuka häntä on tähänkin asti aina sijaistanut. Meillä on mahtava pääministerin sijainen ja valtiovarainministeri Riikka Purra. Ylivoimainen äänikuningatar.
Piilossa hänkin, koska ei tullut ikkunaan eilen vaikka pyydettiin. Ripulia hänelläkin?
Ripulia tulee kummastakin päästä hallitsemattomasti. Purra ja Orpo eivät puhukaan mitään kieltä sujuvasti, mutta paskaa puhuvat vaikka unesta herätettyinä ja puulla päähän lyötyinä.
Orpo näemmä seuraa oppi-isänsä Sipilän jalanjälkiä.
"HS: Pääministeri Sipilä matkusti vessanpöntöllä Ouluun"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko työkunnossa 247?
Ihan normaalit ruokajuomat vaan nauttii, ministeriaikojen viinatilauksien mukaan siis pari viinipulloa, muutama olut ja puoli litraa teräviä päätä kohden.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001241612.html
Häkkänen toilailee mediassa, Riikka ärhäntelee lakkoilijoille ja Stubb hokee ydinaseita. Siellä on Petterin hyvä olla Brysselissä turvassa tältä kaaokselta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen uusi slogan: Paskat housussa Brysselliin
Eikö tää oo muodostunut jo perinteeksi? Stubbhan lähti brysseliin niin että jäi pääministerin kausi kesken. Saa nähdä kuinka kauan kantti kestää presidenttinä jos tulee valituksi, vaikka mukavammat olot herralla lienee siellä Euroopan luksuksessa.
Mutta itse aihe on kyllä täysin käsittämätön;
Miten on pokkaa sanoa, että ei heikennä työntekijän asemaa lainkaan? Eiköhän jo kaikkein hölmöimmälle kokoomuksen äänestäjällekin jo tule selväksi, että herrat puhuu vähintäänkin "muunneltua totuutta", jos vaihtoehtona pitää miettiä että joko kymmenet ja sadat tuhannet lakkolaiset on väärässä ja joukkopsykoosissa
tai yksi pääministeri ja muutama muu politiikko ei ehkä oo ihan rehellinen. Itse en äänestäjänä sietäisi sitä, että mulle valehdellaan, mutta jostain syystä iso osa näistä oikeiston äänestäjistä tuntuu olevan ihan ok asian suhteen, kun asioita on vaan niin paljon ettei kaikelle vaan voi sulkea silmiään ellei ideologian palo tai sekä työntekijöiden että työttömien rankaisun halu mene ihan kaiken perusjärjen edelle.
Samaa ihmettelen! Eikö näitä äänestäneitä yhtään häiritse ja huoleta maan aivan järkyttävä velkaantuminen ja hallituksen pähkähullut hankkeet tämmöisinä aikoina? Siis velkaa otetaan enemmän kuin Marinin hallitus, jolla oli sentään globaali pandemia, sähkökriisi, Ukrainan sota jne. päällä silloin.
Purra ottaa melkein 15 miljardia uutta velkaa tänä vuonna pelkästään. Ja se Turun miljardien "tunninjuna", joka ei tule olemaan tunnin ja nyt nämä on saaneet päähänsä, että haluavat sillan Ruotsiin myös, mutta ei loogisesti edes Turusta. Rahaa on!
Orpo paralla on tulevaisuudessa jatkuva ripuli. Toivottavasti tunnin juna on äkkiä valmis ettei tarvi pitempään pidätellä
Yleislakkoa pukkaa ja Orpo antaa persujen kärjistää tilannetta🙄
Kyllä on koulunkäynti jäänyt vähiin näillä tämän keskustelun vihapuhetta suoltavilla vihervasemmisrolaisilla.
Samassa jaksossa Stubbille järjestetään pistokoe. Sekään ei mene aivan nappiin.
Ensimmäisenä kysytään Kenian pääkaupunkia.
Mä näen sen edessäni, olen käynyt siellä. Nyt mulla on blackout, en muista, Stubb myöntää. Oikea vastaushan olisi ollut Nairobi.
Seuraava kysymys kuuluu, kuinka paljon on viisi potenssiin kolme. Kysymys vetää Stubbin hiljaiseksi.
Mä oon tosi huono matikassa. 75? presidenttiehdokas veikkaa. Oikea vastaus on 125.
Kolmas kysymys on, minä vuonna Suomi liittyi lasten oikeuksien sopimukseen. Stubb veikkaa 1960, oikea vastaus on 1991.
Neljänteen kysymykseen Stubb tietää itsevarmasti vastauksen: maailman maista eniten hevibändejä henkeä kohden on tietysti Suomessa.
Viimeisenä Stubbilta kysytään, kuka on kirjoittanut näytelmän Työmiehen vaimo.
Väinö Linna. Varmaan väärin, Stubb vastaa, ja niinhän se olikin. Oikea vastaus olisi ollut Minna Canth.
Vierailija kirjoitti:
Häkkänen toilailee mediassa, Riikka ärhäntelee lakkoilijoille ja Stubb hokee ydinaseita. Siellä on Petterin hyvä olla Brysselissä turvassa tältä kaaokselta.
Näen mielessäni kaikki kolme Ville Rannan tekeminä piirroksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni korjaus: kaikki neljä.
Brysselissä neuvoteltiin Ukrainan tukemisesta ja hiljennettiin Orban. Siksi herra pääministeri luikki tiehensä.
Miten tämän Vauva-foorumin annettiin lipsua Ylilaudan fanaattisuusjatkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleislakkoa pukkaa ja Orpo antaa persujen kärjistää tilannetta🙄
Uskaltaa videoyhteyden välityksellä tuhansien kilometrien päästä puhua Ylen toimittajalle.
Orpo paralla on tulevaisuudessa jatkuva ripuli. Toivottavasti tunnin juna on äkkiä valmis ettei tarvi pitempään pidätellä
Rennietä ja Imodiumia menee. Kumpi kestää Petterillä pidempään, pumppu vai peräsuoli.
Kyllä minäkin piileskelisin jos olisin noin nolosti käyttäytynyt!
Niin että jaksamista vaan Petterille, isot pojat ei päästä helpolla!
Kuinka paljon Tunnin juna maksaa? Raideyhteyden suunnittelu maksaa arviolta noin 75 miljoonaa euroa, josta EspooSalo-oikoradan suunnittelukustannukset ovat noin 60 miljoonaa euroa ja SaloTurku-kaksoisraiteen noin 15 miljoonaa euroa. Alustava arvio rakennuskustannuksista on yhteensä noin 3,44 Mrd euroa.
Kopioitu suoraan netistä, että me veronmaksajat maksamme tämän loppupelissä. Miten valtio tai Orpo vastaa tästä hankkeesta? Kun terveyskeskuksia ja sairaaloita häviää, mutta niille ei rahaa vain löydy, mutta toki tunnin junalle? Aika hävytöntä toimintaan, jossa leikataan vain vähätuloisilta ja muita, että ei valtio tule mukamas muuten toimeen, mutta jostain rahat revitään tähän? Siis veronmaksajilta?!! Poliitikot ovat osa niin kaukana tavallisten ihmisten elämästä, että jos jotain keksitään, niin toki rahat kaavitaan muiden selkänahasta? Todella törkeää toimintaa. Suomella jo velkaa entuudestaan, miten tämä velka maksetaan takaisin? Eu:n liittyminen oli jo huono päätös, kun suuremmat valtiot määräävät jopa Suomen asioista, että miten meidän pitää toimia, että saadaan rahaa lisää muille? Eu oli jo alkujaan huono päätös, sen vuoksi, että täällä jopa vihannekset ym. pitää pakata muoviin? Että joku yrittäjä Eu:ssa päättää oikeasti myös Suomen kansasta?!! Kun Eu ei ajattele muuta kuin rahaa ja taloutta ja rikkaamille valtioille, ei Suomelle. Mulla nyt ote vähän kirposi myös muihin asioihin. Sorry siitä, mutta ole huolissani tästä Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni korjaus: kaikki neljä.
Eihän se Petteri ole koskaan paikalla - missä lie piileksii 😂
Sanna, meillä on sinua ikävä!