Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tk-lääkärin huono päivä...Liekö ollut joku valelääkäri?

Vierailija
01.02.2024 |

Jouduin käymään päivystyksessä. Huomasin jo lääkärin äänestä kun kutsui potilaita sisään, että nyt ei ole hyvä päivä lääkärillä...Mutta yllätti hänen tietämättömyys, ehkä oli joku valelääkäri? Kyseli päivittäisistä lääkityksistäni, että mihin tarkoituksiin ne ovat. Etenkin ihmetteli erästä nenäsuihketta ja sanoin kolme kertaa (!) että se on määrätty aiemmin poskiontelo-oireisiini mutta ohitti tämän täysin, aivan kuin ei olisi edes kuullut vastaustani.

Googletti siinä kyseisen lääkkeen, että mihin tarkoitukseen sitä käytetään, koska "en kyllä tiedä mihin tätä käytetään" (siis todella yleinen nenäsuihke!)  vaikka sanoin selvästi kolme kertaa että poskionteloihin.

Tuli sitten puhetta rasva-arvoista, kun triglyseridi hieman koholla. Totesi tähän, että ei oikeastaan tiedä, mihin se vaikuttaa (!)  Kai tämänkin pitäisi olla ihan perusjuttu lääkärin tietää? Mitä siellä lääkikessä oikein opetetaan?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mua pelottaa nyky Suomessa jos sattuisin sairastumaan vakavasti ja noita en mä tiedä lääkärille pitäisi mennä! Kun edes verikoetta ottaessa eivät tiedä vaikuttaako joku lääkeaine verokokeen tulokseen: öh...En mä tiedä, ei tietääkseni on vastaus! Ihmettelin että kumma et laboratoriossa osattiin edes verta ottaa!!

Vierailija
42/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä oli 24h päivystysvuoro menossa viimeisillään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi mua pelottaa nyky Suomessa jos sattuisin sairastumaan vakavasti ja noita en mä tiedä lääkärille pitäisi mennä! Kun edes verikoetta ottaessa eivät tiedä vaikuttaako joku lääkeaine verokokeen tulokseen: öh...En mä tiedä, ei tietääkseni on vastaus! Ihmettelin että kumma et laboratoriossa osattiin edes verta ottaa!!

En mä tiedä on kuule ainoa oikea vastaus kun ei tiedä. Tietenkin potilaalle tulisi parempi mieli jos valehtelis että sulla on syöpä.

Vierailija
44/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko mennä päivystykseen jos ei usko tapaavansa oikeaa lääkäriä. Tällaiset vittupääpotilaat voivat mennä yksityiselle ja maksaa vähän enemmän.

Aina vit tupää täällä olet sinö

Oletkos itse kenties tk-lääkäri? Montakos potilasta olet ta pat tanut joko vahingossa tai tahallasi väärillä diagnooseilla? Olisiko kannattanu käydä se lääkis kunnolla...

Vierailija
45/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttiko hän väsyneeltä? Ehkä oli jo takana vuorokausi töitä ja vaikeita rankkoja tapauksia.

Vierailija
46/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittää. Onneksi on työterveys.

Osalla on, mutta työttömillä, eläkeläisillä ja opiskelijoilla ei. Suppeimmillaan työterveys voi olla vain pelkkä työhöntulotarkastus/terveystarkastus muutaman vuoden välein ja joudutaan asioimaan tavallisessa tk:ssa ns työterveydestä huolimatta...

Onnekkaita ne, joilla on laaja työterveys tai varaa yksityiselle

Meillä vielä suppeampi, ei ole työhöntulotarkastusta eikä terveystarkastuksia. Ainoastaan voi tehdä nettikyselyn ja sen perusteella sitten tarvittaessa pääsee tarkastukseen.  Reseptejä ei uusita, kroonisiin sairauksiin liittyviä tsekkauksia ei tehdä. Työtapaturmat hoidetaan, äkilliset sairastumiset. Työperäiset jutut. Gynehommia ei.

Ahdistaa kun pian jää työttömäksi, kun nyt työterveys hoitanut kaiken. Uusiikohan ne tk:ssa edes työterveydessä tehtyjä reseptejä.

Vierailija
47/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on vastavalmistunut niin ei ehkä tunne kaikkia lääkkeitä. tykkään silti että lääkäri kysyy jos ei jotain tiedä. myös googlettaminen on hyvä, jos pitää tarkistaa joku asia.näistä lääkäreistä mulla ok kokemuksia.

karmeinpia on lääkärit, jotka on ylimielisiä ja luulee tietävänsä kaiken.heiltä on mennyt kaikki perseelleen, kun on asioinut tällästen kanssa. eli aloitteleva kandi, joka kyselee ja varmistelee on mielestäni ok.

Ainakin totesi olevansa terveyskeskuslääkäri joten oletan että ei ollut ainakaan kandi, oli hieman vanhemman oloinen/näköinen

ap

Vierailija
48/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä on kuule ainoa oikea vastaus kun ei tiedä. Tietenkin potilaalle tulisi parempi mieli jos valehtelis että sulla on syöpä.

Miksi opiskelit lääkäriksi jos et tiedä etkä edes halua tietää? Se kuuluu siihen työhösi, daiju, että etsit sitä tietoa jos et jotain tiedä, Google on keksitty.

Ai niin, ethän sä päässyt edes sinne lääkikseen, joten...

Vierailija
49/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniköhän aloitus tunteisiin eräillä tk-lääkäreillä :D

Vierailija
50/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi opiskelit lääkäriksi jos et tiedä etkä edes halua tietää? Se kuuluu siihen työhösi, daiju, että etsit sitä tietoa jos et jotain tiedä, Google on keksitty.

Ai niin, ethän sä päässyt edes sinne lääkikseen, joten...

APhan pisti pahakseen kun lääkäri googletti mihin nenäsuihketta käytetään. Ajattele mikä pskamyrsky olisi jos joutuisi googlettamaan mitä eri veriarvot tarkoittaa!

Vierailija
51/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyselyä perään ko lääkäristä. Pitäähän nuo selvittää. Palautetta laittamaan hopi hopi!

En pannut merkille kyseisen lääkärin nimeä eikä hän määrännyt minulle edes mitään lääkettä

ap

Omakannasta näkyy nimet ja kaikki. Myös se, mitä tämä surkimus on kirjannut käynnistäsi.

Vierailija
52/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uusi. Sulta jää diapamit ja opiaatit saamatta.

Vierailija
53/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat lääkärit istuu päivisin tk:ssa ja iltaisin ja viikonloppuisin yksityisillä asemilla ottamassa vastaan mm. työterveyspotilaita. Osa taas toisin päin päivisin yksityisellä ja illat ja viikonloput päivystämässä julkisella.

Sanoisin että tosi pieni osa lääkäreistä. Ei ne kellon ympäri tee työtä, paitsi jotkut nuoret lääkärit ehkä.

On todella yleistä. Ei siellä kellon ympäri ja joka päivä tarvitse olla, mutta iso osa yksityisellä työskentelevistä tutuistani päivystää säännöllisesti systeemillä yhden arki-illan viikossa ja yhden viikonlopun kuukaudessa julkisella. 

Vierailija
54/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kepun toimistossa kova tohina kun yrittävät uusia ideoida etsiä ennen puolue rekisteristä putoamista. miten kumota kaivos laki, kakka kaivo laki, taksi sekoilu, bernerin lasten sairaala ja hännän huippuna vituiks mennyt sote sekoilu luulivat saavansa suojatöitä jäsenkirjan omaaville. erosin puolueesta mikä ei todella ollut helppoa olisi pitänyt mennä helsinkiin kuulusteluun MIKSI EROAT. saarikko sammutti valot

Vierailija
55/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat lääkärit istuu päivisin tk:ssa ja iltaisin ja viikonloppuisin yksityisillä asemilla ottamassa vastaan mm. työterveyspotilaita. Osa taas toisin päin päivisin yksityisellä ja illat ja viikonloput päivystämässä julkisella.

Nimenomaan. Kävin yksityisellä, joka määräsi tiettyjä tutkimuksia, jotka tehtiin julkisella. Niiden jälkeen oli aika lääkärille, siis siellä julkisella ja lekurihan oli se sama, jolla olin alunperin käynyt yksityisessä lääkärikeskuksessa.

Vierailija
56/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli joku amanuenssi tai kandi. Mulla oli kerran sellainen että piti mennä vähäksi aikaa käytävälle oottaan kun lekurin piti soittaa kokeneemmalle lääkärille. 

Vierailija
57/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uusi. Sulta jää diapamit ja opiaatit saamatta.

Etkö yhtään parempaa trollausta keksinyt :)

Aika huono läppä, 1,5/5

Parempi onni seuraavalla provolla

Vierailija
58/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva nenäsuihkeiden käyttö kyllä voi aiheuttaa ongelmia, ehkä ap:n kannattaisi koettaa vähentää sitä.

Vierailija
59/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jäi kyllä vähän epäselväksi, mikä vaiva se päivystykseen vei ap:n. Oliko yhtä  hämärä selitys lääkärille?

Vierailija
60/77 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi menit sinne päivystykseen? Ei minulla ole tuollaisia kyselty päivystyksessä. Toki kysytään mitä lääkkeitä käytän jos tarvitsee jotain kirjoittaa. 

Eilisestä asti jatkuneet rintakivut sekä rytmihäiriöt. Oliko sinusta riittävä syy päivystykseen?

ap

Ei ollut, olisi mieluummin pitänyt odotella rintakivun kanssa vielä pari päivää ja kuolla mahdollisesti sinne kotiinsa...

t. kaikkitietävä av-mamma

Tämähän se. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sille joka sinnittelee kotona pisimpään oireidensa kanssa! Mitäs siitä, että kuolo saattaa korjata siinä odotellessa...Etenkin jos on kyse sydänoireista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi