Tk-lääkärin huono päivä...Liekö ollut joku valelääkäri?
Jouduin käymään päivystyksessä. Huomasin jo lääkärin äänestä kun kutsui potilaita sisään, että nyt ei ole hyvä päivä lääkärillä...Mutta yllätti hänen tietämättömyys, ehkä oli joku valelääkäri? Kyseli päivittäisistä lääkityksistäni, että mihin tarkoituksiin ne ovat. Etenkin ihmetteli erästä nenäsuihketta ja sanoin kolme kertaa (!) että se on määrätty aiemmin poskiontelo-oireisiini mutta ohitti tämän täysin, aivan kuin ei olisi edes kuullut vastaustani.
Googletti siinä kyseisen lääkkeen, että mihin tarkoitukseen sitä käytetään, koska "en kyllä tiedä mihin tätä käytetään" (siis todella yleinen nenäsuihke!) vaikka sanoin selvästi kolme kertaa että poskionteloihin.
Tuli sitten puhetta rasva-arvoista, kun triglyseridi hieman koholla. Totesi tähän, että ei oikeastaan tiedä, mihin se vaikuttaa (!) Kai tämänkin pitäisi olla ihan perusjuttu lääkärin tietää? Mitä siellä lääkikessä oikein opetetaan?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselyä perään ko lääkäristä. Pitäähän nuo selvittää. Palautetta laittamaan hopi hopi!
En pannut merkille kyseisen lääkärin nimeä eikä hän määrännyt minulle edes mitään lääkettä
ap
Lääkärin nimi löytyy Omakannasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitähän riittää. Onneksi on työterveys.
Samat lääkärit istuu päivisin tk:ssa ja iltaisin ja viikonloppuisin yksityisillä asemilla ottamassa vastaan mm. työterveyspotilaita. Osa taas toisin päin päivisin yksityisellä ja illat ja viikonloput päivystämässä julkisella.
Sanoisin että tosi pieni osa lääkäreistä. Ei ne kellon ympäri tee työtä, paitsi jotkut nuoret lääkärit ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitähän riittää. Onneksi on työterveys.
Osalla on, mutta työttömillä, eläkeläisillä ja opiskelijoilla ei. Suppeimmillaan työterveys voi olla vain pelkkä työhöntulotarkastus/terveystarkastus muutaman vuoden välein ja joudutaan asioimaan tavallisessa tk:ssa ns työterveydestä huolimatta...
Onnekkaita ne, joilla on laaja työterveys tai varaa yksityiselle
Opiskelijoilla on opiskelijaterveydenhuolto, mielestäni koskee nykyään kaikkia korkeakouluja. Ei ole kyllä ilmainen koska on pakollinen vuosimaksu että sikäli on eri asia kuin työterveys joka on työntekijöille ilmainen.
Miksi menit sinne päivystykseen? Ei minulla ole tuollaisia kyselty päivystyksessä. Toki kysytään mitä lääkkeitä käytän jos tarvitsee jotain kirjoittaa.
Mikä oli syy käydä päivystyksessä? Vaikuttaa siltä että vastaanotolle on menty ilman syytä huvin vuoksi. Tällaiste potilaiden takia oikeasti sairaat eivät saa hoitoa. Miten estää näitten tekosairaitten pääsy päivystyksen on asia joka pitää ratkaista.
Ei ole pakko mennä päivystykseen jos ei usko tapaavansa oikeaa lääkäriä. Tällaiset vittupääpotilaat voivat mennä yksityiselle ja maksaa vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos oli jonkin huumaavien lääkkeiden vaikutuksen alainen. Ajatukset siksi harhaili. Tällaistakin voi sattua.
Kuulostaa tuo lääkärin toiminta potilaan hoitotilanteessa huomattavan oudolta. Sinuna tekisin kantelun lääkäristä.
Miksi narkomaanin piti mennä päivystykseen? Olisit aivan hyvin voinut piikittää kotona lisää subua.
Kannattaa opetella pois sellaisesta liiallisesta kiltteydestä töykeää lääkäriä kohtaan. Osa voi olla näitä pelkän matemaattisen lahjakkuuden perusteella lääkikseen päässeitä. Heillä ei ole aina kykyä asettua toisen asemaan, tai empatiaa. Paras kokemuksesi on lääkäristä, joka on jo pian eläkeikäinen, mutta hänen vastaanottonsa alkaa sillä, kun hän kysyy, että miten minä voisin auttaa sinua. Melkein itku pääsi, kun kuulin tuon ensi kerran.
Viimeksi, kun jouduin turvautumaan päivystykseen, siellä pöydän takana istui kaksi hoitajaa, joista toinen kysyi aika ärhäkkäästi, olinko soittanut etukäteen. Kummatkin tuijottivat vähän nenänvarttaan pitkin, ja kun ärähdin ihan yhtä ärhäkkäästi. että olen, niin pääsimmekin yhteisymmärrykseen päivystystarpeesta.
Samaa ihmettelen.
Itekin oon monesti googlettanu oireeni ja diagnosoinut itseni ihan oikein vieläpä.
Mistä lie Googlesta diagnoosinsa vetävät x)
Vierailija kirjoitti:
Miksi menit sinne päivystykseen? Ei minulla ole tuollaisia kyselty päivystyksessä. Toki kysytään mitä lääkkeitä käytän jos tarvitsee jotain kirjoittaa.
Eilisestä asti jatkuneet rintakivut sekä rytmihäiriöt. Oliko sinusta riittävä syy päivystykseen?
ap
jos on vastavalmistunut niin ei ehkä tunne kaikkia lääkkeitä. tykkään silti että lääkäri kysyy jos ei jotain tiedä. myös googlettaminen on hyvä, jos pitää tarkistaa joku asia.näistä lääkäreistä mulla ok kokemuksia.
karmeinpia on lääkärit, jotka on ylimielisiä ja luulee tietävänsä kaiken.heiltä on mennyt kaikki perseelleen, kun on asioinut tällästen kanssa. eli aloitteleva kandi, joka kyselee ja varmistelee on mielestäni ok.
Vierailija kirjoitti:
Kyselyä perään ko lääkäristä. Pitäähän nuo selvittää. Palautetta laittamaan hopi hopi!
Julkiterhikki
Vierailija kirjoitti:
Miksi narkomaanin piti mennä päivystykseen? Olisit aivan hyvin voinut piikittää kotona lisää subua.
Trollotiloo ja 0/5
En edes naurahtanut
Ei sellaista oiretta ole olemassakaan kun 'poskiontelo-oire'. Eikä lääketiede vielä tiedä mihin sairauksiiin triglyseridin määrä vaikuttaa vai vaikuttaako se yksin yhtään mihinkään.
Eli lääkäri oli aivan ajan tasalla ja piti potilasta idioottina kuten olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pannut merkille kyseisen lääkärin nimeä eikä hän määrännyt minulle edes mitään lääkettä
ap
Lääkärin nimi löytyy Omakannasta.
Ja sitten nimi julkiterhikkiin, siellä on tiedot ko lääkäristä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli syy käydä päivystyksessä? Vaikuttaa siltä että vastaanotolle on menty ilman syytä huvin vuoksi. Tällaiste potilaiden takia oikeasti sairaat eivät saa hoitoa. Miten estää näitten tekosairaitten pääsy päivystyksen on asia joka pitää ratkaista.
Onko sinusta rintakipu sekä rytmihäirö, rasituksessa alkanut. joka tallentui ihan vp-mittariinkin, tarpeeksi pätevä syy mennä päivystykseen? Minä en todellakaan lähde kevein perustein enkä huvin vuoksi ylipäätään lääkäriin enkä varsinkaan ruuhkaiseen yhteispäivystykseen
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista oiretta ole olemassakaan kun 'poskiontelo-oire'. Eikä lääketiede vielä tiedä mihin sairauksiiin triglyseridin määrä vaikuttaa vai vaikuttaako se yksin yhtään mihinkään.
Eli lääkäri oli aivan ajan tasalla ja piti potilasta idioottina kuten olikin.
Edelleenkin trollitiloo ja 0/5
Ei nyt veetin trollailu oikein lähde...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilisestä asti jatkuneet rintakivut sekä rytmihäiriöt. Oliko sinusta riittävä syy päivystykseen?
ap
Ei ollut, olisi mieluummin pitänyt odotella rintakivun kanssa vielä pari päivää ja kuolla mahdollisesti sinne kotiinsa...
t. kaikkitietävä av-mamma
Näet sen kyllä ihan OmaKannasta käyntikirjauksesta.