Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakon syyt: irtisanomisen helpottaminen, lakko-oikeuden rajoittaminen

Vierailija
01.02.2024 |

Mitä muita syitä lakkoiluun?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairausloman ensimmäinen päivä palkattomaksi.

Oikein. 99 prosenttia saikuista on kusetusta.

Häh? Kait nyt lääkäri tietää paremmin kuin työnantaja.

Ei yhden päivän sairaslomaan tarvita lääkärinlausuntoa.

Vierailija
22/23 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin sitä, etteikö kukaan kannattajista ajattele asiaa toisin. 

Sairaslomalaiset pitää pidempiä saikkuja, jos ihminen on syyttä saikulla hän tuskin lopettaa. Valehtelun voi viedä pidemmälle. 

Irtisanomisen heikentäminen on mielestäni hyvä asia... periaatteessa, mutta Oletteko niin varmoja siitä, ettei se koskaan voi koskea teitä itseänne? Vaikka itse olenkin nyt yrittäjä, niin tiedän, etten välttämättä aina ole. 

Lakko-oikeiden poistaminen... onko kaikki aivan varmoja siitä, että omat työolot pysyvät asiallisena? Miten reagoisit 6 päiväseen työviikkoon ja 12h päivään samalla palkalla kuin nyt? Oletko sitä mieltä, ettei kukaan tällaista hullutusta aja? Olet naivi jos niin uskot. 

Eli Oletteko miettineet asioita omalle kohdalle vai oletteko niin varmoja, että asemanne on turvattu? Ihmettelen jos olette. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairausloman ensimmäinen päivä palkattomaksi.

Oikein. 99 prosenttia saikuista on kusetusta.

Jatkossa sama valittaa selkää, niin pystyy helposti venyttämään saikun kestoa 2-3 viikkoon. Minä en ainakaan tule olemaan jatkossa kertaakaan saikulla vain 1-3 päivää.

Tietenkään kukaan ei enää pidä mitään yksittäisiä saikkupäiviä. Miksi pitäisi? Minä olen aika usein nyt tehnyt niin, että kun lapsi on sairastunut, olen sen ensimmäisen päivän aikana järjestänyt jonkun isovanhemmista hoitamaan lasta seuraaviksi päiviksi, mutta jatkossa jään itse hoitamaan lastani. Sitä oikeutta ei sentään vielä ole viety.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä