Miehesi paras ystävä on hänen ex, miten mennyt?
Miten olette onnistuneet luottamuksen ja suhteen kanssa kun tapaamasi mies kertoo, että hänen ex on nyt ja aina hänen paras ystävä eikä hän tule koskaan jättämään exäänsä vaan on aina tuki ja turva?
Nykyään kun on tapana olla parasta kaveria puheissa exien kanssa, niin miten se oikeasti on onnistunut. Kysymys siis uusille puolisoille.
Kommentit (23)
Ihan hyvin on mennyt. Ex on ihan mukava, vaikka ymmärrettävästi aika negatiivisella tuulella aina kun nähdään. Mies ja ex tykkäävät puuhata yhdessä harrastusta, joka ei minua kiinnosta ollenkaan, niin sitten ei tarvitse itse vaivautua. Mies on niin parisuhdeorientoitunut, että ei mulla ole mitään epäilyksiä sen suhteen, että vanha suola janottaisi. Heistä näkee päältä, että kaikki romanttiset tunteet ovat kuolleet, vaikka hyvin tulevat toimeen ystävätasolla.
Mun miehellä on yksi läheinen ystävä, jonka kanssa oli joskus kokeillut seurustelua. Molemmat oli todenneet pian, ettei tule toimimaan ja olleet sen jälkeen vain ystäviä. Mieheni tämän avoimesti kertoi heti alkuun, kertoi heidän taustansa eikä asian kanssa ole minkäänlaista ongelmaa. Myös tämän ystävän nykyinen puoliso ymmärtää ja tavataankin usein porukalla.
Toki jos miehen paras ystävä olisi joku, jonka kanssa olisi ollut pidempi ja kiihkeämpi parisuhde, voisi tilanne olla hankalampi. Ja varsinkin jos erosta olisi vain vähän aikaa. Mutta kyllä kai se voi onnistua sekin, onhan he jostain syystä kuitenkin eronneet.
Kaikilla mennyt vain hyvin paras ystäväni on ex tilanteet?
Käytännössä varmaan harvoin kuitenkaan oikeasti ollaan sen exän kanssa mitenkään parhaita kavereita. Mutta muutaman tapauksen tiedän, missä exät on säilyneet ystävinä, näissä tapauksessa se heidän parisuhdekin on aikanaan ollut enemmän semmoinen kaverisuhde ilman suuria romanttisia tai seksuaalisia tunteita. Ehkä jonkinlainen käytännön kannalta kätevä järjestely vaan. Vaatii kyllä uudelta kumppanilta ymmärrystä ja joustoa, tiedän jonkun parisuhteen alun kaatuneenkin siihen ettei uusi kumppani mitenkään hyväksynyt kaveruutta exän kanssa. Mutta tiedän myös parisuhteita joissa asia ei ole ongelma.
En todellakaan sietäisi päivääkään tuollaista asetelmaa.
Miten uusi kumppani voisi olla kumppani jos ex on kuvioissa parhaana ystävänä jonka kanssa jaetaan kaikki? Eikö silloin oliis parempi pysyä yhdessä sen exän kanssa? Mahdotonta kuvitella itseäni tilanteeseen, jossa kumppanillani olisi ex, jonka kanssa hän jakaisi kaiken. Olkoot sitten exänsä kanssa. Haluan, että olen puolisolleni se tärkeni ihminen jonka kanssa jaetaan asiat. Tottakai muitakin ihmissuhteita saa olla ja pitääkin olla, mutta erikseen asian korostaminen, ex on paras ystäväni, saa minut kyllä totaalisen turn off- tilaan.
Seurustelin tuollaisen miehen kanssa. Olivat olleet exänsä kanssa lähes 20 vuotta yhdessä, ja erosta oli vuosi. Kun miehellä oli vaikeaa, hän meni exänsä helmoihin hakemaan lohtua. Samoin halusi viettää mm. joulun exänsä ja teini-ikäisen lapsensa kanssa, syyksi esitettiin tietenkin lapsen etu. Mielsivät myös olevansa edelleen perhe ja korostivat näin minun olevan jokin ulkopuolinen henkilö ja sivuroolissa. Eihän siitä tietenkään mitään tullut. Katson, että näissä kyse on vain henkisen napanuoran katkaisematta jättämisestä, ei välttämättä niinkään siitä että vanha suola janottaisi ainakaan seksuaalisessa mielessä.
Mun paras ystävä on minun exä. Tavataan hyvin harvoin mutta 100% tapaamiskerroista meillä on seksiä. Vaimo ei ehkä ilahtuisi tästä kuviosta.
Hyvin on mennyt. Ollaan sellainen ns. kaveripariskunta miehen exän ja hänen nyksänsä kanssa. Miehen ja exänsä yhteinen historia tulee parhaiten esiin, kun esim. jossain illanistujaisissa mies tekee erään ärsyttävän maneerinsa ja aina vaistomaisesti exänsä kanssa vilkaistaan toisiamme :D
Mieheni on ex on aikuisin ihminen mitä olen koskaan tavannut. Hänestä on tullut myös minulle hyvä ystävä.
Mun kokemus oli se, että mies rakasti exäänsä mutta ei myöntänyt sitä itselleen eikä kenellekään. Uusi nainen oli hyvin sopeutuvainen ja kiltti, vaikka toinen pamautti heti alussa että ex menee aina kaiken edelle ja mikään ei muuta sitä. Tämä ex ei ollut enää rakastunut, piti toista ystävänään mutta siinä se. Antoi tilaa näiden kahden parisuhteelle, vaikka itse oli sinkkuna vuosikausia. Lopulta tämä mies ja nainen saivat lapsen ja suhde exään jäi kokonaan pois, exän lopulta perusti perheen toisen kanssa. Tämä mies ja nainen erosivat kuitenkin lapsen ollessa muutaman vuoden ikäinen. Nyt tämä mies elelee sinkkuna ja nämä naiset parisuhteissaan onnellisina. Miehen onnellisuudesta en tiedä, kun ei mitään kerro.
Tämä kaikki sivustaseuraajan näkökulmasta. En tiedä miten itse reagoisin jos miehen paras ystävä olisi ex. Kaikki riippuu siitä miehestä ja exästäkin. Jos mies olisi esim kovin seksuaalinen, tiedän että jotain olisi hänen ja exän välillä tai ainakin haluaisi että olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin on mennyt. Ex on ihan mukava, vaikka ymmärrettävästi aika negatiivisella tuulella aina kun nähdään.
Mitä ymmärrettävää siinä on?
Miksi on ymmärrettävästi negatiivisella tuulella?
Aika hyvin exän vaimo sietää. Tapellaan exän kanssa välillä kuin kakarat ja toisinaan haukutaan ja juorutaan lapset ja suku. Ollaan erottu jo parikymmentä vuotta sitten, mutta ex jäi sukuun koska sen kanssa tein lapset. Sillä on hyvä vaimo nyt. Tehnyt hänelle hyvää ja on laittanut kasvamaan ihmisenä. Se näkyy parantuneena terveytenä ja luonteen kypsymisenä. Olen onnellinen tästä kehityksestä. Koitan pysyä pois tieltä kuitenkin mahdollisimman paljon ja antaa heille rauhan.
Ajattelenkohan poikkeavasti, mutta mun mielestä exät on romanttisessa ja seksuaalisessa mielessä sitä epäkiinnostavinta ryhmää. Niiden kanssa homma on taputeltu, ei ole mitään uutuudenviehätystä tai kokeilunhalua tai jännitystä jäljellä.
Niin onko se sitten se luottamus ja henkinen pettäminen mikä on kuitenkin pahinta ihmisuhteessa?
Sen seurauksena vaikea ymmärtää näitä, ex on paras ystäväni suhteita. Vanhan tutun kanssa on tietsyti helpompi jakaa asioita ja puhua asioista, kun on jo pohjaa ja se tietynlainen luottamus ja suhde luotu. Pääsee niin paljon helpommalla, ei tarvitse nähdä niin suurta vaivaa uudessa suhteessa?
Its emietin myö ssitä, että kun kyseessä ei ole vain sen yhden ihmisen tilanne vaan myös sen exän tilanne ja ajatusmaailma, joka sattaa tulla yllätyksenä ihmiselle, joka on kuvitellut että ovat exän kanssa 'ikuisesti parhaat ystävät' ja ex sitten aloittaa uuden suhteen ja ystävyyssuhde loppuu. Itse ainakin todennut, että monet ihmiset unotavat tyystin sen, että eivät voi itse vaikuttaa kaikkiin ja kaikkeen ja petytään.
Aika vähän on kokemuksi aexästä parhaana ystävänä vaikka se tuntuu olevan jokaisella vastauksesn akun kysyy minkälaiset välit on exään.
Up