Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei sulla oo varaa omistusasuntoon, jos olet yli 60-vuotias? Aiotko asua vuokralla elämäsi loppuun asti?

Vierailija
01.02.2024 |

Kyllä mun vanhemmat ainakin omistaa kotinsa. Ja ovat lähemmäs 80v.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko olla idiootti elämäsi loppuun asti?

Vierailija
2/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei enää 60 vuotiaana kannata ensiasunto-ostoksille lähteä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat käytetään makeaan elämään. Käärinliinassa ei ole taskuja.

Vierailija
4/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ajokorttia ,ei omaa autoa,ei omistusasuntoa.Koska en sannut pesä munaa eli en  perinnyt  rahaa,joka kenties olisi mahdolistannut pankki lainan asuntoa varten? Minulla ei koskaan ole ollut aviomiestä ja ei miehen rahoja,Joten olen naisen palkalla aina maksanut kaiken itse ,ilman sosialli tukia.Nyt olet työnteosta eläkellä ja eläkemaksut maksoin ihan ansiotyöstäni.Joten en edellenkään elä tuki viidakossa.ps.duunt aloitin 15 vuotiaana tytönä,kun ei ollut vanhempia elättämässä,Jäin orvoksi ,sepä se..

Vierailija
5/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ajokorttia ,ei omaa autoa,ei omistusasuntoa.Koska en sannut pesä munaa eli en  perinnyt  rahaa,joka kenties olisi mahdolistannut pankki lainan asuntoa varten? Minulla ei koskaan ole ollut aviomiestä ja ei miehen rahoja,Joten olen naisen palkalla aina maksanut kaiken itse ,ilman sosialli tukia.Nyt olet työnteosta eläkellä ja eläkemaksut maksoin ihan ansiotyöstäni.Joten en edellenkään elä tuki viidakossa.ps.duunt aloitin 15 vuotiaana tytönä,kun ei ollut vanhempia elättämässä,Jäin orvoksi ,sepä se..

Minäkin aloitin työt kesätöiden muodossa jo 15-vuotiaana ja jatkoin osa-aikaisena läpi opiskelujen. Valmistuin 25-vuotiaana ja 26-vuotiaana ostin ekan oman asunnon. Nyt olen 44 ja asun velattomassa ok-talossa. Enkä ole saanut apuja keneltäkään, vanhemmat eivät auttaneet rahallisesti mutta kasvattivat lapsuudessani minulle asenteen jolla olen elämässä pärjännyt itse.

10 vuoden päästä jättäydyn säästöjen turvin pois työelämästä ja sitten kun säästöt joskus loppuu niin myyn talon ja elän siitä saaduilla rahoilla vuokralla vaatimattomasti.

Vierailija
6/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat kasvavat korkoa sijoituksissa ja pankkitilillä - asunto on pelkkä kuluerä eikä seiniin sijoittamisessa ei ole mitään järkeä. Matkailen vaikka mieluummin.

Vierailija
7/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulainen vastikään myi omistusasuntonsa ja muutti vuokralle toiseen kaupunkiin. Sanoi ettei halua olla eläkepäivillä sidottu yhteen paikkaan kun työt ei enää rajoita, ja vuokra-asunnosta on helpompi lähteä heti kun sille tuntuu. Kesämökin omistaa kyllä. 

Vierailija
8/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on ollut leasing jo monta vuotta joten voisi kaiken kiinteän lopun omaisuuden myydä jo pois ja näin jäisi 500 000 euroa fyffeä talosta ja mökistä ja olisi velaton, eikös sitten olisi hyvä siirtyä vuokralle eikä enää ottaa kiinteää omistusriskiä? 

Vierailija
9/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää aikoinani säästin omistusasunnon ja sama raha meni kuin jos olisin vuokraa maksellut. Nyt se on mun vanhuudenturva, jos huonosti menee niin myyn pois ja käytän rahat.

Vierailija
10/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on ollut leasing jo monta vuotta joten voisi kaiken kiinteän lopun omaisuuden myydä jo pois ja näin jäisi 500 000 euroa fyffeä talosta ja mökistä ja olisi velaton, eikös sitten olisi hyvä siirtyä vuokralle eikä enää ottaa kiinteää omistusriskiä? 

t. 52v eläkeläinen

Vierailija
11/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimuotoja ei katsota hyvällä koska nakertaa niiden omistusasujien arvoa, nehän on parempia ihmisiä.

Vierailija
12/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin omistusasunnon juuri 51 vuotiaana ja muutin vuokralle. Huoletonta asumista. 

Vierailija
13/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana asuin kunnan asunnoissa ja ihmettelin samaa kuin aloityaja naapurin mummoista.

Me maksetaan tällä hetkellä vuokraa 1000€ perheasunnosta. Samaan aikaan meillä on menossa talokaupat, ensimmäisen asunnon osto. Kuukausierä 450€ 25v maksuajalla. Omaa metsää löytyy ja talo lämpiää talvisin puilla. Veikkaan, että kuukausikulut asumisesta on karvan verran alle 1000€ talossa, MUTTA MAKSANPAHAN SITÄ ITSELLE, EN VUOKRALOORDIN TASKUUN.

Vierailija
14/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällä hetkellä velaton omistusasunto mutta aion myydä sen pois kun jään eläkkeelle ja tuhlata rahat. Ei ole perillisiä niin käytän omaisuuteni kokonaan itseeni.

Vierailija
15/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnon arvo aina laskee, ja ei se siinä ilmaista asuminen ole.

Kaikki remontit kustannat itse, toisin kun vuokralla.

Minä käytän rahat enemmin elämästä nauttimiseen. matkusteluun, hyvään  ruokaan, laatutuotteisiin

Vierailija
16/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon  yli 60 ja myyn asuntoani.  Muutan vuokralle.  Tulee kuolinsiivouskin tehtyä ja lapsille vähemmän vaivaa.

Vierailija
17/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää aikoinani säästin omistusasunnon ja sama raha meni kuin jos olisin vuokraa maksellut. Nyt se on mun vanhuudenturva, jos huonosti menee niin myyn pois ja käytän rahat.

Asunnoista ei saa mitään jos ne eivät sijaitse kasvukeskuksissa. Toivottavasti skenaariosi kestää.

Vierailija
18/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi pitäisi omistaa asunto? Onko se sulle joku vaurauden symboli?

Vierailija
19/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitenkymppisenä myin taloni ja jaoin rahat lapsille. Nyt asun vuokralla, maksan vuokrat sijoitusten tuotolla. Tai, eläkkeestä, miten tuon nyt ottaa. 

Vastauksena kysyjälle, en halua kiinnittää rahojani seiniin, vaikka varaa olisi. 

Vierailija
20/35 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällä hetkellä velaton omistusasunto mutta aion myydä sen pois kun jään eläkkeelle ja tuhlata rahat. Ei ole perillisiä niin käytän omaisuuteni kokonaan itseeni.

Moni ihminen kertoo että tekee asioita sitten kun jää eläkkeelle moni kerkeää kuolemaan ennen eläkeikää joten itse jäin 50 vuotiaana, velaton uudehko talo ollut 12 vuotta.

Vaikka olisi perillisiä voi itse hankkimaksa rahat tuhlata itseensä ilman omantunnon tuskia muutenkin olen sitä miletä että perinnön jättäminen on kuin karhunpalvelus omille jälkeläisilleen