Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hänen yliopistossa oppimansa taito oli alisuoriutuminen. Miksi opittu tieto valuu pois päästä yhtä nopeasti kuin sitä sinne kaataa

Vierailija
01.02.2024 |

hänen yliopistossa oppimansa taito oli alisuoriutuminen. Miksi opittu tieto valuu pois päästä yhtä nopeasti kuin sitä sinne kaataa, ja miksi se ei oikeastaan edes haittaa?

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010061727.html?utm_medium=promobo…

EI helvetti

Kyllä minä DI-opinnoista tunnit muistan

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI on miesten aatelia

Vierailija
2/6 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tieto ei pysy päässä niin opiskelutaktiikka on väärä. Hauki on kala -tyyppinen opiskelu riittää tentteihin, ei sen pidemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt yliopiston jo vuosikymmenet sitten, mutta muista jo aikoinaan ajatelleni, etten oppinut muuta kuin vähän ajattelun taitoja. Se johtuu siitä, että asioista vain pohdittiin ja pyöriteltiin. Niissä ei ollut mitään eksaktia, oikeaa tai väärää, oli vain näkökulmia. Toisin kuin insinööritieteissä.

Vierailija
4/6 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Luulin, että yliopistossa vaaditaan jo tiedon sisäistämistä ja soveltamista.

Vierailija
5/6 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle suosittelen esa saarisen systeemiajattelu-luentoja, ne aalto yo:ssa pidetyt, löytyy youtubesta. Kuuntelepa yksi ja referoi ajatukset tänne kahdella lauseella. Kerro myös, miten sovellat ne käytäntöön. 

Vierailija
6/6 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan alasta. Humanistisella puolella kieliopinnoissa piti opetella kielioppia, tehdä käännöstehtäviä, jotka opettaja arvosteli, tenttiä kielihistoriaa yms.

Kärjistäen voisin sanoa oppineeni joitain ajattelutaitoja mutta myös sen, että olen kääntäjänä huono. Joten en hakeutunut kielialalle.

Ja kun jo aiemmin tajusin olevani vähän numerosokea ja matikassa huonompi kuin kielissä, niin olikin vaikea keksiä, minne hakeutua töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi