Myös Kanadassa näköjään köyhdytään
Ihmiset asuu telttakylissä, ma a h a n m u u t t o räjähtänyt käsiin, hinnat noussu, väestö jaettu kahtia, terveydenhuolto kaatunut, koko valtio periaatteessa tuhottu
Tätä siis sanovat ihmiset itse ketkä asuu Kanadassa, heidän valtio on kuulemma muutettu Usan kaltaiseksi slummiksi
Missä vaiheessa meidän kaikkien valtiot muutettiin Usan kaltaisiksi slummeiksi??
Tätä toteutetaan nyt laajalla skaalalla
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Syy on suunnaton ahneus joka on lisääntynyt joka paikassa. Tuloerot on kasvanut viimeisen 4-5 vuoden aikana ennätyksiin kaikkialla maailmassa. Jokainen saattoi varmaan huomata mitä tapahtui kun koronapandemia alkoi. Enkä väitä että itse tauti oli siihen syyllinen, vaan sen varjolla ja sen vanavedessä alettiin kasvattamaan tuloeroja ja ahneus kasvoi. Tässä on liian paljon kaikuja historiasta ja menneisyydestä, ja siitä mitä tapahtuu kun ahneus kasvaa liian suureksi.
No, Suomessa ne on kyllä pienemmät kuin ikinä ennen ja siksi me ollaan tässä pulassa. Laiskat tienaa tuilla yhtä paljon tai jopa enemmän kuin pienipalkkainen työntekijä. Ei kauhean reilua mun mielestäni. Sosiaaliturvaan pitäisi kuulua pelkkä välttämättömyys, ei mitään ylimääräistä luksusta. Luksus ostetaan omilla rahoilla.
Kanada on melko samanlainen yhteiskunta, kuin Suomi ja siellä on hyvin suvaitsevainen hallitus, joka jakaa hyvinvointia koko maailmalle. Tuommoinen se suomenkin tuleviasuus on. Muut euroopan maat nauraa partaansa tyhmille suomalaisille, jotka vaan jatkaa rahan lahjoittamista
Lukekaa Naomi Kleinin Tuhokapitalismin nousu. Auttaa ymmärtämään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa Naomi Kleinin Tuhokapitalismin nousu. Auttaa ymmärtämään asiaa.
kertoo hyvin asian ytimen, mulla on se kirja, luin silloin kun ilmestyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on suunnaton ahneus joka on lisääntynyt joka paikassa. Tuloerot on kasvanut viimeisen 4-5 vuoden aikana ennätyksiin kaikkialla maailmassa. Jokainen saattoi varmaan huomata mitä tapahtui kun koronapandemia alkoi. Enkä väitä että itse tauti oli siihen syyllinen, vaan sen varjolla ja sen vanavedessä alettiin kasvattamaan tuloeroja ja ahneus kasvoi. Tässä on liian paljon kaikuja historiasta ja menneisyydestä, ja siitä mitä tapahtuu kun ahneus kasvaa liian suureksi.
No, Suomessa ne on kyllä pienemmät kuin ikinä ennen ja siksi me ollaan tässä pulassa. Laiskat tienaa tuilla yhtä paljon tai jopa enemmän kuin pienipalkkainen työntekijä. Ei kauhean reilua mun mielestäni. Sosiaaliturvaan pitäisi kuulua pelkkä välttämättömyys, ei mitään ylimääräistä luksusta. Luksus ostetaan omilla rahoilla.
Kanada on melko samanlainen yhteiskunta, kuin Suomi ja s
Nythän Suomella on Orpo-Purran hallitus, joka vie leivän niin vähävaraisen kuin palkansaajankin suusta. Toivottavasti olet tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanada on melko samanlainen yhteiskunta, kuin Suomi ja s
Ei työttömyys johdu laiskuudesta vaan työpaikkojen puutteesta. Pitäisi tehdä sellaista politiikkaa joka turvaisi suomalaisille mahdollisuuden työhön ja omaan rahaan, jotta tukia ei tarvitsisi nostaa.
Ensimmäinen askel olisi myöntää ulkomaalaisille työlupia vain sellaisille aloille, joille ei saada tarpeeksi suomalaisia (esim. hoitoala). Silloin oleskeluluvan toivossa työskentelevä halpatyövoima ei enää veisi suomalaisilta töitä.
Kylläpä on laatualoitus. Kanadassa on tosiasiassa vähäisesti kodittomia verrattuna lähes mihin tahansa maahan.
Jos haluaa runsaasti kodittomia, kannattaa leikata sosiaaliturvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kana
Kiitä sitten persuja. Ovat leikkaamassa työttömien tukia. Näin saadaan ihmiset "menemään töihin". Lisää työpaikkoja kuulemma tulee lisäämällä paikallista sopimista, jarruttamalla palkankorotuksia ja helpottamalla irtisanomisia. Ole nyt vaan iloinen tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kana
työttömyys johtuu tyäpaikkojen puutteesta....niin osittain, mutta niitä työtömiä oli silloinkin kun työpaikkoja roikkui joka oksalla. Nämä samaiset työttömät kiersi työpaikasta toiseen viikon/parin rupeaman, tai vain pari päivää, jostain syystä. Kyseessä ei todellakaan olleet mitkään huonomaineiset työpaikat. Jostain syystä vaan ne työttömät oli silloinkin kanssamme.Eli kyllä se kertoo jotain
Suomessa vaiettu aihe. Ne ei edes näytä niitä traktori mielenosotuksia Euroopasta ollenkaan meidän mediassa
Vierailija kirjoitti:
Miten toi trudeau voi jatkaa vuosikymmeniä pääministerinä? Onko se diktaattori? Suomessahan on sama tilanne otetaan ketä vaan suomeen muka töihin mutta töitä vaan ei ole suurelle osalle hakijoista. Tulijatkin on mitä sattuu.
Nykyinen Trudeau on entisen pm Trudeaun vanhin poika. Ei ole siis vuosikymmenia ollut pm, kaksi eri miesta ja valissa on ollut monta muuta paaministeria. Ja on pm siksi etta kansa on aanestanyt liberaalit valtaan ja vaikka heilla on vahemmistohallitus niin NDP tukee heita parlamentissa. Eli ovat demokraattisesti valittuja kansan edustajia.
Vaikka turhaa tahan trolliketjuun on asiaa ladata, kajahtaneet uskoo mita haluaa ja ne muut osaa itsekin ottaa selvaa asioista.
Miksi lännen media ei puhu mitään näistä asioista?
Tää on nyt kaikissa Natomaissa. Suomen mediakaan ei mainitse sanallakaan miten paljon Nato-jäsenyys oikeasti maksoi. Me maksetaan aivan järjettömiä summia+meillä on kauhea paine antaa kaikki loput varat Ukrainaan myös. Kyllä tää alkaa näkymään katukuvassakin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on nyt kaikissa Natomaissa. Suomen mediakaan ei mainitse sanallakaan miten paljon Nato-jäsenyys oikeasti maksoi. Me maksetaan aivan järjettömiä summia+meillä on kauhea paine antaa kaikki loput varat Ukrainaan myös. Kyllä tää alkaa näkymään katukuvassakin.
Puhut totta, se on ikävä kyllä totta.
Juu niin tehdään nyt kaikissa lännen pikkumaissa
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut samaa, miksi me otamme mallia valtiosta mikä on varmaan 100 vuotta jäljellä kehityksessä meitä itseä?
Hyvä kysymys
Oliko ap:lla kenties lähde esittää?
Kanadalaiset muuttaa nyt Venäjälle, Venäjällä on asiat paljon paremmin
Tässä on nähtävissä sellainen kehitys, että kun kehitysmaiden hyväksikäyttö länsimaisten yrittäjien toimesta on loppunut, niin ovat ryhtyneet käyttämään omien maidensa kansaa hyväksi. Koko läntinen "kehityshän" on perustunut muiden riistämiseen, ei mihinkään omaan erinomaisuuteen.