Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!!! Olen koukussa säästämiseen.

Vierailija
31.01.2024 |

Ennen tuhlasin aina koko palkan, elin ihan kädestä suuhun. 

Herätys tapahtui, kun en pystynyt maksamaan edes auton korjausta, josta meni kytkin rikki. Sen jälkeen aloin säästämään. 

Mutta nyt on tilanne humpsahtanut käsittämättömällä tavalla toiseen suuntaa. Yritän säästää ihan kaikessa ja koko ajan. Sijoitan säästynyttä rahaa ja potti kasvaa mukavasti jatkuvalla syötöllä. Mutta mitä ihmettä minä nyt teen, en kykene enää törsäämään mihinkään. 

Jos kaveri pyytää vaikka risteilylle, niin kieltäydyn koska ajattelen vain sitä miten paljon voisin säästää rahaa jos jätän menemättä.

Miten tässä nyt näin kävi. Tää on ihan hirveää 🙈

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jättää kuukausibudjetista jonkin summan huvirahaa? Jos et käytä sitä, se siirtyy seuraavan kuun viihdepottiin? 

Sosiaalisten suhteiden ylläpitoon on järkevää panostaa, ja reissata kannattaa, kun pääsee vielä omin voimin liikkumaan. 

Säästäväisyys on hyvä piirre, mutta ei sen takia kannata heittäytyä ihan kotihiireksi.

Vierailija
2/6 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko jättää kuukausibudjetista jonkin summan huvirahaa? Jos et käytä sitä, se siirtyy seuraavan kuun viihdepottiin? 

Sosiaalisten suhteiden ylläpitoon on järkevää panostaa, ja reissata kannattaa, kun pääsee vielä omin voimin liikkumaan. 

Säästäväisyys on hyvä piirre, mutta ei sen takia kannata heittäytyä ihan kotihiireksi.

Oon yrittänyt varata ns huvirahaa, mutta en jostain syystä pysty käyttämään sitä. En edes käy enää lounasravintoloissa (koska säästö). 

Olen kyllä ihan sosiaalinen ja tapaan kavereita säännöllisesti, mutta mihinkää reissuihin tai muihin en ole enää pystynyt suostumaan :(

En tajua miten tässä kävi näin, se rahan menetys vain kalvaa, en pysty käyttämään sitä. Ruokakaupastakin ostan kaikkea halpaa, varmaan menee terveys kun tälleen syö. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin rahan käyttäminen vain v#tuttaa. Ja se että sen käytetyn rahan tienaamiseksi saa tehdä helvatusti töitä. Säästän 75 prosenttia palkastani

Vierailija
4/6 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä täytit jotain tarvetta tai välttelit jotain hankalaa tunnetta tuhlaamalla ja nyt teet samaa säästämisen kanssa. Olet korvannut yhden riippuvuuden toisella. Säästäminen on toki parempi tilanne kuin ennen. 

Vierailija
5/6 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vinkata jotakin hyviä säästövinkkejä? Haluaisin löytää lisää sääatökeinoja. 

Vierailija
6/6 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ensin X0 000. Sitten pakko X5 000. Sitä rataa kunnes uusi nolla tuli lisää saldoon. Tyyli jatkuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän