Järkyttävät liittymäsopimusten hinnat. Mitä teidän perheessä maksaa?
Saunalahden liittymät neljän hengen perheessä 120 e kuukaudessa.
Nuorisolla Huoleton 5G 300M 30 e/liittymä ja aikuisilla Rajaton 5G 600M 35 e/liittymä. Ei muita kuluja.
Voiko näitä enää halvemmaksi missään saada?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
4g liittymiä ei monesti enää tarjota ainakaan suoraan. 5g siirryttäessä perus liittymien hinnan nousi noin 20 eurosta 30 euroon vaikka normikäyttäjä ei nopeuden nousemisesta juurikaan hyödy mobiililaitteissa.
4G on ihan validi ja saanut vielä lisää tilaa lakkautetusta 3Gstä. Just oton 4G liittymät vaikka puhelimet on 5G. Ainoa missä 5G on parempi, on merisaaristo.
Liittymien hinnat on mielestäni järkyttäviä ja vertailu ei enään onnistu mitenkään. Kuuluvuudesta ei ole mitään takuuta ja kukaan ei mainitse verkon kuormitusta, kuinka moni oikeasti saavuttaa edes jatkuvan 20 Mbit/s nopeuden? Kuinka Teliaa ja Elisaa voi vertailla? Telia toimii Elisan verkossa ja myy halvempia liittymiä, joita Elisa rajoittaa? Molemmilla yhtiöillä on täysin erilaisia liittymiä tarjolla. Onneksi suomalaiset osaavat vaatia, ovat fiksuja ja eivät vain tyydy sontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4g liittymiä ei monesti enää tarjota ainakaan suoraan. 5g siirryttäessä perus liittymien hinnan nousi noin 20 eurosta 30 euroon vaikka normikäyttäjä ei nopeuden nousemisesta juurikaan hyödy mobiililaitteissa.
4G on ihan validi ja saanut vielä lisää tilaa lakkautetusta 3Gstä. Just oton 4G liittymät vaikka puhelimet on 5G. Ainoa missä 5G on parempi, on merisaaristo.
5G on ihan turha ainakin täällä Oulussa. Sen kuuluvuus on ensinnäkin osassa kaupunkia 4G:tä huonompi, vaikka muuta väittävät. Riippuu ihan miten ovat mastoja säätäneet. Meillä esim teinin puhelimessa kotona 5G pätki, keskustassa toimi ok. Kun vaihdettiin puhelimeen takaisin 4G, niin eipä ole enää videot pätkineet kotonakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 0€/kk, koska miehen työetu, tehnyt työnsä etänä 3/20 alkaen.
Ohis, jos 0€/kk miehesi syyllistyy rikokseen ja veron kiertoon ja se on rangaistava teko. Ei kannattaisi ylpeillä, jos rikollista toimintaa.
Puhelinedusta joutuu lain mukaan maksamaan vähintäin veron ja puhelinetu taitaa olla 20€/kk.
Tajuatko edes itse mitä selität? Ei tarvitse maksaa veroa jos puhelinetu ei ylitä 20 euroa kuussa ja tuon ylittäessä on kyse valtavasta rikoksesta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Saunalahti 19,23 € kuussa (ALVin nousun myötä tuollainen hassu hinta). Ihan tuohon hintaan et varmaan enää saa mutta lähelle. On tosiaan 4G eikä 5G.
Reilusti putoaa hinta kun käyt Elisa liikkeessä vihjaamassa että taitaa DNA:lla olla parempi toimivuuskin. Mulla putosi alle kympin 24kk ajalle
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittäisi 10 megan netti, se riittäisi nettiselailuun, netflixiin ja ym. Operaattorit on nostaneet nopeutta ja hintaa.
Todellisuudessa se nopeus on ihan jotain muuta kuin mitä lupaavat. Kusetusta!
Vaikeaa ostaa tehokasta 4G liittymää, jos Elisalta ei sellaista liittymää ole edes tarjolla?
Meillä liittymät ja puhelimet menee yrityksen laskuun koko perheellä. ALV 0 ja kulut ovat lisäksi vähennyskelpoisia verotuksessa.
Mulla ja miehellä duunin liittymät, puhelimet jne
Lapsille elisan 29e/nuppi. Olen tyytyväinen, he ovat tyytyväisiä.
Paska liittymä on paska liittymä. Kukaan ei halua odotella netin miettiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa ostaa tehokasta 4G liittymää, jos Elisalta ei sellaista liittymää ole edes tarjolla?
Tiskiltä saa.
Mulla on ollut käytössä Elisan 4G liittymä Sisäverkko+, AlleEuronPäivät-edulla ja ilmaisella netillä. 2 kk puhelinlasku 22,62e. Soittanut olen noin 12 tuntia ja dataa käyttänyt yli 3 gigaa. En tiedä onko halvin mahdollinen, mutta en ole vaihtanut kun aina on tarjottu kallimpaa liittymää.
Mulla DNA-prepaid, n. 30€/kk; 4G kun puhelinkin on. Telian 4G prepaid mokkula kotona n. 20€/kk. Puolison laskussa oma ja lapsen liittymä. En tiedä tarkkaa saldoa.
No en kyllä ikinä ottaisi mitään 30e/kk tai yli maksavaa liittymää!!! 😳
Vierailija kirjoitti:
Meillä on dna laajakaista 600 megaa. Maksaa nyt 41 euroa kk. Meillä on modeemi josta netti johto lähtee 2-3 läppäriin..
Kännykät??
3x DNA, 4g rajaton 300M
16.90€ per liittymä
Pyydä parempi tarjous. Mulla laski hinta 25 euroon / kk ja sen tarjouksen sai yhdellä viestillä asiakaspalveluun.
Hommaa niille se dnan superprepäid. Siihen se Rajaton 90 vrk (100 Mbit/s) paketti, maksaa 70 euroa tuon 90 vrk. Se on jotain 2,33 euroa päivää kohden. Saa lörpötellä ja datailla miten lystää.
4g riittää itsellä perussurffailuun. Joku 21e/kk. Tarjosiva 5gtä mut sanoin etten tarvitse sellaista.
moi taitaa olla halvin, salakavalasti nuo korottavat hintoja, kun ihmiset eivät jaksa kilpailuttaa. Kai se pitää pistää rumba käyntiin, vakuutukset, sähköt ja liittymät kilpailutukseen...
Ohis, jos 0€/kk miehesi syyllistyy rikokseen ja veron kiertoon ja se on rangaistava teko. Ei kannattaisi ylpeillä, jos rikollista toimintaa.
Puhelinedusta joutuu lain mukaan maksamaan vähintäin veron ja puhelinetu taitaa olla 20€/kk.