Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutosneuvottelut: "Osa irtisanomisista toteutettiin eläkeratkaisuin".

Vierailija
31.01.2024 |

Mitä se nykyään tarkoittaa? Onko jollain tietoa? Ennen oli eläkeputket tmv, mutta miten nykyään? 🤔 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että johtoryhmä siirtyy kultaisen kädenpuristuksen saattelemana ennenaikaiselle eläkkeelle Pattajalle. Työläiset saa potkut.

Vierailija
22/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanotaan henkilöt, jotka  työttömyyspäivärahan maksamisen aikana täyttävät eläkeiän ja eläkeiän täyttäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanotaan henkilöt, jotka  työttömyyspäivärahan maksamisen aikana täyttävät eläkeiän ja eläkeiän täyttäneet.

No eihän tämmösiä paljon ole. Mitä jos on vaikka 62-vuotias jolla eläkeikä 65 v, niin voidaanko poistuma hoitaa eläkejärjestelyin? 

Vierailija
24/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysturvan lisäpäivät eli eläkeputki lopetetaan asteittain. Lisäpäivien ikärajat nousevat vuosina 2023 ja 2024 vuodella ikäluokkaa kohden vuonna 1963 syntyneistä alkaen. Lisäpäiväoikeus poistuu kokonaan vuonna 1965 ja sen jälkeen syntyneiltä.

Vierailija
25/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan lopputilin yhteydessä 10 000 euron erilliskorvaus. Ehtona, että pitää turpansa kiinni, eikä puhu pahaa firmasta. Sitten muutama vuosi työttömänä ja onkin jo eläkeiässä.

Vierailija
26/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeiän ylittäneet painostetaan ulos. Eläkeikää lähestyvät maksetaan ulos (joku eropaketti, joka ksntaa eläkeikään asti).

Onko nykyään jotain eläkepaketteja? 

Yritys voi maksaa omista rahoistaan tuollaista eläkkeen kaltaista maksua.

ainahan ns. putki on työnantajien itse maksama, maksavat vastaavan summan sakkomaksuina TVR -kassaan ja sen kautta se kierrätetään anssina työntekijöille. Tämä siis suuremmilla yrityksillä, henkilö määrää en varmuudella muista mikä on se raja, mielikuva on että oli 30.

Itse jäin putkeen vapaaehtoisesti v. 2010 57 -ikäisenä, siis n.6 vuotta lisää vapaata ennen eläkettä. Suosittelen, jos talous kunnossa.

Vierailija
27/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa huomenna eläkepäivät jees, kyllä kelpaa.

Vierailija
28/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeiän ylittäneet painostetaan ulos. Eläkeikää lähestyvät maksetaan ulos (joku eropaketti, joka ksntaa eläkeikään asti).

Onko nykyään jotain eläkepaketteja? 

Yritys voi maksaa omista rahoistaan tuollaista eläkkeen kaltaista maksua.

ainahan ns. putki on työnantajien itse maksama, maksavat vastaavan summan sakkomaksuina TVR -kassaan ja sen kautta se kierrätetään anssina työntekijöille. Tämä siis suuremmilla yrityksillä, henkilö määrää en varmuudella muista mikä on se raja, mielikuva on että oli 30.

Itse jäin putkeen vapaaehtoisesti v. 2010 57 -ikäisenä, siis n.6 vuotta lisää vapaata ennen eläkettä. Suosittelen, jos talous kunnossa.

Käytetäänkö näitä yleisestikin muutosneuvotteluissa vai tuleeko edullisemmaksi irtisanoa joku nuorempi? 

Vierailija
29/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa huomenna eläkepäivät jees, kyllä kelpaa.

Onnea kovasti 🌹

Vierailija
30/31 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen jossa eläkkeelle 3 kk päästä jäävä henkilö potkittiin pihalle eli irtisanottiin. Siinä oli kyllä jo tosi raskasta v*ttuilun makua, ei olis voineet sitä 3 kuukautta antaa olla hyvillä mielin töissä. 

Tällaista tapahtuu yllättävän usein. Olen ihmetellyt miksi näin toimitaan. Onkohan annettu potkukiintiö täytettäväksi ylemmältä taholta.

Vierailija
31/31 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeputkeen tai osa-aikaeläkkeelle. Uusia ei tilalle oteta.

Eläkeputkia ei kai enää ole. 

V. 64 syntyneeet ja sitä vanhemmat voivat vielä päästä eläkeputkeen tietyin ehdoin.