Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa yksinhuoltaja äitiä!

Vierailija
31.01.2024 |

Mieli on todella matalalla. Mietin vain itseni poistamista tältä pallolta. En jaksa enää tätä suurta huolta pärjäämisestä rahallisesta, mitä syödä että varmasti on ruokaa koko kuukaudelle, miten ja missä varaa asua ym. Nyt jo meitä 3 lasta (teiniä ja minä) asutaan kolmiossa. Minä olohuoneessa, tavallisella alueela. Liian kallis kuitenkin kelalle. Mistä löytää kohtuuhintainen asunto? Ei ainakaan täältä Helsingistä.

Olen aivan yksin, ei vanhempia elossa ei sisaruksia. Olen ollut valmiiksi masentunut ja eron myötä meni kaikki loput. Lasten ja minun rakas koti, elämään uskominen, vakavaraisuus ym.

Tsempatkaa minua, jos ei muuten, niin lasten takia. Että heillä olisi äiti.

En jaksa enää tätä ulkopuolisuuden tunnetta kun katselen ruokakaupassa muita jotka ostavat kaikki kivaa. Säälittää lapset.

Kommentit (10)

1/10 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun lapset on jo melkein aikuisia, niin Johan he voivat alkaa käydä töissä opintojen ohella tai ainakin kesätöissä 

Vierailija
2/10 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vaikka Varkauteen? Sieltä saa keskustakolmion alle 500 eurolla vuokralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, voimia sinulle! Oman hoitajani ja aikaisemmin neuvolatädin sanoin, olet lapsillesi rakas juuri omana itsenäsi! Meilläkään ei ole tukiverkkoja, tiedän että se on surullista. Harmittaa lapsen puolesta kun ei ole isovanhempia tai serkkuja elämässä. Olen itsekin ajatellut usein että parempi jos minua ei olisi tai miksi edes synnyin vanhempien kiusattavaksi. Elämä jatkuu, yksi hengenveto kerrallaan. Tee jotain, keitä kahvit, katso joku sarja, mitä vain että itsetuhoiset ajatukset väistyvät. Minä ajattelen niin että on parempi ja ekologisempi tehdä järkevät ostokset kaupassa, ei minun tarvitse esittää rikkaampaa kuin olen. 

Vierailija
4/10 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja voimia, selviätte kyllä. Mutta kovinkaan monella ei ole nyt ja jatkossa varaa asua Helsingissä, koska yhteiskunta ei yksinkertaisesti kestä sitä, että niin monen asuminen siellä rahoitetaan veronmaksajien toimesta. Suomessa on paljon huomattavasti halvempia paikkakuntia asumiseen ja elämiseen.

Vierailija
5/10 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole töissä muuta pois Helsingistä. Teinit voi kyllä koulua vaihtaa. Yks tuttu sanoi kun oli työtön ja mies maksoi elatusmaksuja niin ei ollut koskaan rahasta puute, kun sai muutkin tuet. Lapset alkoivat sitten vuoro viikko systeemillä asumaan vanhempiensa luona, niin sopivat ettei mies enää maksa elatusmaksuja, huomasi ettei rahaa olekaan niin paljoa käytössä, lähti töihin 

Vierailija
6/10 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole töissä muuta pois Helsingistä. Teinit voi kyllä koulua vaihtaa. Yks tuttu sanoi kun oli työtön ja mies maksoi elatusmaksuja niin ei ollut koskaan rahasta puute, kun sai muutkin tuet. Lapset alkoivat sitten vuoro viikko systeemillä asumaan vanhempiensa luona, niin sopivat ettei mies enää maksa elatusmaksuja, huomasi ettei rahaa olekaan niin paljoa käytössä, lähti töihin 

Kumma juttu, kun siivellä eläminen ei enää takaa mukavaa elämää, niin työt alkavat kiinnostaa. Mystistä.

Vierailija
7/10 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muutaman vuoden kuluttua lapset lentävät kodista jo omilleen ja olet kiitollinen heistä. Olet tärkeä, älä tee mitään vahingollista itsellesi! Tsemppiä!

Vierailija
8/10 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko muuttaa kehyskuntaan? Ainakin pois kalliista Helsingistä. Esim Kerava, Järvenpää, Kirkkonummi, Siuntio, Porvoo jne. Teinit voi halutessaan ehkä jatkaa vanhassa koulussa, bussit kulkee. Tsemppiä!

Vierailija
9/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä saan voimia muutto rumbaan. Pienet tulot vaikea löytää asunto. Ei ole varaa matkustaa katselemaan uutta asuntoa kauas.

Vierailija
10/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAVlta saa halpoja asuntoja jos et nirsoile alueessa ja asunnon iässä. Ja Vantaalla hyvä joukkoliikenne. Jos olet pienituloinen niin eihän sulla ole varaa nirsoilla.