Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haetteko etätyöläiset sairaslomaa jos tilanne in sellainen, että pystyt tekemään osan päivää töitä, mutta välillä pitää levätä?

Vierailija
31.01.2024 |

Vai lepäätkö vaan sitten työajalla, jos tilanne sen mahdollistaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy osittain tekemään niin en jaksa ilmoittaa olevani sairaana. Vain sitten jos en jaksa istua koneen ääressä.

Vierailija
2/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tilanteessa kirjaisin iteni ulos siksi aikaa, kun pitää levätä ja taas takaisin sisään sitten, kun jatkan töitä. Mutta yleensä jos olen sairas, niin joko jaksan koko etäpäivän tai sitten olen oikeasti niin kipeä, että joudun olemaan koko päivän saikulla. Mutta näitä tapahtuu harvoin, ei edes kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olon mukaan. Joskus teen joskus en

Vierailija
4/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hakea, vaan omalla ilmoituksella voi olla 3 päivää.

Jos teen sairaana vähän töitä ja merkkaan ne järjestelmään, niin päivän puuttuvat tunnit sitten otetaan liukumista. Ei siis kannata sairaana tehdä edes vähäistä määrää töitä, jos ei halua liukumiaan käyttää. Hölmö systeemi sinällään, kun esim. koronasta parantuessa jaksaisi jo puolikkaan päivän tehdä, mutta ei kannata.

Vierailija
5/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, kun esim. sairas lapsi on valvottanut yöllä, kirjaan itseni kesken päivän pois ja otan torkut. Mutta, jos olo on sairauden takia tehdä töitä koko päivää, otan sen loppupäivän kyllä ihan sairauslomaa. 

Vierailija
6/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. En oo ollut saikkulomalla kuuteen vuoteen. Niitä etätöitä voi tehdä sängystäkin burana kielen alla ja kuumemittari pyllyssä.

Vierailija
7/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse hakea, vaan omalla ilmoituksella voi olla 3 päivää.

Jos teen sairaana vähän töitä ja merkkaan ne järjestelmään, niin päivän puuttuvat tunnit sitten otetaan liukumista. Ei siis kannata sairaana tehdä edes vähäistä määrää töitä, jos ei halua liukumiaan käyttää. Hölmö systeemi sinällään, kun esim. koronasta parantuessa jaksaisi jo puolikkaan päivän tehdä, mutta ei kannata.

Puolisolla ei ole samanlaista kirjaamisvelvoitetta, joten hän voi vointinsa mukaan tehdä jotakin jos jaksaa. Tuolla se nytkin kirjoittaa sähköpostia.

Vierailija
8/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt niin paljon elämässäni ilmaisia ylitöitä, että todellakin lepään ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
9/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan. En oo ollut saikkulomalla kuuteen vuoteen. Niitä etätöitä voi tehdä sängystäkin burana kielen alla ja kuumemittari pyllyssä.

Mulla on korona. Eilen oli pakko hoitaa yksi juttu. Se ei mennyt ihan oikein, koska olin kipeä. Tänään kun on parempi olo, niin jouduin sitten työkaverin kanssa korjaamaan sitä. Toivottavasti sulle ei pahemmin tuu virheitä kuumeessa ja kipeenä. Onneksi en tehnyt enempää vahinkoa, vaan sairastin peiton alla.

Vierailija
10/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyn edes jollain lailla tekemään, en yleensä ilmoita olevani sairaslomalla. Huilaan palavereiden aikaan (joissa mun ei tarvii olla esittäjänä) ja lounas-/kahvitauolla. Esim. Jos on vain vähän kuumetta ja nuha tai migreeni päällä niin silloin sinnittelen töissä. 

Vierailija
11/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tänä talvena ollut kaksi sairastapausta. Ensin olin kuumeessa enkä tosiaan jaksanut tehdä mitään vaan vain nukuin. Nämä päivät merktisin sairaslomaksi (omalla ilmoituksella).

Tämän jälkeen meni ääni, lääkäri kirjoitti viikon sairasloman ja puhekiellon. Tällöin tein etänä töitä vaikka olin virallisesti saikulla. En vain osallistunut mihinkään palavereihin missä olisi pitänyt puhua.

Vierailija
12/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä voi. Miten asettelet siihen 3 näyttöä ja koodailet ahkerasti? 

Vierailija
13/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut tuollaista tilannetta. Jos olen "normaalisti kipeä", kuten flunssassa ja kuumeessa, teen töitä todennäköisesti ihan normaalisti. Ehkä jossain palaverissa sanon, että yritän tänään olla hiljaa, kun kurkku kipeä tms. En tällöin lepäile.

Jos olen levon tarpeessa, esim. influenssassa ja yli 40 asteen kuumeessa, ilmoitan olevani sairaana ja poissa koko päivän. Todennäköisesti jotain hommaa pitää silti hoitaa.

Jos jostain syystä, esim. kova päänsärky, tarvitsisin tunnin lepotauon kesken työpäivän, merkkaisin tuon "oma meno" kalenteriini ja työajanseurantaan laittaisin tauon.

Vierailija
14/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos päivän aikana on tärkeitä ja vaativia asiakaspalavereja ja olo on sellainen että tuntuu etten jaksa osallistua. Perus sähköposteihin vastailu ja helpommat palaverit menee kyllä yleensä jos niitä ei ole päivän aikana kuin 1-2. Jos on aivan jäätävä flunssa, kuumeinen olo, yskittää ja niiskututtaa niin sitten en todellakaan mene yhtään mihinkään etäpalavereihin vaan lepään ja teen jotain mitä jaksan.

Vierailija
15/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimistolla ihmiset istuskelee kahvitauolla helposti tunninkin jutellen vapaa-ajan asioita ja jotkut saattavat käydä työpaikan kuntosalilla kirjaamatta itseään ulos (tiedän varmaksi, koska olen jutellut aiheesta heidän kanssaan). Itse teen 95% etänä töitä ja yleensä päivät on sitä kokoajan nenä ruudussa istumista poislukien 30 min ruokatauko. Ihan hyvällä omatunnolla joskus puolikuntoisena sitten lepään työajalla.

Vierailija
16/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yleensä minulla työpaikan tilanteesta. Jos on ihan hirveästi työpaineita, yritän tehdä hieman kevyemmän etäpäivän, vaikka olisin sairaana. Mutta jos työntekijätilanne on hyvä, silloin en ala sairaana rasittamaan itseäni vaan jään sairaslomalle lepäämään. Meillä on töissä pienehkö tiimi, jolla on tietyt asiat vastuullaan ja kiireisten työtehtävien määrä vaihtelee aika paljon. Hyvin kiireisessä tilanteessa on ikävää olla poissa, kun kaikki kaatuu työkavereiden niskaan.

Vierailija
17/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae. Kun jättää 24minuutin kahvitauon välistä usein, saa joskus ottaa ne tauot takaisin vaikka tunnin torkkuina.

Pääasia, että töitä on ja työt tulee tehtyä rehdisti.

Vierailija
18/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyn edes jollain lailla tekemään, en yleensä ilmoita olevani sairaslomalla. Huilaan palavereiden aikaan (joissa mun ei tarvii olla esittäjänä) ja lounas-/kahvitauolla. Esim. Jos on vain vähän kuumetta ja nuha tai migreeni päällä niin silloin sinnittelen töissä. 

Työnantaja varmaan kiittää työpanoksestasi, joka on olematon. Lepäät palavereissa. Kiva asia palaverin kutsujan kannalta. 

kaikki kärsii näistä ihmisistä, jotka ei suostu sairaana sairauslomalle. Etenkin projektitöissä joissa palaverit on oikeasti sitä varten että asioita käsitellään, päätöksiä tehdään, asioita kehitetään ja tehtäviä delegoidaan. Mielummin sairauspoissaolo kuin se , että joku LEPÄÄ palaverin ajan. Siis jos saisin tietää tällaisesta, en kutsuisi ihmistä enää ko.palavereihin. Selvästi hänelle ei ole tarvetta.

Vierailija
19/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on korona. Eilen oli pakko hoitaa yksi juttu. Se ei mennyt ihan oikein, koska olin kipeä. Tänään kun on parempi olo, niin jouduin sitten työkaverin kanssa korjaamaan sitä. Toivottavasti sulle ei pahemmin tuu virheitä kuumeessa ja kipeenä. Onneksi en tehnyt enempää vahinkoa, vaan sairastin peiton alla.

Kuume pysyy alhaalla burana 800mg+panadol 1g yhdistelmällä, jotenbei tuu virheitä. klo 16:30 läppäri pois ja unta palloon niin ei montaa päivää tartte peiton alta töitä tehdä.

Vierailija
20/23 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina parhaat työpäivät silloin, kun olen väsynyt tai vähän kipeä. Normaalisti mussa on niin paljon energiaa, että on vaikea keskittyä olemaan paikoillaan koneen ääressä. Yritänkin urheilla edes kevyesti aina ennen töitä ja ruokatunnilla, mutta ei se silti kovin paljon auta. Kipeänä taas energiatasot on juuri sopivat koneella istumiseen ja aivotyöhön keskittymiseen. Joo, ehkä tuli valittua väärä ala, mutta en taida enää viitsiä uudelleenkouluttautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän