Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuetko lakkoja välttämällä kaupassa käyntiä 1.ja 2.2?

Vierailija
31.01.2024 |

Itse aion.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tue lakkoja edes ajatuksen tasolla. Äänestin tämän hallituksen valtaan.

Sivihuomautuksena ihmettelen, että mitkä kaupat muka on lakossa? Meidän lähin 24h Prismakin porskuttaa nonstop. Lähikauppa on myös auki. Lentokoneet ei lennä mutta enpä ollut nyt lähdössäkään. Niin että mikä lakko? (Lapsi on jo iso, ei ole päiväkoti-ikäinen.)

Ja tätäkö sinä halusit? Heikennyksiä tavan duunareille ja parannuksia jo valmiiksi hyväosaisille? Vai ajattelitko, että persut on pienen ja heikon puolella?

Omaa etuani ajattelin. Eikös kaikki pääasiassa tee niin? Miksi minun pitäisi olla pienten ja heikkojen puolella, kun olen itse sieltä suosta nostanut itseni ylös.

Vierailija
42/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli ruokatilaus, riittää ensi viikon alkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 3 kertaa 2 viikossa kaupassa ja tilaus on noudettavissa tänään. Perjantaina on kyllä aikaa hukattavaksi lapsen harrastuksen vuoksi, niin voishan sitä käydä palloilemassa cittarissa ja katsoa onko siellä muita... Mutta oletus on ettei mitään tarvitsisi ostaa. Ei nyt suoraan lakon tukemista, en vaan ramppaa muutenkaan kaupassa jatkuvasti ja kannatan kyllä lakkoa vaikkei nämä asiat mua suoraan koske.

Vierailija
44/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
45/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti menen kauppaan. Lakoista ei ole mitään hyötyä, lakko tulee niin kalliiksi työnantajalle, että seuraavaksi vähennetään työpaikkoja. Kuka sitä haluaa?

Vierailija
46/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tue mitään lakkoja, se on vassareitten hommaa. Meidän kauppa on auki huomenna ja aion käydä siellä.

Vierailija
47/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn 3 kertaa 2 viikossa kaupassa ja tilaus on noudettavissa tänään. Perjantaina on kyllä aikaa hukattavaksi lapsen harrastuksen vuoksi, niin voishan sitä käydä palloilemassa cittarissa ja katsoa onko siellä muita... Mutta oletus on ettei mitään tarvitsisi ostaa. Ei nyt suoraan lakon tukemista, en vaan ramppaa muutenkaan kaupassa jatkuvasti ja kannatan kyllä lakkoa vaikkei nämä asiat mua suoraan koske.

Mitä palloilulajia siellä kaupassa voi harrastaa?

Vierailija
48/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti menen kauppaan. Lakoista ei ole mitään hyötyä, lakko tulee niin kalliiksi työnantajalle, että seuraavaksi vähennetään työpaikkoja. Kuka sitä haluaa?

Vähennetään työpaikkoja. Firmoja menee konkurssiin. Kaikki velkaantuu. Tästä lakosta ei hyödy kukaan, paitsi liitot kun saavat lisää duunareita listoilleen. Kyllä meillä ainakin työpaikalla liitytään liittoihin aina lakkouhan alla, siis ne jotka ei ole aiemmin vielä kuuluneet. 

Ja itsehän en kuulu liittoon, enkä ikinä tule kuulumaankaan.  

Vierailija
49/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tukemista se on jos ei silloin mene kauppaan kun vajaalla henkilökunnalla pitävät auki 

Vierailija
50/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata lakkoa ja olen tyytyväinen hallituksen päätöksiin.Aion käydä kaupassa.

Vierailija
51/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen rahaton ja huomenna tulee asumistuki. Kaapit tyhjinä. Poika menee töihin kauppaan, kun ei kuulu liittoon. Tänään pyydettiin töihin tuplapalkalla. Jos ei oltais näin persaukisia, niin voitais tukea lakkoa. 

Paradoksaalista että 

1) saat asumistukea mutta et tue lakkoa joka vastustaa asumistuen leikkauksia

2) sanot olevasi persaukinen, mutta menet kuitenkin ostoksille juuri lakkopäivänä

3) poikasi ei kuulu liittoon

Saan asumistukea, mutta en enää leikkauksen jälkeen. Menen ostoksille lakkopäivänä, koska minulla ei ole rahaa ostaa tänään mitään, viikko ollaan eletty kuiva-ainekaapin sisällöllä. Jos olisi rahaa, niin joka tapauksessa ostaisin etukäteen enemmän ruokaa. Poika on opiskelija, eikä opiskele kaupan alaa, joten liittoon kuuluminen ei ole tarpeen.

Vierailija
52/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut vastamielenosoitusta . Hallitukselle työrauha ja suomen talous tasapainoon . Poliittiset lakot on kalliita Suomelle . Kannatan neuvotteluja ennemmin . Turha kostaa yrityksille kun muutenkin kärvistelevät nyt konkurssien partaalla . 

Vierailija
53/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ettette osta yhtään enempää ruokaa, muuten lakko ei toimi, kuten pitäisi.

Vierailija
54/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen rahaton ja huomenna tulee asumistuki. Kaapit tyhjinä. Poika menee töihin kauppaan, kun ei kuulu liittoon. Tänään pyydettiin töihin tuplapalkalla. Jos ei oltais näin persaukisia, niin voitais tukea lakkoa. 

Paradoksaalista että 

1) saat asumistukea mutta et tue lakkoa joka vastustaa asumistuen leikkauksia

2) sanot olevasi persaukinen, mutta menet kuitenkin ostoksille juuri lakkopäivänä

3) poikasi ei kuulu liittoon

Lisäisin tähän vielä

4) miksi pojan pitää elättää tuilla loisivaa vanhempaansa

Hän elättää vain itsensä. Vai eikö tarvitsisi? Pitäisikö hänen hakea toimeentulotukea sen sijaan?

Vierailija
55/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikon kitkutellut ja tilillä on kaksi euroa ja risat. Pakko käydä huomenna kaupassa, kun tulee rahaa, vaikka en haluaisi, mutta kun ihan peruselintarvikkeetkin on jo lopussa, niin ei tässä auta.

Vierailija
56/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Ei kuulu mulle mitkään poliittiset lakot 

Vierailija
57/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tue. Alkaa kyllästyttämään , että jatkuvasti on jonkun muun käsi omalla taskulla.

Vierailija
58/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan suunnitella vaikka viikon ruokalistan tarvittessa ja ostaa tarvikkeet. Siis en ole uusavuton, joka raapii kauppojen ovia lakon aikana. 

Vierailija
59/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tue mitään typeriä lakkoja todellakaan.

Vierailija
60/78 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en todellakkaan aio, eikä tämä lakko edes näy taaskaan mitenkään oikeastaan, kyllä ne kaupat auki on.

Harmittaa pieniä yrittäjiä jotka eniten ottaa tästä osumaa, ja varmasti ne kellä on pienet tunnit, jos menettää päivän palkan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan