Tuetko lakkoja välttämällä kaupassa käyntiä 1.ja 2.2?
Kommentit (78)
Eilen tuli ruokatilaus, riittää ensi viikon alkuun.
Käyn 3 kertaa 2 viikossa kaupassa ja tilaus on noudettavissa tänään. Perjantaina on kyllä aikaa hukattavaksi lapsen harrastuksen vuoksi, niin voishan sitä käydä palloilemassa cittarissa ja katsoa onko siellä muita... Mutta oletus on ettei mitään tarvitsisi ostaa. Ei nyt suoraan lakon tukemista, en vaan ramppaa muutenkaan kaupassa jatkuvasti ja kannatan kyllä lakkoa vaikkei nämä asiat mua suoraan koske.
Ehdottomasti menen kauppaan. Lakoista ei ole mitään hyötyä, lakko tulee niin kalliiksi työnantajalle, että seuraavaksi vähennetään työpaikkoja. Kuka sitä haluaa?
En tue mitään lakkoja, se on vassareitten hommaa. Meidän kauppa on auki huomenna ja aion käydä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn 3 kertaa 2 viikossa kaupassa ja tilaus on noudettavissa tänään. Perjantaina on kyllä aikaa hukattavaksi lapsen harrastuksen vuoksi, niin voishan sitä käydä palloilemassa cittarissa ja katsoa onko siellä muita... Mutta oletus on ettei mitään tarvitsisi ostaa. Ei nyt suoraan lakon tukemista, en vaan ramppaa muutenkaan kaupassa jatkuvasti ja kannatan kyllä lakkoa vaikkei nämä asiat mua suoraan koske.
Mitä palloilulajia siellä kaupassa voi harrastaa?
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti menen kauppaan. Lakoista ei ole mitään hyötyä, lakko tulee niin kalliiksi työnantajalle, että seuraavaksi vähennetään työpaikkoja. Kuka sitä haluaa?
Vähennetään työpaikkoja. Firmoja menee konkurssiin. Kaikki velkaantuu. Tästä lakosta ei hyödy kukaan, paitsi liitot kun saavat lisää duunareita listoilleen. Kyllä meillä ainakin työpaikalla liitytään liittoihin aina lakkouhan alla, siis ne jotka ei ole aiemmin vielä kuuluneet.
Ja itsehän en kuulu liittoon, enkä ikinä tule kuulumaankaan.
Mitäs tukemista se on jos ei silloin mene kauppaan kun vajaalla henkilökunnalla pitävät auki
En kannata lakkoa ja olen tyytyväinen hallituksen päätöksiin.Aion käydä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen rahaton ja huomenna tulee asumistuki. Kaapit tyhjinä. Poika menee töihin kauppaan, kun ei kuulu liittoon. Tänään pyydettiin töihin tuplapalkalla. Jos ei oltais näin persaukisia, niin voitais tukea lakkoa.
Paradoksaalista että1) saat asumistukea mutta et tue lakkoa joka vastustaa asumistuen leikkauksia
2) sanot olevasi persaukinen, mutta menet kuitenkin ostoksille juuri lakkopäivänä
3) poikasi ei kuulu liittoon
Saan asumistukea, mutta en enää leikkauksen jälkeen. Menen ostoksille lakkopäivänä, koska minulla ei ole rahaa ostaa tänään mitään, viikko ollaan eletty kuiva-ainekaapin sisällöllä. Jos olisi rahaa, niin joka tapauksessa ostaisin etukäteen enemmän ruokaa. Poika on opiskelija, eikä opiskele kaupan alaa, joten liittoon kuuluminen ei ole tarpeen.
Olen pohtinut vastamielenosoitusta . Hallitukselle työrauha ja suomen talous tasapainoon . Poliittiset lakot on kalliita Suomelle . Kannatan neuvotteluja ennemmin . Turha kostaa yrityksille kun muutenkin kärvistelevät nyt konkurssien partaalla .
Muistakaa ettette osta yhtään enempää ruokaa, muuten lakko ei toimi, kuten pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen rahaton ja huomenna tulee asumistuki. Kaapit tyhjinä. Poika menee töihin kauppaan, kun ei kuulu liittoon. Tänään pyydettiin töihin tuplapalkalla. Jos ei oltais näin persaukisia, niin voitais tukea lakkoa.
Paradoksaalista että1) saat asumistukea mutta et tue lakkoa joka vastustaa asumistuen leikkauksia
2) sanot olevasi persaukinen, mutta menet kuitenkin ostoksille juuri lakkopäivänä
3) poikasi ei kuulu liittoon
Lisäisin tähän vielä
4) miksi pojan pitää elättää tuilla loisivaa vanhempaansa
Hän elättää vain itsensä. Vai eikö tarvitsisi? Pitäisikö hänen hakea toimeentulotukea sen sijaan?
Olen viikon kitkutellut ja tilillä on kaksi euroa ja risat. Pakko käydä huomenna kaupassa, kun tulee rahaa, vaikka en haluaisi, mutta kun ihan peruselintarvikkeetkin on jo lopussa, niin ei tässä auta.
En tietenkään. Ei kuulu mulle mitkään poliittiset lakot
En tue. Alkaa kyllästyttämään , että jatkuvasti on jonkun muun käsi omalla taskulla.
Osaan suunnitella vaikka viikon ruokalistan tarvittessa ja ostaa tarvikkeet. Siis en ole uusavuton, joka raapii kauppojen ovia lakon aikana.
En tue mitään typeriä lakkoja todellakaan.
no en todellakkaan aio, eikä tämä lakko edes näy taaskaan mitenkään oikeastaan, kyllä ne kaupat auki on.
Harmittaa pieniä yrittäjiä jotka eniten ottaa tästä osumaa, ja varmasti ne kellä on pienet tunnit, jos menettää päivän palkan.
Omaa etuani ajattelin. Eikös kaikki pääasiassa tee niin? Miksi minun pitäisi olla pienten ja heikkojen puolella, kun olen itse sieltä suosta nostanut itseni ylös.