Näin appelsiinin syönti on helppoa (ei kuorimista)
Nyt on kaupoissa näitä aivan törkeän hyviä Italian veriappelsiineja, ne ovat niin makeita ja hyvänmakuisia, niin annanpa vinkin.
Moni jättää appelsiinit ja veriappelsiinit ostamatta, koska niitä on työläs kuoria.
Mä teen näin:
Pesen appelsiinin, kuivaan sen.
Leikkaan appelsiinin kuorineen puoliksi ja vielä kerran ne puolikkaat puoliksi.
Niistä tulee veneitä ja voit suoraan ryystää ja syödä sen appelsiinin hedelmälihan niistä puolikkaista.
Kommentit (22)
Veneitä, uppoamassa? Tarkoitatko lohkoja?
Ajatteletko ettei joku tiedä tätä? 😄 Lapsesta saakka näin syöty appelsiineja.
Luulen, nimittäin juuri luin artikkelin, kuinka vanhukset jättävät appelsiinit kauppaan, kun ne on niin työläitä kuoria reumaisilla käsillä. Luin artikkelin suu auki.
Mikä on tämä trendi nykyään uppailla omia, täysin turhanpäiväisiä aloituksia?
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko ettei joku tiedä tätä? 😄 Lapsesta saakka näin syöty appelsiineja.
No ei ainakaan meidän lapsuudenkodissa tiedetty. Aina vaikean kautta se kuorittiin veitsellä ja ilman.
Vasta kun muutin omilleni, tajusin, että appelsiinin voi tuosta noin vain halkaista veitsellä kuorineen ja avot.
Helppo tapa kuoria sitrushedelmät on tehdä viilto hedelmän ympäri ja poistaa kuoret kahtena puolikkaana... Ymmärsiköhän tätä nyt kukaan. No, se on kuitenkin helppo tapa sekin.
Tai veitsellä hedelmäliha reunoista irti ja sitteb lusikoimaan. Nam!
Mä syön kuorineen ,tulee kyllä iso röyhtäys
Mutta ne on parempia viipaleina. Ei lohkoina. Siksi kuorin aina.
Entykkää syödä noin. Ei se mikään iso vaiva ole kuoria. Perheelle leikkaan sellaisiksi viipaleiksi kuin hotelliaamiaisella. Eli kuoret on leikattu pois ja uloin kalvo samalla myös. Sitten viipaloidaan.
Kannattaa heittää appelsiinit lattialle ja pomppia tasajalkaa niiden päällä 5 minuuttia. Sen jälkeen on tosi helppo lusikoida sitä mössöä suuhunsa.
Vielä helpompaa kun vaan ostat tuoremehua ja juot lasista. Ei mehut valu rinnuksilla eikä pöydälle.
Itselläni jää ostamatta, koska sitrushedelmät ärsyttävät tuollakin tavalla syötyinä liikaa käsien ihoa, vaikka pesisi välittömästi syömisen jälkeen kädet. Nuorempana halkesi myös suupielet. Raivostuttava vaiva.
Vanha konsti mutta hauskaa jos luulit että itse keksit.
Ei se kuoriminen terveillä käsillä mikään vaiva ole.
Kokeiles laittaa puoliksi vaan ja sokeria päälle
Pikkulusikalla siitä sitten. Nam varsinkin veriappelsiini
upupup