Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vakava masennus ja toimintakyky

Vierailija
30.01.2024 |

Olen työterveyslääkärin ja psykiatrin mukaan vakavasti masentunut. En ole eri mieltä, väsymys on valtava ja mieliala alavireinen. Luonteeltani olen melko rauhallinen, kyyninenkin, mutta esimerkiksi huumorintaju on vielä tallella. 

Joka aamu nousen töihin, tulen kotiin tekemään kotitöitä ja nukkumaan. En jaksaisi nähdä ketään tai lähteä mihinkään. Työ on hektistä lapsiryhmässä tehtävää vuorovaikutustyötä, tiukka aikataulu, henkilöstöpula ja resurssipula. Vastuu painaa. Työstä kadonnut mielekkyys.

Miten te muut vakavasti masentuneet oireilette, mitä jaksatte tai ette jaksa tehdä päivisin?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä tapaa sairastaa vakavaa masennusta. Olen sairastanut elämässäni yhden vakavan masennusjakson. Itselläni tämä ilmeni valtavana väsymyksenä ja nukuin lähestulkoon kaksi viikkoa. Nukkumisen myötä ahdistus kävi niin sietämättömäksi, että jouduin pakottaaan itseni ylös. Pystyin juuri ja juuri pysymään valveilla tv:tä katsellen. Toipuminen vei useita viikkoja.

Vierailija
22/23 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös masennus. Käyn osa-aikaisesti töissä, mutta tällä hetkellä sekin tuntuu liian raskaalta, koska olen niin väsynyt. Kotona on pyykki- ja tiskivuoret ja tiskit usein homeessa, syön vain valmiita mikroruokia, koska en jaksa tehdä ruokaa. Suihkussa jaksan käydä ehkä kahdesti viikossa ja hiukset pesen vain kerran viikossa. Peseytymättömyyden takia iho hautuu ja ainakin omasta mielestäni haisen, mutta en paljon jaksa välittää, vaikka teenkin ihmisläheistä työtä. Ennen työpäiviä  heräilen usein öisin ja on vaikea saada unta. Masennuslääke ja unilääke on käytössä. Missään terapiassa en jaksaisi tällä hetkellä käydä. Kaikki energia menee töissä käymiseen, kaiken ylimääräisen olen karsinut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vatsaoireita? Ei kuulosta yhtään vakavalta masennukselta. Yks päihdelääkäri sanoi mulle joskus et jos on vakava masennus niin ilme on aina sama. Ei hymyä, ei huumorintajua jne.

Mut tsemppiä työpäiviin!