Ketä huominen kaupan alan lakko koskee?
Koskeeko lakko niitä ketkä esimerkiksi ovat prismassa töissä mutta eivät kuulu ammattiliittoon?
nyt järkeviä vastauksia kiitos eikä mitään vittuilua.
Kommentit (27)
Täällä puhuu Prisman työntekijä! Meidän Prisma joka on aina 24h auki, menemme kiinni yöllä. Avaamme aamulla klo 8 seuraavaksi ja suljemme klo 22.
Jos joku murehtii että ei oo tavaraa, voin sanoa meillä on reagoitu, että sitä tavaraa riittää lakkopäivänä ja jos asioitte juuri 1.2 kassoja ei oo välttämättä nii paljon mitä odotetaan joten jonoa voi olla aika hurjia kuten tänäänkin. Joten osoittakaa kärsivällisyyttä jos asioitte, koska osa haluaa olla lakossa juuri just näiden tärkeiden asioiden äärellä!
Lakko ei koske mitenkään ammattiliittoon kuulumattomia työnteklijöitä. Saa mennä töihin, jos haluaa.
Olen elintarvikealalla töissä ja kyllä me ihan kauppojen tilauksesta tuotteita valmistamme ja toimitamme huomiselle. Lähinnä muutamia Prismoja vaikutti olevan suljettuna.
Omaa pientä työpaikkaani lakko ei koske. Lidli on näköjään aikaistanut tarjousten alkamista torstaista tälle päivälle mutta ei siellä läheskään kaikkia tuotteita ollut. Lakkopäivinä en mene kauppaan, kuitenkin myyjiä entistäkin vähemmän ja kilsan jonot.
Koskeeko lakko vain pamin listauksessa mainittuja yrityksiä vai koko kaupan alaa?
Mikäli olen kaupan alalla töissä (kaupan alan TES käytössä) pienessä yrityksessä (ei pamin listauksessa), koskeeko lakko minua?
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko lakko vain pamin listauksessa mainittuja yrityksiä vai koko kaupan alaa?
Mikäli olen kaupan alalla töissä (kaupan alan TES käytössä) pienessä yrityksessä (ei pamin listauksessa), koskeeko lakko minua?
Ei. Ja oisit voinut aloittaa ihan uuden keskustelum, kun on ihan eri lakot nyt kyseessä.
"Kyllä kabsa tietää." Veikko Vennamo