Sisko luulee että "Hotel California" laulussa lauletaan hotellista ja matkailusta :)
Mistä Hotel California kertoo sitten, kysyi hän. Tietääkö kukaan täällä?
Kommentit (115)
John Lennonin "Watching the Wheels" kertoo a_aalis_ksistä.
"Sabotoitu tahalleen asioita niin, että joutuisi taloudellisesti huonoon asemaan" mut ei ne tajua, että ei se ole ikinä mistään ilkkumisestä välittänyt. Pitää niitä idareina." Mahtaa edes vähän askarruttaa, jäättekö kiinni niistä vakavista rikoksista.
Itse en ole sellaisia tehnyt.
"Sai se aikaan aikamoisen shown" niinpä. Kyllähän ihmisiä olut liikkeellä vuosikausia just for me! Sori ei kai kuulosta omahyväiseltä,mutta näin on vain asiat.
Niitä harvoja englanninkielisiä biisejä, jonka sanat osaan lähes sanasta sanaan ulkoa.
Vierailija kirjoitti:
Se on tehty tahallaan vaikeaksi. Kuulostaa vähän fiksummalta kuin jos sanat olisi jotain oh baby baby.
Et ymmärtäisi silti. Olet todella säälittävä...
Sa. tanan palvojat voi painua helvettiin. Uki uli ei kai joku oikeasti ole lähettänyt niitä jonkun perään pelottelumielessä.
Kysymys: Kuka saa yrittää tehdä ja kenestä paremman ihmisen omilla metodeillaan. Ei kukaan.
Hämäräjuttuja tehdään tässä maailmassa paljon. Liika henkisyys ei aina hyväksi. Ja seksillä liian iso rooli aina, Kaliforniassa ja muualla. Siihen liittyy yllättävän moni vyyhti.
Vierailija kirjoitti:
Tais olla mielisairaala
eräistä kommenteista päätellen ainakin
Mä ajattelen tuota kauhuleffana.
Vastaavanlaisia käsiksiä on tehty muitakin. Niissä joku -tai usein pariskunta, perhe, kaveriporukka- menee tai joutuu paikkaan, jota he aluksi pitävät/luulevat ihan normaaliksi ja kivaksi. Sitten alkaa paljastua asioita, kauheuksia, ja he yrittävät paeta. Mutta eivät voi. Tämmöisiä ahdistavia psykotrillereitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelen tuota kauhuleffana.
Vastaavanlaisia käsiksiä on tehty muitakin. Niissä joku -tai usein pariskunta, perhe, kaveriporukka- menee tai joutuu paikkaan, jota he aluksi pitävät/luulevat ihan normaaliksi ja kivaksi. Sitten alkaa paljastua asioita, kauheuksia, ja he yrittävät paeta. Mutta eivät voi. Tämmöisiä ahdistavia psykotrillereitä on paljon.
Joo, jotenkin näin mäkin ajattelen, tuon laulu perusteella voisi tehdä kyllä melko hyytävän elokuvan (ja sen haluaisin kauhufanina nähdä).
They were hardly Black Sabbath, but the bands Hotel California was really about Anton LaVeys Church of Satan, it was said (just listen to it backwards). Depending on your feelings about Satanism and/or the Eagles, the truth proves far less satisfying than the myriad rumors that have sprung up, writes David Mikkelson at Snopes. The song is usually interpreted as an allegory about hedonism and greed in Southern California in the 1970s. It turned out to be a self-fulfilling prophecy.
Reverse: "Satan he hears this. He had me believe in him."
Hotelli California on kiva ja houkutteleva paikka, jossa tapahtuu ikäviä asioita ja josta on vaikea päästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihan oikeasti tiedä mistä se kertoo. Hassua, kun ymmärtää jokaisen sanan ja lauseen, mutta ei kuitenkaan sitä villakoiran ydintä. Olen ajatellut, että se on huumemaailmaa, mutta en todellakaan tiedä.
Nimim. tätä kuunnellen kasvanut
No kun se ei ole tarkoituskaan varsinaisesti kertoa mistään, sen on pilvessä tehty sanoitus, eli mielikuvia, sanoja peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni olti katkeria koska:
-Oli keskituloiset vanhemmat ja hyväosainen perhe. Ei rikas,mutta en ollut niitä jotka joutui 15-vuoiaasta lähtien kustamaab kaiken itse.
-Oltu katerllisia, että lapseni saaneet lahjoja isovanhemmilta tai muita apuja joskus. "EI meidän Tiitu koskaan saanut" Olen pahoillani, mutta hieman kohtuutonta vihata jotain,jolla ollut vähän paremmin. Ja totta kai niistä asioista, mitkä eivät ole olleet hyvin ei sitten tiedetä. Tai jos tiedetään,ne onkin sitten oikein. "Hyvä että silläkin vastoinkäymisiä."
Itselleni on yritetty tehdä jopa tehty törkeitä rikoksia,jotta olisin "huono-osainen" ja aika pitkälle on menty, kun on huomattiin, että en en mä pienistä mieltä pahoita.
Itseasiassa yks varasti jopa rahaa, kun huomasi, että ei pysty häritsemään millään muulla. Ei edes tu..piin vedolla.
Raukkamaista kun rikoksiin on ryhdyttävä, jotta tulisi "vastoinkäymisiä".
Ymmärrän hyvin. Tyypillistä suomalaista meininkiä. Yritä kestää ja hanki paremmat kaverit.
Sielunsa myymisestä saatanalle se kertoo. Varsin tuttu aihe rock muusikoille.
Menee vähän kysymyksestä ohi. Kappale on ollut ja on valtavan suosittu muun muassa Kaakkois-Aasiassa, jossa olen elänyt. Itseäni biisi on aina vihlonut hermostoon syvästi. Jos perustaisin Aasiaan baarin, sen nimi olisi 'Never Hotel California', ja baarin musiikkitarjonta olisi sen mukainen..
Kyllä, toisiinsa viittailivat.
Steely Danin musiikki on uskomattoman laadukasta.