Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pärjäät töissä, jos et saa yöllä kunnolla nukuttua?

Vierailija
29.01.2024 |

Väsyttääkö päivällä töissä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun 2 - 5.5h yössä työviikolla. 2h ei oikein jaksa mutta 5h jaksaa hyvin. Aina on jaksanut vaikka kokonaan nukkumatta yhden päivän.

Olen 4 tunnin yöunilla todella heikko. Nuorena jaksoi vielä hyvin 4 tunnin yöunilla.

Jaksaa kun on pakko. On ollut välillä huonomminkin asiat. Silloin ei jaksanut. Tuohon 5,5h sisältyy heräilyä. Ongelma on jos ei saa ensimmäisen unijakson jälkeen enää nukuttua.

Vierailija
22/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän huvittaa nämä jutut jos ei yhtenä kahtena yönä saa nukuttua hyvin että miten kaikki kaatuu.. teen itse 3vuorotyötä ja kyllä terveellä ihmisellä onnistuu 24h valvominen ja sitten 6h unet ja taas 12h yövuoro. Tai aamuvuoroon monesti 4h unilla, ei siinä sitten kuin aiemmin nukkumaan seuraavana iltana, ja sitten jo 9h unet

Mutta onko tämä vuorotyö jotain kovin monimutkaista työtä? Vai enemmän fyysistä hommaa?

Tarkoitan monimutkaisella työllä vaikkapa tietotyötä, jossa suunnitellaan ja ohjelmoidaan tietokoneohjelmia. Ei tule oikein mitään hommasta jos on univajetta. Ajatus ei kulje. Toki fyysisesti voi olla konttorilla läsnä, ja silmät tuijottaa kaukaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä aina tyhjäkäynnillä tai Zombie asetuksella.

Kirurgi

Melko sama minullakin.Yli 30v hoitoalalla ja hommat hoituvat automaattiohjauksella väsyneenäkin. Sen sijaan zombikirurgista olisin potilaana huolissani.

Esh

Vierailija
24/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvia koneeseen.

Ei toimi mun kropassa, hermostossa.

T. Uupunut

Olen aina ihmetellyt, ketä kahvi muka piristää, koska minuun sillä ei ole mitään vaikutusta. En edes pysty väsyneenä juomaan, pelkkä hajukin etoo.

Vierailija
25/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän huvittaa nämä jutut jos ei yhtenä kahtena yönä saa nukuttua hyvin että miten kaikki kaatuu.. teen itse 3vuorotyötä ja kyllä terveellä ihmisellä onnistuu 24h valvominen ja sitten 6h unet ja taas 12h yövuoro. Tai aamuvuoroon monesti 4h unilla, ei siinä sitten kuin aiemmin nukkumaan seuraavana iltana, ja sitten jo 9h unet

Ihmisiä on erilaisia. Toisekseen kyllä minäkin voin väsyneenä tehdä kaikenlaista, mutta ajatus ei toimi. Sinä, joka teet vuorotyötä, et varmaankaan työksesi joudu selvittelemään monimutkaisia asioita. 

Vierailija
26/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun 2 - 5.5h yössä työviikolla. 2h ei oikein jaksa mutta 5h jaksaa hyvin. Aina on jaksanut vaikka kokonaan nukkumatta yhden päivän.

Olen pahoillani. Teetkö vuorotyötä tms? Tuo kuulostaa pidemmän päälle todella rankalta kehollesi ja mielellesi pidemmän päälle ja toivon, että tuo ei jatku enää pitkään. 

Hektistä ja fyysistä päivätyötä 7-15. Noilla unilla jo jaksaa. Päiväunia en ole koskaan nukkunut. Viikonloppuna sitten tavoite on nukkua 8h. Ongelmana on ainakin viivästynyt unirytmi ja iltavirkkuus, vaihdevuodet, raudanpuute ja levottomat jalat. Ylikierroksilla käyn helposti ja työasiat pyörii mielessä. 

Vierailija
27/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut huono nukkumaan, ihan hyvin pärjää yhden yön nukkumatta ilman ongelmia jaksamisen kanssa. Mutta ei useampaa. Vähintään 4-6 tuntia yössä pärjää ok.

Vierailija
28/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin mitenkin. Vaihtelee. Suosittelen riittävää yöunta pidemmän päälle

Mutta jos ei saa nukuttua yöllä. Herää aamuyöstä eikä nukuta enää sen jälkeen.

Onko elämäntapasi muuten kunnossa? Hermoileminen asiasta ei auta yhtään vaan melkeinpä päinvastoin

Vierailija
29/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko elämäntapasi muuten kunnossa? Hermoileminen asiasta ei auta yhtään vaan melkeinpä päinvastoin

Heräily aamuyöstä johtuu auringonvalon puutteesta. Keväällä, kesällä ja syksyllä pystyy nukkumaan normaalisti.

Vierailija
30/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään töissä huonosti, jos en saa kunnolla yöllä nukuttua. Elohiiri väpäjää silmässä, on aivosumua, hitautta. Väsyttää. Stressaan paljon, koska työtahti on kova. Valvon ahdistuneena yöt, mietin miten selviän seuraavasta päivästä.

Vierailija
31/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herään hyvin usein klo 4:00 ja valvon. 

Vierailija
32/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko jaksaa vaikka viimeiset 8v olen nukkunut 6-7h yöunet tunnin pätkissä.

Tää muuten. Mistäköhän johtuu. Lieneekö uniapnea. Maksimi tuntuu olevan se 3-4h ennen heräämistä, mutta yleensä 1-2h

Vierailija
33/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 4 tunnin yöunilla todella heikko. Nuorena jaksoi vielä hyvin 4 tunnin yöunilla.

ja palstailen klo 16-23 sekä 07-08

Etenkin aamuyön tunnit ovat pitkiä kun en heti pääse jatkamaan edellisen illan pakkomielteisiä jankutuksiani. Siis pitää odottaa klo 7 saakka!

Vierailija
34/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jaksaa.

- nainen ja vaihdevuodet

Sama vika plus kestokipu olkapäässä.

Vierailija
35/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena jaksaa, mutta odota kunnes olet yli 50-vuotias. Silloin ei tuollaista enää jaksa.

Vierailija
36/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nüssittuna nukun aina hyvin.

Pekka

No se on hyvä tietää, kun seuraava äänestyskierros on kohta. Nukkuuko Antonio hyvin?

Vierailija
37/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löydät helposti huvia elämääsi.

Vierailija
38/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivokohtauksia tulee, jos ei saa riittästi lepoa.

Vierailija
39/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ihmettelin samaa. Eiköhän ne minut hoitoon laita kun tuuperrun töissä johonkin kun ei enää vaan jaksa. Sitä odotellessa.

Vierailija
40/63 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aamurutiini kuin aina.

Lääkkeet, suihku ja tukanpesu, hiusten kuivaus, aamukahvi ja leipäpari, hammaspesu, pukeminen ja lähtö töihin. Jos jään etäilee, niin jotain saattaa jäädä välistä, mutta tuonne hammaspesuun asti rutiinilla. Varsinkin aamusuihku auttaa, jos herää väsyneenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi