Vauvauinti jännittää
Millaisia turvatoimia hallilla on järjestetty uinnin ajaksi?
Miten lapsi (ei istu vielä) kannattaa pestä suihkussa? Mihin vauva kun itse käy suihkussa?
Käytättekö liukuesto-sandaaleja yms. kenkiä kävellessänne vauvan kanssa hallissa?
Otetaanko pyyhe altaan viereen mukaan? (Vilukissa-vauva)
Miten vauvaa jaksaa kannatella ½ tuntia (meidän vauva painaa yli 8 kg)?
Meinaako vauva muljahtaa kosteana käsistä?
Missä vauva puetaan? Pyyhkeellä lattialla?
Pelkäävätkö vauvat yleensä hallin kaikuvia ääniä ja vesimäärää?
Kyseessä on siis vasta 3kk ikäinen vauva ja ensimmäistä kertaa vauvauintiin menevä äiti, joka jo valmiiksi huolesta mykkyrällä...mieluiten olisin perillä asioista etukäteen ettei vauva aisti jännitystäni.
Käytännön vinkkejä kiitos!
Kommentit (6)
Meilläkin alkaa vauvauinti lauantaina... Kiva olisi tosiaankin tietää jotain etukäteen.
Kävin ifossa ja siellä sanottiin että suihkutiloihin tuodaan sittereitä vauvauinnin ajaksi johon voi vauvan laittaa kun itse peseytyy. Ja sanoivat että esin oma turvakaukalo voi olla mukana jolla sitten kuljettaa vauvaa pyyhkeeseen käärittynä altaan ja suihkutilan välillä! Vauvaa ei tarvitse pestä ennen uintia (pylly pitää) mutta itse pitää käydä huolellisesti suihkussa!
Ja tosiaan kannattaa (kuulemma) ottaa iso lämmin pyyhe mukaan jo altaalle mentäessä!
Oisko joillakin ihan käytännön kokemuksia uinnista??
Entä kaksosten kanssa vauvauinnissa olleita? Meillä kaksoset!!
Häh.. Tietysti pitää olla kaksi aikuista? Mitä oikeestaan tarkoitit?
Vierailija:
Millaisia turvatoimia hallilla on järjestetty uinnin ajaksi????????????????????
Miten lapsi (ei istu vielä) kannattaa pestä suihkussa? Mihin vauva kun itse käy suihkussa?
Meillä oli perhesuihkutilat, joten toinen piti vauvaa kun toinen suihkussa. Mutta joskus kävin siellä yksin vauvan kanssa, ja vauva makoili kantokopassa - käytiin siis vaunuilla uinnissa.
Käytättekö liukuesto-sandaaleja yms. kenkiä kävellessänne vauvan kanssa hallissa?
Ei.
Otetaanko pyyhe altaan viereen mukaan? (Vilukissa-vauva)
kyllä, pyyhkeessä ennen ja jälkeen uinnin.
Miten vauvaa jaksaa kannatella ½ tuntia (meidän vauva painaa yli 8 kg)?
Vesi kannattelee ja välillä voi laskea esim. uintipatjalle...
Meinaako vauva muljahtaa kosteana käsistä?
Ei.
Missä vauva puetaan? Pyyhkeellä lattialla?
Sylissä, penkillä, kantokopassa...
Pelkäävätkö vauvat yleensä hallin kaikuvia ääniä ja vesimäärää?
Ei meidän vauva.... riippuu vauvasta. Kantsii käydä totuttelemassa ääniin etukäteen.
Kyseessä on siis vasta 3kk ikäinen vauva ja ensimmäistä kertaa vauvauintiin menevä äiti, joka jo valmiiksi huolesta mykkyrällä...mieluiten olisin perillä asioista etukäteen ettei vauva aisti jännitystäni.
Käytännön vinkkejä kiitos!
Tässä tulikin jo kivasti neuvoja, lisää saa antaa. Turvakaukalo kuulostaakin järkevältä, jos sattuisin kompuroimaan (olen aika kömpelö). Ja eihän vauva tietenkään vedessä niin paljon paina, hölmö minä. :D
Sivulauseessa siis todettiin, että vauvauinnin aikana hallissa on otettu turvallisuus erikseen huomioon. Ajattelin, että onko esim. liukuestomattoja lattioilla tai hoitopöytiä yms. Huomenna on info, josta saan sitten lisää tietoa.
ap
Vierailija:
minä otin aina turvakaukalon jossa vauva kölli pyyhkeen päällä sen aikaa kun itse peseydyin. Kannoin myös kaukalossa altaalle.
Ei siellä sentään niin helposti liukastu :)
Meidän hallissa on niitä kokoontaitettavia hoitotasoja, jos ei ole niin voithan käyttää jotain penkkiä tms.
Pyyhe altaalle mukaan johon vauva kääritään uinnin jälkeen,
vauva ei paina vedessä niin paljon :) Hauskaa ekaa uintia teille.