Löytyneiden pankkikorttien ja henkkareiden kuvia puskaradioryhmiin jakavat naiset
Kuinka saa**nan tyhmiä voi ihmiset olla? Eikö teillä liiku korvien välissä MITÄÄN? Jokaisessa puskaradioeyhmissä on näitä imbesillejä marjoja ja sinikoita jotka luulevat muka jotenkin auttavansa julkaistessaan kuvan löytyneestä tiesmistä kortista jossa näkyy jotain tunnistetietoja. On pankkikorttien numeroita ja ties mitä. Ja jopa henkkareita. Saa**nan tunarit.
Kommentit (68)
Kerran olen löytänyt pankkikortin ja vein sen sattumalta lähellä olevaan pankkiin. Kohtelu oli kuin olisin ollut rikollinen, aikaa meni tunti ja sen perusteella en koskaan palauta mitään korttia minnekään. Ei ole minun ongelma hävinneet kortit. Ja olen nainen.
Avaimet ymmärrän,koska niissä ei ole mitään mistä ihmisen tiedot voisi selvittää paitsi että joillakin vanhuksilla lukee läpyskässä nimi ja osoite..
Mutta muuten mitä haittaa on jos ilmoitetaan että "kirjaston pihasta löytynyt tälläinen avainippu ". Hakisiko muka huijari avaimet tietämättä mihin oveen ne käyvät?
Sensijaan joku pankkikortti on sellainen että älkää herranjumala kuvailko ja levittäkö pitkin Facebookia!
Vierailija kirjoitti:
Käteisen tallettelu toistuvasti indikoi yleensä jotain väärinkäytöstä tai rikollista toimintaa.
Onko joku puhunut toistuvasta käteisen tallettelusta? On ihan yleinen suositus, että jokaisella olisi käteistä sellaisia tilanteita varten joissa kortit ei toimi. Se käteinen täytyy tietysti tallettaa tilille, jos tilillä olevat rahat ei riitä laskujen maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen löytänyt pankkikortin ja vein sen sattumalta lähellä olevaan pankkiin. Kohtelu oli kuin olisin ollut rikollinen, aikaa meni tunti ja sen perusteella en koskaan palauta mitään korttia minnekään. Ei ole minun ongelma hävinneet kortit. Ja olen nainen.
Mikset vaan jättänyt korttia jollekin pankin työntekijälle ja lähtenyt pois? Sitä varten ei tarvitse jonottaa tai jäädä selittelemään mitään.
Se on tietysti eri asia, jos tahtoo saada pankkikortista löytöpalkkion, mutta kortin voi luovuttaa pankkiin ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Avaimet ymmärrän,koska niissä ei ole mitään mistä ihmisen tiedot voisi selvittää paitsi että joillakin vanhuksilla lukee läpyskässä nimi ja osoite..
Mutta muuten mitä haittaa on jos ilmoitetaan että "kirjaston pihasta löytynyt tälläinen avainippu ". Hakisiko muka huijari avaimet tietämättä mihin oveen ne käyvät?
Tulitko lainkaan ajatelleeksi, että avainnipun omistaja ei välttämättä ole ainoa joka tunnistaa avaimet tai ainakin osaa epäillä kenen avaimista voi olla kyse?
Vierailija kirjoitti:
Sensijaan joku pankkikortti on sellainen että älkää herranjumala kuvailko ja levittäkö pitkin Facebookia!
No avaimissa se paha jos löytäjä on se pahis, ilmoittaa että kirjaston pihasta löytynyt avaimet, niin avainten omistaja Maija ilmoittaa ne on mun, kiva kun löysit. Sitten pahis voi hakea Maijan yhteystiedot ja seuraavan kerran kun Maija tulee kotia, niin kämppä on ryöstetty.
Mutta toivotaan että pahis avaintenlöytäjiä ei ole. Jos avaimia meinaa hukkua, niin kannattaa hankkia se maksullinen palautusläpyskä avaimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No avaimissa se paha jos löytäjä on se pahis, ilmoittaa että kirjaston pihasta löytynyt avaimet, niin avainten omistaja Maija ilmoittaa ne on mun, kiva kun löysit. Sitten pahis voi hakea Maijan yhteystiedot ja seuraavan kerran kun Maija tulee kotia, niin kämppä on ryöstetty.Mutta toivotaan että pahis avaintenlöytäjiä ei ole. Jos avaimia meinaa hukkua, niin kannattaa hankkia se maksullinen palau
Pahiksen ei tarvitse itse löytää avaimia vaan riittää, että hän näkee Facessa kuvan niistä. Sehän on täysin mahdollista, että esim. Maijan sekopäinen, katkeroitunut exä tietää Maijan käyneen tänään kirjastossa ja muistaa nähneensä Maijalla ainakin suunnilleen samanlaisen avainnipun. Jos exä väittää Maijan avaimia omikseen ja saa ne itselleen, hän voi tehdä niiden avulla monenlaista kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Avaimen voi usein kopioida valokuvasta, ja tuhansien ihmisten ryhmässä tapoja selvittää omistaja voi olla yllättävän paljon. Tai omistaja voi itse olla ymmärtämätön ja ilmoittautua. Älkää nyt JUMALISTE olko näin typeriä. 🤦🏼
Ööö mitä järkeä on pitää niin vanhanaikaista korttia, että kortin numerolla saa käyttöoikeiden kortin omistajan tilille! 😮
Kyllä ainakin nuo uudemmat kortit vaativat vahvan tunnistautumisen eli kortin omistajan puhelimen, käyttäjätunnuksen, PIN-koodin ja avainlukulistan. Jos noista yksikin puuttuu, holvin ovi ei aukea.
Vierailija kirjoitti:
Ööö mitä järkeä on pitää niin vanhanaikaista korttia, että kortin numerolla saa käyttöoikeiden kortin omistajan tilille! 😮
Kyllä ainakin nuo uudemmat kortit vaativat vahvan tunnistautumisen eli kortin omistajan puhelimen, käyttäjätunnuksen, PIN-koodin ja avainlukulistan. Jos noista yksikin puuttuu, holvin ovi ei aukea.
Sinunlaisen ajattelemattoman jänkkääjän olisi hyvä ymmärtää, että sen kortin numeron käyttö ei välttämättä rajoitu kotimaahan ja kivijalkakauppaan, vaan sitä voidaan väärinkäyttää Internetissä tai toisessa maassa tavoilla jossa vahva tunnistautuminen ei olekaan ehdoton edellytts. Mutta koska puhut avainlukulistoista, niin veikkaan että olet varmaankin vanhempi ihminen jolta puuttuu ymmärrystä, ja kaltaisesi ovat juuri näitä potentiaalisia puskaradiopösilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä kadonneella kortilla edes tekee? Jos älyä yhtään niin itsestään selvää sulkea pankkikorttl ja tilata uusi. Henkkarit kun ilmoittaa kadonneeksi, niin tulee tilata uusi, näin estää identiteettivarkakset.
Ei se ensimmäinen kortinlöytäjä ole välttämättä ensimmäinen löytäjä.
En muista edes koska olen viimeksi käyttänyt fyysisesti pankkikorttiani, joten saattaisi mennä ihan ohi, jos se olisi kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Löytötavaralain mukaan poliisin myöntämät kortit kuten henkkarit, ajokortti ja passi tulee viedä poliisiasemalle.
Pankkikortti siihen pankkiin jonka kortti se on.
Missään ei sanota että jaa kortin kuva ja yritä itse etsiä sen omistajaa.
Ihan sama mitä jossain löytötavaralaissa lukee, mutta omalla kustannuksellani ja vaivallani en ajatellut ajaa muutaman kymmenen kilometrin reissua poliisiasemalle.
Menin kerran pankkiautomaatille ja siellä oli edellisen tyypin kortti automaatissa paikoillaan. No, vein tietenkin kortin pankkiin, koska:
- Jos olisin ottanut kortin pois ja heittänyt roskiin, olisin varastanut kortin ja minuthan luonnollisesti tunnistetaan pankkiautomaatilla.
Pankissa jonotin 1 h 15 min, että sain kortin palautettua ja auton parkkimaksut raksuttivat keskustataksaa koko ajan.
Tämän kokemuksen myötä opin, että jos näen edellisen rahannostajan kortin automaatilla, käännyn kannoilla ja poistun takavasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan jättänyt korttia jollekin pankin työntekijälle ja lähtenyt pois? Sitä varten ei tarvitse jonottaa tai jäädä selittelemään mitään.
Se on tietysti eri asia, jos tahtoo saada pankkikortista löytöpalkkion, mutta kortin voi luovuttaa pankkiin ilmankin.
Ei onnistunut tuossa pankissa. Tuli kaikenlaiset selvittelyt mistä kortti oli löytynyt yms. En halunnut löytöpalkkiota tms mutta ilmeisesti se ei onnistu sääntösuomessa. Kuinka typerä oikein olet?? Ja en tule koskaan palauttamaan mitään löytötavaraa minnekään, mieluummin heitän roskiin kuin otan vaivoikseni.
Vierailija kirjoitti:
Nainen auttaa muita vain jos siittä ei aiheudu vaivaa tai ajan kulua itselle. Mutta kyllä nainen vaatii kaikkia muita uhraamaan vaivaa ja aikaa naisen hyväksi
Toinen kumma juttu on tämä nykyään yleistynyt tapa ottaa mukaansa kaikki löydetyt tavarat ja ilmoittaa niistä johonkin Facebookin ryhmään. Ymmärrän, jos on kyse jostain arvokkaammasta, jonka vie sitten löytötavaroihin, mutta en sellaisten pienten tavaroiden kuten lapasten, lippisten tms. kanssa. Ainakin itse menisin etsimään niitä sieltä mistä olen kulkenut. Ihan vasta oli Oulun puskaradiossa viesti, jossa oli alhaalta ulko-ovien edestä löytynyt Reiman-rukkanen ja viestissä kerrottiin, että se oli viety kolmanteen kerrokseen Reiman myymälään! Ei kyllä tulisi mieleenkään hakea pudonnutta hanskaa sieltä ellen olisi sattumalta käynyt ko. myymälässä. Olisi mieluummin nostanut syrjään siihen, mistä löysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistunut tuossa pankissa. Tuli kaikenlaiset selvittelyt mistä kortti oli löytynyt yms. En halunnut löytöpalkkiota tms mutta ilmeisesti se ei onnistu sääntösuomessa. Kuinka typerä oikein olet?? Ja en tule koskaan palauttamaan mitään löytötavaraa minnekään, mieluum
No ei ne väkisinkään niitä tietoja saa. Sen kuin heittää kortin jollekin työntekijälle ja sanoo, että minun henkilötiedot ei sinulle kuulu yhtään mitenkään. Tai heittää vaikka kortin tiskin yli ja kävelee ulos. En minä kyllä todellakaan jäisi selvittelemään sinne pankkiin yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Löytötavaralain mukaan poliisin myöntämät kortit kuten henkkarit, ajokortti ja passi tulee viedä poliisiasemalle.
Pankkikortti siihen pankkiin jonka kortti se on.
Missään ei sanota että jaa kortin kuva ja yritä itse etsiä sen omistajaa.
Voikin olla hankalampaa löytää konttori johon sen pankkikortin saa palautettua.
Vierailija kirjoitti:
Menin kerran pankkiautomaatille ja siellä oli edellisen tyypin kortti automaatissa paikoillaan. No, vein tietenkin kortin pankkiin, koska:
- Jos olisin ottanut kortin pois ja heittänyt roskiin, olisin varastanut kortin ja minuthan luonnollisesti tunnistetaan pankkiautomaatilla.
Pankissa jonotin 1 h 15 min, että sain kortin palautettua ja auton parkkimaksut raksuttivat keskustataksaa koko ajan.
Tämän kokemuksen myötä opin, että jos näen edellisen rahannostajan kortin automaatilla, käännyn kannoilla ja poistun takavasemmalle.
Pari minuuttia kun olisit odotellut, nin automaatti olisi hoitanut koko jutun sun puolesta :)
Käteisen tallettelu toistuvasti indikoi yleensä jotain väärinkäytöstä tai rikollista toimintaa.