Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku velvoite ja YTK

Vierailija
28.01.2024 |

Kertokaas tyhmälle, kun nyt olen ollut lomautettuna 3kk ja seuraavan kuukauden vaatimuksena on, että se neljä työhakemusta pitää tehdä. olen siis hakenut useampiakin työpaikkoja, mutta mihin minä illmoitan nämä ja miten?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimistoon tai Satoselle.

Vierailija
2/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Ne pitää ilmoittaa sinne työmarkkinatoriin ne paikat mitä on hakenu käsittääkseni. Ja sitten jos saa hommia niin sinne kassaan että tilanne muuttunu? Onko näin? Työnhakuhan on voimassa kunhan hakee niitä paikkoja eli oikeutettu ansiosidonnaiseen ja siihen ansiosidonnaiseen vaikuttaa sitten jos on tehny töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatorilla kirjaudut omiin tietoihisi ja siellä muistaakseni suunnitelmakohdasta löytyy lomake jolla ilmoitat.

Työvoimatoimisto sen velvoitteen antaa, ei työttömyyskassa

Vierailija
4/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan miten YTK tähän liittyy, mutta et maininnut asiasta.

Vierailija
5/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, joku vanha juttu löyty tuolta aktiivimallista, missä oli liitot mainittu, ni siksi. Olen itte ihan tietämätön näistä jutuista, mutta onneks sai täältä nyt neuvoja kuitenki.

Vierailija
6/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatorilla kirjaudut omiin tietoihisi ja siellä muistaakseni suunnitelmakohdasta löytyy lomake jolla ilmoitat.

Työvoimatoimisto sen velvoitteen antaa, ei työttömyyskassa

Joo, mutta se työvoimatoimiston työnhaku pitää olla voimassa ja lausunto kassassa ja jos ei ole lausuntoa niin ei oo oikeutettu kassan etuuksiin. Et täytä työnhakuvelvoitetta = ei lausuntoa kassalle, ei masseja kassasta.

Vierailija
7/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä  te-keskuksen oma asiointi palvelu  sama? Siis pystyykö siellä tekeen saman vai onko se tuo työmarkkinatori, missä se pitää tehdä? Anteeksi vielä tyhmyyteni, mutta tämmöselle vanhalle muorille esimmäinen kerta kun joutuu näideb asioiden kanssa pelaileemaan

Vierailija
8/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä  te-keskuksen oma asiointi palvelu  sama? Siis pystyykö siellä tekeen saman vai onko se tuo työmarkkinatori, missä se pitää tehdä? Anteeksi vielä tyhmyyteni, mutta tämmöselle vanhalle muorille esimmäinen kerta kun joutuu näideb asioiden kanssa pelaileemaan

TE:n oma-asioinnin etusivulta pääsee sinne työmarkkinatorille, jossa on sitten kohdat joihin voi laittaa haetut paikat.

Vierailija
9/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole hullua että aikuiset ihmiset ilmoittavat loputtomasti asioitaan kuin P-Koreassa, jos hakee paikkoja. Lisäksi joku kuulustelee säännöllisesti kuin olisit lapsi ja antaa näsäviisaita diagnooseja.

Vierailija
10/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satoselle soitto, tekstari, sähköposti ja meseviesti jokaisesta hakemastasi paikasta erikseen. Paras raportointaika on kolmeta aamuyöstä.

Vierailija
11/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kirjoittaa sinne mitä tahansa, kunhan yritysten  nimet ovat oikeat ja täyttää mahdolliset hakuvaatimukset (jos näin on sovittu).

Todellisuudessa ei tarvitse hakea yhtään mitään, kunhan täytät tiedot.

Vierailija
12/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lue saamiasi ohjeita?

Vierailija
13/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole hullua että aikuiset ihmiset ilmoittavat loputtomasti asioitaan kuin P-Koreassa, jos hakee paikkoja. Lisäksi joku kuulustelee säännöllisesti kuin olisit lapsi ja antaa näsäviisaita diagnooseja.

Kyllä siltä tuntuu aina paikkoja merkatessa. Pitää aina vielä lopuksi tarkistaa, että kaikki on oikein kun siellä on niitä eri vaihtoehtoja, että ei mene väärin ja selvitykseen. Se tehty kohta kannattaa aina ekana muistaa ruksia. Nytkin mun oma kuntakokeilun virkailija sairatui eikä voitu jatkaa suoraan työllistymisuunnitelman tekoa sillä 3kk kun peruttiin tapaaminen eikä tietenkään puhelimitse voitu sitä hoitaa jossa ois mennyt ehkä 5 min. No eipä siinä, nyt ei tällä hetkellä ole sitä suunnitelmaa eikä tarvitse työpaikkoja hakea jos ei halua. Ehkä saan uuden ajan parin viikon päähän.

Vierailija
14/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, Koitin löytää sieltä, mutta ei vaan löydy. chattiirobotti Tarmo antaa vaan linkin te-toimiston sivuille

Vierailija
15/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten edes yhdyssanoja viitsinyt opetella.

Vierailija
16/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ohjeita? Mene pyöreään huoneeseen katteleen nurkkia, happivaras.

Vierailija
17/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, joku vanha juttu löyty tuolta aktiivimallista, missä oli liitot mainittu, ni siksi. Olen itte ihan tietämätön näistä jutuista, mutta onneks sai täältä nyt neuvoja kuitenki.

Ytk ei ole liitto.

Vierailija
18/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No väännä nyt tyhmälle rautalangasta. Olen nyt työmarkkinatorin sivulla, mutta en minä löydä täältä, että mihin minä ruksin että työpaikkoja on haettu.

Vierailija
19/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No väännä nyt tyhmälle rautalangasta. Olen nyt työmarkkinatorin sivulla, mutta en minä löydä täältä, että mihin minä ruksin että työpaikkoja on haettu.

Onko sulle soitettu sieltä TE-palveluista? Se soittaa ja tekee sulle 3 kk työttömyyden jälkeen suunnitelman, jonka kuittaat siellä torilla. Sitten pitäis pystyä ilmoittamaan haettuja työpaikkoja.

Vierailija
20/22 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satoselle soitto, tekstari, sähköposti ja meseviesti jokaisesta hakemastasi paikasta erikseen. Paras raportointaika on kolmeta aamuyöstä.

Olisko jollain yhteystietoja niin käyn yöllä raportoimaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi