Anoppi oli meillä tänään vaalikahveilla ja kimpaantui tyystin, kun huomasi että joululahjaksi ostamistaan astioista oli
Iittala tarrat otettu pois. Nyt kuulemma kukaan ei tiedä, että ollaan kunnon väkeä, jolla on Iittalaa pöydässä eikä jotain kuppaisia Ikean kippoja ja kuppoja. Mutta eikös ne tarrat kuulu ottaa pois? Miten niistä mukeista juodaan, kun on tarra kohta suussa ja kauhe pöpömagneetti semmoinen repsottava tarra astiassa, jonka alta sitä ei koskaan tiskata.
Kumpi on oikeassa, minä vai anoppi? Mies sanoi, ettei ota tähän mitään kantaa ja lähti autotalliin mököttämään.
Kommentit (28)
Joskus oikeesti näkee että joku on jättänyt ne tarrat mukeihin kiinni. Tällaisessa kyläpaikassa irrotan sen tarran vaivihkaa ja heitän pois 🤮
Ehkä tämä aloitus on keksitty, mutta kyllä itse, joka en omista Iittalaa, ihmettelen monesti asiaa. Jotkut oikein mainitsevat kirppiksellä myymistään astioista, että tarrat on tallella. Ei kai niitä jätetä niihin kuppeihin.
Samaa olin sanomassa, että oli tosi tai trollaus niin jotkut tarroja pitää. Itse asiassa huomasin kerran etten ollut ottanut minäkään pois. Kai se on ollut joku alitajuinen ajatus, että ne kuuluu olla siinä. Ainakaan nämä perinteiset kahvikupit eivät koskaan tule olemaan mitään keräilyharvinaisuuksia. Sen kannalta niitä ei kannata pitää paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
AP jatkaa vielä:
Lisäksi minua vaivaa peräsuolen laskeuma.
AP
Ja seuraavaksi ilmoitat aivo laskeumasta
Anopin tarkoitus varmaankin oli, että asettelet ne kupit vitriiniin lasiseinän taakse. Voisit sille luonasi vierailevalle muulle "rupusakille" esitellä niitä kalliimman puoleisia kuppeja, joihin ei köyhillä ole varaa, juokoot Ikean kupeista...
Kyllä ne tarrat lähtee käytössä pois. Vai olisiko pitänyt säästää kupit pyhäkäyttöön, ja ihailla tarraa kun raaskii kerran vuodessa Iittalaa pistää pöytään?
Tarrat kuuluu ottaa pois. Monet tietysti säilyttävät ne, että myöhemminkin tulisi selväksi että kalliimpia laseja ovat.