Onko tosi, että meillä on ihmisiä, joilla ei ole varaa asua Helsingissä?
Miten se on mahdollista? Itse olen tavallinen keskiluokkainen ihminen, jolla on omistusasunto Helsingin keskustassa.
Kommentit (27)
Minulla ei olisi varaa toivomaani elintasoon Helsingissä. On mukavaa kun saa asua väljästi ja että jää rahaa muuhunkin kuin asumiseen.
Muutin pääkaupunkiseudun ruuhkista Lappiin. Täältä saa Helsingin keskustan yksiön hinnalla omakotitalon rantasaunalla.
Ei ole varaa asua haluamallaan tavalla*
Uskon, ettei suurin osa halua asua 20-70 neliön asunnossa, joka on kaiken lisäksi vanhahko, vaan haluavat niitä 100 ja yli neliöisiä. Näistä saakin pulittaa lähemmäksi miljoonan, ellei enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa asua siellä reunalla, kaukana kaikesta. Puistattaa ajatuskin, mutta joillekin se on varmaan pakko jos muuta ei ole.
"Reunalla, kaunis on maailma
Reunalla, rohkeus on voimaa
Reunalla, loistavaa tunnelmaa
Reunalla, hetki on vain aikaa"
"Miten se on mahdollista? Itse olen tavallinen keskiluokkainen ihminen, jolla on omistusasunto Helsingin keskustassa."
Et sä ihan tavallinen tosiaan ole kun osaat kumota oman väitteesi itse samassa lauseessa.
Sama, paitsi meillä ainoastaan sijoitusasunto on Kantakaupungin alueella, itse asumme pientaloalueella Länsi-Helsingissä. Lisäksi meillä ei ole enää asuntolainaa. Olemme nelikymppisiä.
Helsinki on saa staa. hyppää bussiin šuuurin osa on ihmisistä on sekaisin. Pitäkää kaatopaikkanne
Ei ole. Koska asumistukia vähennettiin, niin muutin pois Helsingistä lapsineni, takaisin kotikaupunkimme. Menetitte samalla yhden nykyisen ja yhden tulevan hoitotyöntekijän Helsingistä. Moni entinen työkaverini harkitsee samaa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on saa staa. hyppää bussiin šuuurin osa on ihmisistä on sekaisin. Pitäkää kaatopaikkanne
Jännä, koska näitä sekopäisiä kirjoituksia tunnutaan suoltavan ihan jostain muualta kuin Helsingistä.
Ihan yhtä tosi kuin se että on ihmisiä jotka eivät halua asua Helsingissä.
Helsingissä on työttömiä enemmän kuin maassa keskimäärin. Kyllä tänne mahtuu kaikenlaisia ihmisiä.
Mita mita mita sina sanoa. Mina olla vara asua helsinki keskusta. Olla kolme nimi kela kirja aja pimea taksi ja myyda spiidi.
Millainen asunto aloittajalla on, hinta ja neliöt? Lämmityspaikka autolle?
Minulla velaton hyväkuntoinen rivarikolmio 10 km päässä työpaikasta keskellä Suomea. Iso tontti, autokatospaikka jokaisella. Lentokenttä 10 km päässä. Asunnon arvo noussut siitä kun sen ostin. Naapuri möi omansa 150 000 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on siellä missä Suomi loppuu.
Ja maailma alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen asunto aloittajalla on, hinta ja neliöt? Lämmityspaikka autolle?
Minulla velaton hyväkuntoinen rivarikolmio 10 km päässä työpaikasta keskellä Suomea. Iso tontti, autokatospaikka jokaisella. Lentokenttä 10 km päässä. Asunnon arvo noussut siitä kun sen ostin. Naapuri möi omansa 150 000 eurolla.
100m2, lämmin talli. Helsingin keskustassa.
Olisi varaa, muttei tahtoa maksaa siitä, että pääsee ruuhkiin tai käyttämään julkisia.
Kuka haluaa asua siellä reunalla, kaukana kaikesta. Puistattaa ajatuskin, mutta joillekin se on varmaan pakko jos muuta ei ole.