Pitääkö olla hienosti pukeutunut kun menee äänestämään?
Vai ihan ok kumpparit jalassa ja lapsilla kurahousut? Puistoon ajateltiin mennä äänestämisen jälkeen.
Kommentit (79)
Minulla oli päällä kirkkaanpunainen tyköistuva coctailmekko, jossa on koko pitkä halkio ja avoin selkä, korkkarit tietty kuuluivat asiaan. Kyllähän ne vaalitoimitsijat katsoivat vähän suu auki, mutta hymyilin vaan kauniisti, kiitin ja toivoton mukavaa illanjatkoa, hih. Minusta tuo oli ihan täydellinen äänestysasu🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko vanhanaikainen, mutta kyllä minun mielestä voi opettaa lapsille, että se on kuitenkin jollain tavalla arvokas tilaisuus? Riippuu tietysti iästäkin. Joku 2v voi tietysti olla samassa haalarissa kuin muutenkin, mutta vaikkapa 8v, niin ehkä voisi laittaa jotain siistimpää sinne äänestyspaikalle? Ja sitten vasta käy vaihtamassa kurahousuihin sen jälkeen ja menee puistoon.
Kuule kun jotkut joutuu ihan kävelemään loskassa tarpomalla sinne äänestyspaikalle!! Kävin 6 ja 8-vuotiaiden kanssa päivällä äänestämässä ja kyllä, kummallakin oli kurahousut ja anteeksi, jos pilasin sinun fiinin äänestystunnelman.
Eri, mutta kyllä minusta on surullista, että joillekin äänestys on niin mitätön asia, että se on kuin vessassa kävisi. Ohhoh, tuli hätä, piipa
Näin on, vaikka pissalla ei edes tarvitse tuoda paperia kopin ulkopuolella olevalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttämätön varustus on Munsalan kansallispuku.
Vain, jos äänestää keskustan Rehniä.
Voisi sitä hämäyksekso vetää jonkun tanhupuvun päälle kun äänestää, mutta mitä turhaan, painelee paikalle kokokeltaisissa ja numero 5 pelipaidassa.
Mä sen verran kunnioitan tuota äänestysoikeutta, (vieläkään osalla maailman väestöstä ei sellaista valtaa ja oikeutta ole ) että en ihan siivousvaatteissa mene ( ellei käy työvaatteissa pakon edessä). Suunnilleen pukeudun kuin kauppaan mennessä.
"Ei tarvitse olla yhtään hienosti pukeutunut, arkivaatteissa ja kuriksissa saa mennä. Tilaisuus on arvokas itsessään, se ei tarvitse mitään juhlavaatteita. Kaikki kohdellaan äänestyspaikalla yhdenvertaisesti. Olen itsekin äänestänyt kuraisen taaperon kanssa, itsellä maha pystyssä ja mikään muu ei sopinut päälle kuin miehen verkkatakki."
Ajattelitko, että aloituksen kirjoittaja kysyy tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä sen verran kunnioitan tuota äänestysoikeutta, (vieläkään osalla maailman väestöstä ei sellaista valtaa ja oikeutta ole ) että en ihan siivousvaatteissa mene ( ellei käy työvaatteissa pakon edessä). Suunnilleen pukeudun kuin kauppaan mennessä.
Ihan höpö hommaa äänestäminen. Jos siihen aikaansa tuhlaa niin räsyvaatteet vähintään. Ja ilman vaatteita jos pekka töpöhäntää aikoo
Ite menin krapulaisena, hienhajuisena toppatakissa, lenkkareissa ja collegehousuissa äänestämään. Pipoakaan ei ollut päässä niin rasvainen ja hilseilevä hiuspehko näkyi. Ei haittaa menoa eikä minua ollenkaan!
Riisuin jo äänestysasuni takaisin komeroon, ja olen nyt kalsarisillani kotona valmistautumassa suureen vaalivoittoon ilojuoman ja lantringin kera. Kanafileet on jo pannulla, joten syön ensin ja sitten se vasta riemu raikaa jo ennakkoääntenkin pohjalta. Toivottavasti en sammahda ennen varsinaista tulosten ilmoittamista, mutta siitä huolimatta voitto on meidän!
Ajattelin kohauttaa yleisön ja kutsuin ip-lehdet kuvaamaan äänestysasuani, olenhan oikea julkkis! Elikkä äänestys-iltapukuni on niin ohutta sifonkia, että nännit näkyvät läpi. Huomenna olen iltapäivälehtien kansikuvatyttö!
Vaatteet jotka kestävät kaatumisen. Jalkineina sellaiset joilla takuuvarmasti liukastuu, ja päätyy ruuhkaiseen päivystykseen jonottamaan. Eli ihan miten itse haluat pukeutua. Oho, no ne äänestyspaikat menikin jo kiinni. Mutta sitten kun menet sinne 2-äänestykseen.
Oliko ap:lla ihan eka käyttää äänioikeuttaan. Vaikeaa sitä silloin on tietää mitä pitää tehdä kun äänestysilmoituksesta puuttui pukukoodi. Kerro miten pärjäsit, kävitkö äänestämässä ?
Vierailija kirjoitti:
Olenko vanhanaikainen, mutta kyllä minun mielestä voi opettaa lapsille, että se on kuitenkin jollain tavalla arvokas tilaisuus? Riippuu tietysti iästäkin. Joku 2v voi tietysti olla samassa haalarissa kuin muutenkin, mutta vaikkapa 8v, niin ehkä voisi laittaa jotain siistimpää sinne äänestyspaikalle? Ja sitten vasta käy vaihtamassa kurahousuihin sen jälkeen ja menee puistoon.
Valoja päälle nyt !
Kovin oli koruton tapahtuma, koulun liikuntasali, koko tapahtuma kesti pari minuuttia, siellä ei ollut edes muita äänestäjiä silloin, ja tätä vartenko pitäisi erikseen miettiä lapsille vaatteet ? Kai tämä oli provo ?
Mä olin kahdestaan kahdeksanvuotiaan kanssa, mies oli käynyt ennakkoäänestämässä, lapsi odotti nätisti kopin vieressä kurahousuissaan eikä kurarukkasiakaan sitä pientä sisällä oloa varten tarvinnut riisua.
Ei pidä tehdä asioista liian vaikeita !
Ei tarvitse. Ihmiset käyvät ihan lenkillä ja lenkkitamineissa äänestämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla korkkarit ja iltapuku, miehillä laakerikengät ja solmio.
Heh, ne on LAKEERIKENGÄT!
Oliko ne entisellä pressalla laakerikengät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valoja päälle nyt !
Kovin oli koruton tapahtuma, koulun liikuntasali, koko tapahtuma kesti pari minuuttia, siellä ei ollut edes muita äänestäjiä silloin, ja tätä vartenko pitäisi erikseen miettiä lapsille vaatteet ? Kai tämä oli provo ?
Mä olin kahdestaan kahdeksanvuotiaan kanssa, mies oli käynyt ennakkoäänestämässä, lapsi odotti nätisti kopin vieressä kurahousuissaan eikä kurarukkasiakaan sitä pientä sisällä oloa varten tarvinnut riisua.
Ei pidä tehdä asioista liian
aamen.
Perussiistit vaatteet. Sellaiset, joissa menisi muutenkin arkisille asioille. Kurikset lapsilla tällaisella säällä myös käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla korkkarit ja iltapuku, miehillä laakerikengät ja solmio.
Heh, ne on LAKEERIKENGÄT!
Oliko ne entisellä pressalla laakerikengät
Woltti voisi hankkia kuskeilleen laakerikengät, niin tulisi ruoat nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Perussiistit vaatteet. Sellaiset, joissa menisi muutenkin arkisille asioille. Kurikset lapsilla tällaisella säällä myös käy.
Juurikin näin!
Samat, jollaisissa voisi mennä vaikka ruokakauppaan, ei kuitenkaan niin kuraisissa kurahousuissa, että sotkee paikat, mutta kohtuullisen puhtaissa voi mennä.
Var noga med klockslagen. Röstar du före klo 15:00 bör det vara jackett, mellan 15:00 och 18:00 kan det vara jackett eller frack och efter 18:00 endast frack.