Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äänestätkö/äänestitkö taktisesti, miksi?

Vierailija
28.01.2024 |

Mietin paraikaa äänestänkö taktisesti ehdokasta, jota en sinänsä eniten kannata. Mutta haluan häntä äänestämällä olla estämässä toisen ehdokkaan pääsyn toiselle kierrokselle. 

Sinänsä ottaa päähän tulosennusteet, ne hajottaa mielestäni demokratian perusteita. Mitä mieltä te olette taktisesta äänestämisestä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin itsestäni parasta ehdokasta.

Vierailija
2/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän taktisesti Jussia koska haluan hänet presidentiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mestarille meni ääneni.

Vierailija
4/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mulla taktiikka. Kopissa otin kynän ja piirsin ympyrään viitosen.  Pettämätön taktiikka oli.

Vierailija
5/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa liitä vi*tuttaa kun tilanne nyt se että hän haukkunut  toista  ehdokasta niin paljon ettei  itse saa enää yhtään ääntä.

Vierailija
6/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin omaa suosikkiani, en taktikoinut.

Vierailija
7/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän Haavistoa vaikka olen demari. Koska Jutalla ei ole mitään mahiksia.

Vierailija
8/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän tavallaan taktisesti, mutta otan pienen riskin. Vasemmistolaisena en äänestä Litä. 

Vierailija
9/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi äänestää sitä ketä haluaisin, koska haluan vielä enemmän että eräs ehdokas ei pääse toiselle kierrokselle. Harmittaa mutta elämä on

Vierailija
10/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestänyt taktisesti. Äänestin henkilöä, joka mielestäni parhaiten soveltuisi presidentin tehtävään niin kokemuksensa kuin luonteensa perusteella. Ensimmäistä kertaa missään vaaleissa en äänestänyt "oman" puolueeni ehdokasta.

11/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta voisi varmaankin kirjoittaa pitkällisemminkin, mutta demokratian kannalta on tosiaan mielestäni ongelmallista, etteivät äänestystulokset heijasta ihmisten todellisia preferenssejä. Asiaan puuttuminen on kuitenkin hankalaa esimerkiksi Arrow'n teoreeman ja siihen liittyvän GibbardSatterthwaiten teoreeman mukaan. 

Vierailija
12/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin mielestäni parasta ehdokasta. Illalla kaadan muumipappamukiin teetä ja katson kuinka käy.

Vierailija
13/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussille meni ääni kuten olin alusta asti suunnitellut. On mielestäni paras vaihtoehto.

Vierailija
14/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin äänestänyt Haavistoa, vaikka se olisi saanut vain Antonion ja minun äänen.

Vierailija
15/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Andersson olisi paras presidentti, mutta äänestin Haavistoa, jotta saadaan Harha-aho pysymään pois toiselta kiekalta. Tosin Harhis ei voi voittaa edes Rehniä toisella kierroksella, puhumattakaan Stubukasta tai Pekasta. Jos Harha pääsee kuitenkin tokalle, niin olen valmis äänestämään jopa kokkari-Alexia. Ketä tahansa kunhan n a t s i-aho ei pääse valtaan. Taistelkaa pahuutta vastaan!

Vierailija
16/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Äänestin henkilöä, joka on älykäs eikä pelkää tuoda omia mielipiteitään esille. Soveltuva koulutus myös edellytys. 

t. Ei lampaille

Vierailija
17/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestänyt taktisesti. Äänestin henkilöä, joka mielestäni parhaiten soveltuisi presidentin tehtävään niin kokemuksensa kuin luonteensa perusteella. Ensimmäistä kertaa missään vaaleissa en äänestänyt "oman" puolueeni ehdokasta.

Rehnille meni ääni täälläkin.

Vierailija
18/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Andersson olisi paras presidentti, mutta äänestin Haavistoa, jotta saadaan Harha-aho pysymään pois toiselta kiekalta. Tosin Harhis ei voi voittaa edes Rehniä toisella kierroksella, puhumattakaan Stubukasta tai Pekasta. Jos Harha pääsee kuitenkin tokalle, niin olen valmis äänestämään jopa kokkari-Alexia. Ketä tahansa kunhan n a t s i-aho ei pääse valtaan. Taistelkaa pahuutta vastaan!

Tämä!

Vierailija
19/19 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strategisesti äänestin.