Miten tuo asumistuki muuttuu, pieneneekö ihan kaikille?
Kismittää kyllä kun oon työtön ja mulla on halpa 850e/kk maksava vuokrakaksio Helsingissä. Oma sauna ja lasitettu parveke, kodinkoneet sain sossun maksusitoumuksella ja sillä myös kivasti sisustettua kämpän Ikean sisustus-suunnittelijan avullla. Niin en todellakaan halua muuttaa jonnekki peräkylille sen takia että keskituloiset ja rikkaat snobit haluaa maksaa vähemmän veroja?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei mulla ainakaan muuttunut miksikään. Tosin se tarkistetaan joka kerta ennen maksua, koska oon enempi vähempi töis. Tällä hetkellä enempi.
Muutos tulee voimaan 1.4.2024 daiju.
Ai, no silloin mä irtisanon sen 😃
Vierailija kirjoitti:
Jos asumistuki pienenee niin eikö se vain tarkoita sitä että toimeentulotuki suurenee samalla summalla? Siitähän on laki että pitää jäädä joku 550e käteen pakollisten menojen jälkeen??
Kyllä. Edellyttäen että on oikeutettu toimeentulotukeen ja asunto ei ole liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Tämä muutos on hyvä kun näette sen pidemmällä aikavälillä. Asuntojen hintojen on tultava alas, koska vuokralaisia ei muuten ole.
Tähänhän tällä pyritään. Nykyinen järjestelmä (Kela) mahdollistaa kalliit asunnot.
Kyllä me boomerit osataan, eläkkeensaajan asumistuki ei laske🤗
Vierailija kirjoitti:
Muutos koskee kaikkia paitsi somaleita. Niille laari on pohjaton.
Mutta yli puolet niistä ei saa mitään tukia koska eivät ole EUn tai Suomen kansalaisia.
Pitää muistaa että halvemmalla alueella on vastaavasti alempi asumisnormi.
Paljon on ehdotettu sieltä vaan lukemaan vaihtoehtobudjetteja. Vai eikö älli riitä muuhun kun älyvapaaseen mussuttamiseen?