Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä osaketta kannattaa nyt ostaa?

Vierailija
28.01.2024 |

?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin pääasiassa vakaita, jo vuosia osinkoa maksaneita kohteita, kuten esim. Nordeaa, Nestettä ja Fortumia; mutta toki muitakin jos ovat parhaillaan hyvässä alennuksessa. Osingonmaksu on kuitenkin itselleni tärkeää, sillä en jaksa seurata salkkua aktiivisesti. Poikkeuksena Kempower, jota tuli ostettua (vahingossa) joku aika sitten enemmän kuin oli ehkä tarkoitus, mutta jota myymällä saikin kyllä sitten usean kymmenen prosenttiyksikön voitot. Pidin minä silti sitäkin salkussa yhä vähän, "koristeena". Olen ns. megahajauttaja, yli 100:lla eri osakkeella. Myönnän kyllä tuossa olevan ainakin puolet liikaa.

Vierailija
22/29 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hankin pääasiassa vakaita, jo vuosia osinkoa maksaneita kohteita, kuten esim. Nordeaa, Nestettä ja Fortumia; mutta toki muitakin jos ovat parhaillaan hyvässä alennuksessa. Osingonmaksu on kuitenkin itselleni tärkeää, sillä en jaksa seurata salkkua aktiivisesti. Poikkeuksena Kempower, jota tuli ostettua (vahingossa) joku aika sitten enemmän kuin oli ehkä tarkoitus, mutta jota myymällä saikin kyllä sitten usean kymmenen prosenttiyksikön voitot. Pidin minä silti sitäkin salkussa yhä vähän, "koristeena". Olen ns. megahajauttaja, yli 100:lla eri osakkeella. Myönnän kyllä tuossa olevan ainakin puolet liikaa.

Hajauttamisen kannalta tuossa on noin 90% liikaa. Minullakin on yli 100 yhtiön osakkeita, mutta ei niitä olekaan ostettu hajautus mielessä vaan siksi että KO yhtiö on mielenkiintoinen ja haluan omistaa sit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan laita indeksi rahastoon?

Vierailija
24/29 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannia

Miksi

Mee kattoo pörssin sivuila hinta ja tuotot.

Kannattaisi opetella katsomaan muitakin tunnuslukuja.

Vierailija
25/29 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mandatum on vähäriskinen sijoitus ja tulee maksamaan hyvää osinkoa. Sopii sijoittajalle joka ostaa ja pitää osakkeista kiinni.

Eipä oo kovin paljoa noussut. Tuskin siitä mitään lottovoittoja tulee

Sijoittamallahan juurikaan EI haeta lottovoittoja vaan VAKAATA arvontuottoa.

Vakaus tuotoista ollut kaukana kun kurssit on tässä sukeltaneet viimeiset pari vuotta ja osinkojakin on poisteltu kuin pieruja saharaan.

Vierailija
26/29 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajauttamisen kannalta tuossa on noin 90% liikaa. Minullakin on yli 100 yhtiön osakkeita, mutta ei niitä olekaan ostettu hajautus mielessä vaan siksi että KO yhtiö on mielenkiintoinen ja haluan omistaa sit.

Jos noin huimaa määrää pitää osakesalkussaan yhtiöitä niin kannattanee asettaa kaikille tavoitehinnat missä myy/vähentää ja ostaa/lisää niin saa parempaa tuottoa kun eri alojen firmat kuitenkin seilailee vähän eri tahtiin ylös alas. Se osinko siinä sitten sellaisena mukavana vakauttavana bonuksena.

Vierailija
27/29 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kukaan ei suositellut tässä ketjussa hiki hatussa Nestettä, vaikka sekin mainittiin.

Vierailija
28/29 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sioittaminen täytyy tehdä pitkällä,aika jänteellä. Ylä ja alamäet kuuluu asiaan. Itse ostan vain sellaisia osakkeita joiden toiminnan ymmärrän, mitä ne tekee kuten Fortum, Neste ja Nokia. En koskaan koske sellaisiin kuu taivaalta lappuihin joita en käsitä mitä yhtiö tekee.

Vierailija
29/29 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tuo neste on ostohinnoissa ja muutama ai-firma vielä