Suomalaiset eivät osaa perata kalaa
Suora viilto ja niin pois päin, suomalaiset tekevät vinoja viiltoja ja se tekee vaikeammaksi ottaa kalan sisällykset ja epäsuorilla viilloilla kala ei ole niin hyvää kalatiskillä kaupoissa
Kommentit (33)
Kalan käsittelytaidot ovat parantuneet siitä mitä ne olivat vielä 1990 luvulle tultaessa, eli voisi sanoa että suomalaiset osaavat jo perata kalaa. Jopa ahvenet älytään verestää ja fileoida ruodottomiksi, eikä vaan keitetä moskaksi perujen kanssa, kuten 70 luvulla tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä osaan kyllä perata, mutta en suomustaa enkä fileoida.
Rapsutat vaan suomut pois, helppoa
nylkien paras
Vierailija kirjoitti:
Kalan käsittelytaidot ovat parantuneet siitä mitä ne olivat vielä 1990 luvulle tultaessa, eli voisi sanoa että suomalaiset osaavat jo perata kalaa. Jopa ahvenet älytään verestää ja fileoida ruodottomiksi, eikä vaan keitetä moskaksi perujen kanssa, kuten 70 luvulla tehtiin.
Neuvostoliiton romahduttua suomalaiset osasi perata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sekoilet? Tietysti viilto on suora ja sisälmykset lähtee helposti.
Ei minun silmieni nähden ole kalat hyvin perattu
Vai silmieni nähden, hanki hyvä ihminen suomenkielen oppikirja ennenkuin räyhäät täällä.
ei rysssssä osaa, tämäkin on keino kääntää huomio johonkin muuhun....
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat vainoavia paskiaisia
da putin khuilo
jaaha, se on ryssssä joka on vidduundunut siitä, kun ei enää päse Suomesta kalaa ostamaan valmiiksi käsiteltynä. Ainakin Hamina-Kotka alueellä joka ikinen auto kävi kalakaupan kautta ja jokainen osti monta kalaa fileiotuna, autoissa oli pakastin/jääkaappi. Taisi loppua riba kun raja kiinni meni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai silmieni nähden, hanki hyvä ihminen suomenkielen oppikirja ennenkuin räyhäät täällä.
Millainen on muuten epäsuora viilto kalaan?
Se on perkaus
Joo tänne tuli taas asiantuntija,oletko perannut kalan aina väärin,tee niin kuin minä teen,niin silloin perkaat sen oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on muuten epäsuora viilto kalaan?
joku neukkujen keksinö, yksi niistä suurista saavutuksista
Itse ainakin perkaan itse pyytämäni kalat muikut puhkotaan ja suuremmat kalat fileoidaan
Meillä ei köksän tunnilla perattu yläkoulussa kaloja, koska koulussa oli yksi allerginen oppilas, joka ei myöskään tullut kouluun niinä päivinä, kun ruokana oli kalaa.
Youtubesta latasin videon kun ostin ämpärillisen Päijänteen muikkuja. Naps pää pois ja sisälmykset ja ranka ulos ja pannulle.
En osaakaan. Ostan kalani kaupasta ja ennen kaikkea ruodottomana.