Miksi ruokaan liittyviin keskusteluihin tulee aina vihainen keto-ruokavalion noudattaja? Tekeekö se ruokavalio vihaiseksi?
Oletko huomannut miten vihaisia viestejä kirjoittavat? Aihe kuin aihe ruokaan liittyen vaikka ei heitä aihe mitenkään edes koskettaisi.
tai voi olla muukin terveyteen liittyvä aihe. Ei tarvitse kysyä, kertoo kyllä että hän on oikeassa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on klassisesta projektiosta. Hiilareita syövä kanssatallaaja kokee toisinsyöjän hehkutuksen uhkaksi itselleen ja olettaa että toisinsyöjä on vihainen, vaikka hän on itse vihainen, kun joku tekee asioita eri tavalla ja voi hyvin.
Lähinnä se projektio tulee sieltä sen ääriruokavalion noudattajalta, että oma epävarmuus ja pahoinvointi pitää saada asetettua johonkin muuhun. "Noi vihaa mun ruokavalioo, koska mä oon niin mahtava", kun todellisuudessa ketään ei kiinnosta näiden tyyppien ruokavalio, vaan nuo tyypit itse haluaisivat joskus syödä vaikka leipää tai hedelmiä, mutta itsetunto ja identiteetti on nyt vahvasti kiinni tässä ruokavaliossaan.
Oletko psykologiterveydenhoitaja? Kuulostat ihan kumman kaan ellulta. Oot ihana!
Vierailija kirjoitti:
Aivot toimivat yksinomaan hiilihydraateilla, glukoosi on aivojen ainoa polttoaine, jota tarvitaan noin 140g/vrk. Joten ei ihme että kiukuttaa, kun polla ei pelaa.
Tätä faktaa miinustava uskoo varmaan myös flat earthiin ja koronapiikkeihin.
Ei sais sanoo, mut ihmisen kykenee tuottamaan aivojen tarvitseman glukoosin ihan itse. En ole ketogeenikko, tiedän siitä työni puolesta paljon. Jos et itse tiedä mitään, niin ethän suolla palstalle roskaa faktana.
Kuulostiko kiukkuiselta, syön suklaata ja popkornia parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Aivot toimivat yksinomaan hiilihydraateilla, glukoosi on aivojen ainoa polttoaine, jota tarvitaan noin 140g/vrk. Joten ei ihme että kiukuttaa, kun polla ei pelaa.
Aivot toimivat erinomaisesti myös ketoneilla. Ei, en ole kiukkuinen, kerron vain biologisen faktan.
Jaa-a, kylläpä kuulostavat nämäkin kommentit kiukkuisilta ja ilkeiltä. Tai siis osa.
Eiköhän se ole niin, että jokainen tekee omat valintansa, myös ruokavalion suhteen. Itsehän niistä seurauksetkin sitten kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on klassisesta projektiosta. Hiilareita syövä kanssatallaaja kokee toisinsyöjän hehkutuksen uhkaksi itselleen ja olettaa että toisinsyöjä on vihainen, vaikka hän on itse vihainen, kun joku tekee asioita eri tavalla ja voi hyvin.
Lähinnä se projektio tulee sieltä sen ääriruokavalion noudattajalta, että oma epävarmuus ja pahoinvointi pitää saada asetettua johonkin muuhun. "Noi vihaa mun ruokavalioo, koska mä oon niin mahtava", kun todellisuudessa ketään ei kiinnosta näiden tyyppien ruokavalio, vaan nuo tyypit itse haluaisivat joskus syödä vaikka leipää tai hedelmiä, mutta itsetunto ja identiteetti on nyt vahvasti kiinni tässä ruokavaliossaan.
Oletko psykologiterveydenhoitaja? Kuulostat ihan kumman kaan ellulta. Oot ihana!
Se oli vähän niinkun tsoukki, mulla on vähän kummallinen huumorintaju. ;) juu oon ollut vhh: lla 20 vuotta, mutta huumorintaju on ollut yhtä pimeä jo silloin diabeteksen aikaan. :)
Kyllä se enemmän niin menee että normaalin ruokaympyrän mukaan syövät käyvät sellaisten kimppuun jotka poikkeavat tästä.
Olen saanut järkyttäviä haukkuja siitä kun lopetin sokerin syönnin. "Ihminen tarvitsee sokeria!!"
Sama on aamupalan kanssa. En ole syönyt yli viiteen vuoteen aamupalaa ja aina tuntemattomat siitä oikein kimpaantuu ja varsinkin työpaikoilla. "Etkö sinä pyörry kun et mitään syö, ei ole normaalia?!"
Syökööt jokainen sitä mitä haluaa ja itselleen parhaimmaksi kokee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivot toimivat erinomaisesti myös ketoneilla. Ei, en ole kiukkuinen, kerron vain biologisen faktan.
Ketoneilla? Mitä ne on? Laitatko esim. linkin wikipediaan. Ette te voi keksiä uusia ravintoaineita itse 😂
Ja kyllä - kroppa voi irrottaa lihaksista glukoosia, ja elimistö irrottaa lihaksista sen helpommin kuin ruuan lihasta tai kropan läskistä, koska lihakseen on suoraan mekanismi siihen. Mutta en tiedä moniko haluaa laihduttaa polttamalla lihaksensa pois ja jättämällä rasvat kehoon.
"Se oli vähän niinkun tsoukki, mulla on vähän kummallinen huumorintaju. ;) juu oon ollut vhh: lla 20 vuotta, mutta huumorintaju on ollut yhtä pimeä jo silloin diabeteksen aikaan. :)"
En tiedä kuka tämä tyyppi on, mutta ei ole kommentoija 19 :D Kommentoija 19 oli täysin tosissaan, nämä ketonihihhulit on sekaisin.
-19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoneilla? Mitä ne on? Laitatko esim. linkin wikipediaan. Ette te voi keksiä uusia ravintoaineita itse 😂
Ja kyllä - kroppa voi irrottaa lihaksista glukoosia, ja elimistö irrottaa lihaksista sen helpommin kuin ruuan lihasta tai kropan läskistä, koska lihakseen on suoraan mekanismi siihen. Mutta en tiedä moniko haluaa laihduttaa polttamalla lihaksensa pois ja jättämällä rasvat kehoon.
Kannaattaa tutustua aiheeseen, siihen perustuu mm. Epilepsian hoito ketoruokavaliolla. Google scholariin haku ja huomenna tiedät enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta, sä oot ihan hassuli, laita karkkipussi tyynyn alle ja ala nukkumaan.
Mutta kuinka pitkään nukut? Tiedätkö että on ihmisiä jotka kehuskelevat nukkuvansa 7,5-9h, ne on niitä tosi kiukkuisia.
Paljon lepposempia on sellaset ihmiset jotka nukkuu vain 4h tuntia yössä ja saavat syödä ihan omien mielitekojensa mukaan. Tästäkin saa kiukkusen kommentointipuuskan vastaan
😀
Minusta kaikkiin syömistä ja painoa käsitteleviin ketjuihin tulee monta piirua vihaisempia viestejä kuin muihin, ja kaikilta suunnilta. Jopa poliittiset ketjut ovat leppoisampia. Aivan omituista ilkeilyä.