Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasta ei päiväkotiin pöpöjen takia.

Vierailija
27.01.2024 |

Nuorimmainen lapseni on huomattavasti alle 3.v mutta mietin miten te muut uskallatte viedä lapsenne päivähoitoon, kun riski rs-virukselle, täille, kihomadoille ja syyhypunkeille on niin suuri. Meillä isommat lapset tuo jo koulusta flunssaa niin en ikinä uskaltaisi laittaa lastani päiväkotiin/pph:lle.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton, mutta vaikeaksi kokisin myös tuon hygienia-asian. Paljon panostaisin kotona pesuun ja puhtauteen. Kaikkeen tottuu kuitenkin. Jos miettii vaikka luteita, ei ikinä uskaltaisi matkustaa minnekään. Silti käytännössä voi ja nauttii reissusta, kun on huolellinen.

Vierailija
2/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta noihin pöpöihin pitäisi vähän altistua ja tottua, iskevät sitten kouluikäisenä ja aikuisena tosi pahasti muuten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei oo omalle kohdalle vielä osunu täitä, matoja tai syyhyä. Lasten ryhmässä kyllä on ollu täitä ja matoja ja mulla duunissa syyhyä mutta ei nekään aina näköjään tartu. 

Lyhyet kynnet, kotivaatteet ja mulla aina tukka kiinni ja lapsilla lyhyet tukat.

On sitä varmasti hurjempiakin ympäristöjä joissa lapsi voisi joutua olemaan kuin suomalainen päiväkoti.

Vierailija
4/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta noihin pöpöihin pitäisi vähän altistua ja tottua, iskevät sitten kouluikäisenä ja aikuisena tosi pahasti muuten

Eipä kyllä automaattisesti iske. Kävin itse vain eskarissa ja olin sitä ennen kotiäidin kasvatettavana. Meitä oli useampi sisarus.

Nykyajan päiväkodit ovat kasvatuksellisestikin niin heikoissa kantimissa, etten niihin omia lapsia ole vienyt. Itselläni työkokemusta päiväkodista opettajana. Valintamme oli selvä - alle 3-vuotiasta lasta ei altisteta päiväkodin kiireiselle, suorituskeskeiselle ja turvattomalle arjelle. Vaihtuvat aikuiset ja yksikin inhottava aikuinen omassa tai lähiryhmässä (vanhempien silmien ja korvien välttäessä haitallisesti toimien) voivat tehdä paljon pahaa kehittyvälle pienelle ihmiselle.

Eikä kukaan kasvatusalan koulutuksen saanut ole niin yli-ihminen, että yksin voisi 4-10 lapselle pystyä antamaan kiireessä kaiken sen, mitä vanhempi pystyy 1-3 lapselleen kotona tarjoamaan. Tavalliset arkirutiinit ruokailuineen, ulkoiluineen ja päiväunineen riittävät! Voi kun mahdollisimman moni vanhempi tajuaisi tämän.

Vierailija
5/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä niitä saa muualtakin kuin päiväkodista! Päiväkotien ongelma on se, että jatkuvasti siellä on joku kipeänä kun itsekkäät perslävet vievät sinne sairaat kakaransa tartuttamaan terveet!

Vierailija
6/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä automaattisesti iske. Kävin itse vain eskarissa ja olin sitä ennen kotiäidin kasvatettavana. Meitä oli useampi sisarus.

Nykyajan päiväkodit ovat kasvatuksellisestikin niin heikoissa kantimissa, etten niihin omia lapsia ole vienyt. Itselläni työkokemusta päiväkodista opettajana. Valintamme oli selvä - alle 3-vuotiasta lasta ei altisteta päiväkodin kiireiselle, suorituskeskeiselle ja turvattomalle arjelle. Vaihtuvat aikuiset ja yksikin inhottava aikuinen omassa tai lähiryhmässä (vanhempien silmien ja korvien välttäessä haitallisesti toimien) voivat tehdä paljon pahaa kehittyvälle pienelle ihmiselle.

Eikä kukaan kasvatusalan koulutuksen saanut ole niin yli-ihminen, että yksin voisi 4-10 lapselle pystyä antamaan kiireessä kaik

Tämä. Eiköhän ne päiväkodin suurimmat ongelmat ole jotain ihan muuta kuin kihomatoja tai vatsatautia. Toki nekin ikäviä, mutta harmi jos vanhemmat miettivät pienen lapsen päiväkotiin viedessään vain tartuntatautien kurjuutta. Ennemmin miettisin kiintymyssuhdeteoriaa ja millaiselle kasvatukselle = säilömiselle lapsi päiväkotiympäristössä altistuu.

Vierailija
7/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on mennyt ihan hulluksi koronan myötä. Säästä lapsesi mahdollisilta jälkitaudeilta äläkä vie häntä päiväkotiin altistettavaksi. 

Vierailija
8/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Pöpöiltä kannattaa aina suojautua. Joko välttämällä ne tai ottamalla rokotukset sellaisia vakavia tauteja vastaan, joihin voi saada rokotuksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän