Söin äsken kaksi viimeistä kananugettia...Nyt ei ole enää ollenkaan ruokaa jäljellä, ja rahaa tilillä 3 senttiä. Tukia tulee vasta ensi kuus
Mitä voin tehdä? Mulla ei kirjaimellisesti ole mitään muta kun vajaa puoli litraa rasvatonta maitoa?
Kahdesta kananugetista jäi nälkäkin...Rahaa on 3 senttiä, ja Kelasta tulee rahaa vasta 4.2.
Tässä on oikeasti ihan hätä käsillä...En koskaan olisi uskonut että kaltaiseni joutuu tällaiseen tilanteeseen. Ennen pärjäsin, mutta nyt ruoan hinta on noussut niin valtavasti että en vain tule enää toimeen.
Saan Kelasta perustoimeentulotukea, työmarkkinatukea ja asumistukea jos sillä on merkitystä.
Neuvoja? Mistä voin saada ruokaa?
Kommentit (363)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokajono. Kannattaa ehkä lopettaa tuollaisten tuotteiden kuin maidon ostaminen. Säästät pitkän pennin kuussa, kun vaihdat veteen!
Maidosta saa runsaasti ravintoaineita ja ihan hyvin energiaakin, proteiinia jne...Pelkällä vedellä kuolen nälkään.
apKyllä tuo enemmänkin näyttåä siltä, että maidolla sinä kuolet nälkään! Ei ole viikkoon rahaa ruokaan, kun raha on mennyt siihen sinun valkoiseen veteen eli rasvattomaan maitoon, jota olet kantanut kaupasta kotiin!
maito:
RAVINTOSISÄLTÖ (100 G:SSA)
Energia kJ
139 kJ
Energia kcal
33 kcal
Rasva
0 g
josta tyydyttynyttä
0 g
Hiilihydraatit
4,9 g
josta sokereita
4,9 g
Ravintokuitua
0 g
Proteiini
3,3 g
Suola
0,1 g
Laktoosia
4,9 g
Vedessä 0 kaikkea.
Et taida olla kovin älykäs?
Pyydystä citykani ja paista se. Olen kokeillut, on ihan kelpo ruokaa.
Kuinka paljon kananmunat maksaa Lidlissä, pienin rasia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet Ap? Oletko vasta muuttanut omillesi?
32 ja olen vuosia asunut omillani
ap
Ethän ole jos tukien varassa elät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokajono? Saat ees jotain täytettä mahaas :)
Tähän on joku jo saattanut vastata, mutta ei auta kuin isoilla paikkakunnilla tämä. Itse asun Etelä-Pohjanmaalla pienessä kunnassa eikä täällä todellakaan ole mitään ruokajonoa. Vapaaseurakunnassa saa ilmeisesti joskus ruokaa, tai näin olen ainakin käsittänyt.
Itselläkin on todella tiukka rahatilanne, mutta toisaalta itse aiheutettua kun väkisin haluan lapsen kanssa asua omakotitalossa kun olen opintovapaalla. En vain näe mitään järkeä väliaikaisen tilanteen takia muuttaa pois rakkaasta kodista. Valmistun alle vuoden päästä joten aion sinnitellä. Talvi tekee tiukkaa koska kaukolämmön laskut ovat isoja. Menen kuitenkin reilun kuukauden päästä takaisin töihin 100% työajalla muutamaksi kuukaudeksi ja aion kyllä ottaa ylitöitä ja tehdä keikkaa muualla, että saan rahaa säästöön syksyä varten kun jään taas väh
Juu, ruokajonoja on pääsiassa Itä-Helsingissä tai Kallion/Hakaniemen suunnassa. Koskaan en ole kuullutkaan, että Länsi-Helsingissä olisi koskaan ollut ruokajonoja saati sitten muualla Suomessa Pohjanmaasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt heti yhteys seurakunnan diakoniin. Saat sieltä lahjakortin tai ostolapun kauppaan. Se ei tosin taida olla sunnuntaina auki.
Seurakunnat jakavat EU:n ruokapakkauksia, joista olemme maksaneet verorahoilla. Kannattaa käydä hakemassa ja leipoa vaikka sämpylöitä. Parempi, että haetaan pois kuin se että laitetaan eräpäiväjauhot kompostiin ja näkkileivät kadun varrelle ihmisten otettaviksi kuten yhtenä vuotena.
EU-pakkauksen saadakseen EI tarvi kuulua mihinkään uskonnolliseen yhteisöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis väitätkö, ettet ole ostanut ajoissa kaappiin edes kaurahiutalepakkausta? Tai halpoja tonnikalapurkkeja?
Plus makarooneja. Eikö näitä kannata hankkia etukäteen pahan päivän varalle silloin kun rahaa on?
Mutta kun se makarooni maksaa 40 senttiä. Eikä ap vissiin osaa ennakoida, että olisi siinä vaiheessa ostanut sitä makaroonia, kun vielä oli 40 senttiä.
MENE SEURAKUNTAAN. Siellä joku auttaa sinua, kun kerrot asiasi.
Taas on tehtailtu tämä sama tyhmä aloitus, joka toistuu aina vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Pyydystä citykani ja paista se. Olen kokeillut, on ihan kelpo ruokaa.
Hyi, älä. Voit saada tauteja ja vaikka kuolla siihen.
Tänään olisi kyllä kannattanut kiertää noita presidenttiehdokkaiden kojuja.
Mutta nyt suosittelen seurakunnan diakoniatyöntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Taas on tehtailtu tämä sama tyhmä aloitus, joka toistuu aina vähän väliä.
Mutta tämä voisi olla ihan tottakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kanasta pidät, nugettien hinnalla saat kilon koipireisiä, joilla pärjää huomattavasti pidemmälle. Ja nahka ja luut eivät ole pelkkää jätettä, niistä saat ravinteet irti keittämällä ne kanaliemeksi. Sekaan halvimpia kasviksia, ja tulee hyvä keitto penninvenytyspäiville.
Mä ainakin syön nahkan. On hyvää kun on broileri on vasta valmistunutta.
En koskaan kuluta rahaa niin ettei ruokaan jäisi rahaa. Suunnittelu kannattaa. tiedän mitä syön ja paljonko maksaa ruoka. En osta eineksiä vaan teen itse vaikka lasagnee josta pystyy syömään 3 päivänä aterian kun on iso vuoka. -2-3 päivän lasagne maksaa noin 7-8 euroa ainekset. Kannattaa opetella tekee ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö rahat päihteisiin ja tupakkaan?
Pää kiinni kiusaaja, elämä on nykyään sikakallista ja jokainen joutuu penniä venyttämään. Myötätuntoa mielummin, kun tuota ikuista kiusaamista ja haukkumista. Eri.
En minä ainakaan joudu penniä venyttämään. Viime kuun palkasta on mennyt tähän mennessä 950 € ja keskiviikkona tulee tilille 4000 palkkaa. Ja osinkojakin vielä tulossa tässä kuussa.
Onko lähistöllä kirkkoa? Huomenna on sunnuntai, onko mitään jumalanpalveluksia tms. Sieltä saa ainakin ilmasta ehtoollisviiniä. Samalla vois kysyä apua mistä saisi ruokaa.
Minä ihan mielelelläni auttaisin naapuria jos tulisi kysymään ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokajono? Saat ees jotain täytettä mahaas :)
Tähän on joku jo saattanut vastata, mutta ei auta kuin isoilla paikkakunnilla tämä. Itse asun Etelä-Pohjanmaalla pienessä kunnassa eikä täällä todellakaan ole mitään ruokajonoa. Vapaaseurakunnassa saa ilmeisesti joskus ruokaa, tai näin olen ainakin käsittänyt.
Itselläkin on todella tiukka rahatilanne, mutta toisaalta itse aiheutettua kun väkisin haluan lapsen kanssa asua omakotitalossa kun olen opintovapaalla. En vain näe mitään järkeä väliaikaisen tilanteen takia muuttaa pois rakkaasta kodista. Valmistun alle vuoden päästä joten aion sinnitellä. Talvi tekee tiukkaa koska kaukolämmön laskut ovat isoja. Menen kuitenkin reilun kuukauden päästä takaisin töihin 100% työajalla muutamaksi kuukaudeksi ja aion kyllä ottaa ylitöitä ja tehdä keikkaa muualla, että saan ra
Vierailija kirjoitti:
Tänään olisi kyllä kannattanut kiertää noita presidenttiehdokkaiden kojuja.
Mutta nyt suosittelen seurakunnan diakoniatyöntekijöitä.
Maistuuko ne paremmalta kuin citykani?
Mikset AP viikolla hakenut ruokakassia jostain avusta tai ottanut yhteyttä kirkon diakoniin?
Tai ottanut selvää näistä?
Plus makarooneja. Eikö näitä kannata hankkia etukäteen pahan päivän varalle silloin kun rahaa on?