Söin äsken kaksi viimeistä kananugettia...Nyt ei ole enää ollenkaan ruokaa jäljellä, ja rahaa tilillä 3 senttiä. Tukia tulee vasta ensi kuus
Mitä voin tehdä? Mulla ei kirjaimellisesti ole mitään muta kun vajaa puoli litraa rasvatonta maitoa?
Kahdesta kananugetista jäi nälkäkin...Rahaa on 3 senttiä, ja Kelasta tulee rahaa vasta 4.2.
Tässä on oikeasti ihan hätä käsillä...En koskaan olisi uskonut että kaltaiseni joutuu tällaiseen tilanteeseen. Ennen pärjäsin, mutta nyt ruoan hinta on noussut niin valtavasti että en vain tule enää toimeen.
Saan Kelasta perustoimeentulotukea, työmarkkinatukea ja asumistukea jos sillä on merkitystä.
Neuvoja? Mistä voin saada ruokaa?
Kommentit (363)
Tilaa kotipizzasta pizzaa laskulla.
Iske joku vanha mies, kuten Hjallis! hahaha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy ulkona keräämässä pulloja ja tölkkejä, jos 5 x 20 centin pantti niin siitä tulee jo euro ja silläkin saa jo jotain kaupasta, melkein hernepussin josta voi liottaa ja hauduttaa keittoa.
Ootko vähä aasi? Mitä hyötyä on jos saa MELKEIN hernepussin?😅
Se oli esimerkki, enkä muista niiden hintoja, riippuu pussin koosta ja kaupasta. Tiedän että kuulostaa hölmöltä, ei aina tarvitse olla niin järkevä sanoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Menisin teiniksi pukeutuneena koulun ruokalaan syömään. Maksaisin jälkeenpäin kunnan tilille.
Jonnekin vanhaan kouluun vaan syömään niin kuin nuorena. Ehkä joku vanha tuttu ope päästää ilmaiseksi syömään?
Sovi tinder treffit huomiselle ravintolaan, jos joku maksais
Neste on tärkeämpää kuin ruoka. Ainakin saat vettä juodaksesi.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-kuivatut-herneet-500-g/7340191132…
Rainbow kuivatut herneet 500 g 0,49 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy ulkona keräämässä pulloja ja tölkkejä, jos 5 x 20 centin pantti niin siitä tulee jo euro ja silläkin saa jo jotain kaupasta, melkein hernepussin josta voi liottaa ja hauduttaa keittoa.
Kananmunia saa eurolla.
Eikä saa
No melkein eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Nythän se olis hyvä tilaisuus aloittaa muutaman päivän paasto.
Jes. Vesipaasto. Pitää muistaa vaan tehdä suolihuuhtelu päivittäin. Veteen merisuolaa ja aamulla heti tyhjään vatsaan. Netissä varmaan annosteluohjeet.
Jos oikeasti on hätä ruoan saamisesta ja tosi kysymyksessä, niin laita rukous Jumalan suuntaan ja pyydä, että Hän lähettää sinulle apua.
Jeesus käyttää uskovia muun muassa siten, että lähettää heitä paikkoihin, jossa jollakulla on joku hätä tai tarve. Itsekin olen saanut eräältä uskovalta ruokakassin yllättäen, kun rahani loppui.
Tai kenties löydät rahaa jostain. Tai jotain muuta.
Tai mene huomenna seurakuntaan ja kerro tilanteesi pastorille tai muulle. Sunnuntaina on joka seurakunnassa jumalanpalvelus.
Tilaa Fiksuruoasta ja valitse maksutavaksi Klarna, maksuaikaa 30 päivää ilman korkoa. Mä varmaan tekisin niin, ja maksaisin laskun pois heti kun saisin rahaa. Tee ensi kuuksi budjetti.
Vierailija kirjoitti:
Ruokajono? Saat ees jotain täytettä mahaas :)
Tähän on joku jo saattanut vastata, mutta ei auta kuin isoilla paikkakunnilla tämä. Itse asun Etelä-Pohjanmaalla pienessä kunnassa eikä täällä todellakaan ole mitään ruokajonoa. Vapaaseurakunnassa saa ilmeisesti joskus ruokaa, tai näin olen ainakin käsittänyt.
Itselläkin on todella tiukka rahatilanne, mutta toisaalta itse aiheutettua kun väkisin haluan lapsen kanssa asua omakotitalossa kun olen opintovapaalla. En vain näe mitään järkeä väliaikaisen tilanteen takia muuttaa pois rakkaasta kodista. Valmistun alle vuoden päästä joten aion sinnitellä. Talvi tekee tiukkaa koska kaukolämmön laskut ovat isoja. Menen kuitenkin reilun kuukauden päästä takaisin töihin 100% työajalla muutamaksi kuukaudeksi ja aion kyllä ottaa ylitöitä ja tehdä keikkaa muualla, että saan rahaa säästöön syksyä varten kun jään taas vähintään kolmeksi kuukaudeksi opintovapaalle.
Vierailija kirjoitti:
Joku tulee kohta huutelemaan, että mene töihin.
Tai hommaat kaurahiutaleita. Halpaa ja nälkä lähtee. Nuggetit aika kalliita!
Sunnuntaina voi olla vaalikahveja tarjolla. Pullaakin.
Vierailija kirjoitti:
Töihin loinen valittamasta!
Tämä on dehumanisoivaa vihapuhetta. Nasseista sitten olet ottanut mallia.
No kaupast pölliminenhän trendaa, aina voi nälkäänsä varastaa. Moni on täälläkin ollut sitä mieltä. Ai niin, miten muuten pääset sinne kauppaan, kun sulla ei ollut tähän säähän sopivaa takkia ja kenkiä? Porvoossa on kyllä jankala elää.
kaupan eteen pyytämään rahaa ruokaan, olen parillekin tyypille antanut kympin kun kertoivat olevan nälässä. En toki joka kauppareissulla rahojani jakele. Sitä kymppiä ei kannata sitten käyttää nugetteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunia saa eurolla.
Eikä saa
Irtomyynnistä saa.
Jos kanasta pidät, nugettien hinnalla saat kilon koipireisiä, joilla pärjää huomattavasti pidemmälle. Ja nahka ja luut eivät ole pelkkää jätettä, niistä saat ravinteet irti keittämällä ne kanaliemeksi. Sekaan halvimpia kasviksia, ja tulee hyvä keitto penninvenytyspäiville.