Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä mustasukkaisuus!!

Vierailija
27.01.2024 |

Olen järkyttävän mustasukkainen kumppanistani. En haluaisi päästää häntä mihinkään, mutta pakkohan se on. Vankina ei voi olla. Kun hän lähtee ulos, mielessäni pyörii valtavasti ajatuksia kuinka pettää minua. Nuo ajatukset sattuvat todella paljon. Syvällä minussa. Kipu saattaa tultua ihan fyysiseltä. 

En oikein tiedä mistä tämä kumpuaa. Toinen vanhemmistani on myös erittäin mustasukkainen (aikuisena sain kuulla). Itse olen aikaisempaa kumppaniani pettänyt useaankin otteeseen, mutta minua ei tietääkseni ole petetty. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireesi kertovat asian: kyse on varhaisista vaurioista. Todennäköisesti vanhemmissa vika. Älä siis hyljeksi omia lapsiasi. Terapiaa tarvii useamman vuoden. Aloita heti. Lukittu vihasi voi aiheuttaa erittäin pahaa jälkeä ja jopa vankilareissun, kannattaa alkaa hoitaa itseä.

En koe, että lapsuuteni olisi ollut huono. Vanhempani ovat aina tukeneet minua ja olleet läsnä parhaansa mukaan. Näyttäneet välittävänsä. Ainut negatiivinen muisto lapsuudesta on toisen vanhemman sairastuminen ja hänen pidempi sairaalajakso. Tuolloinkin kyllä hän oli tukena ja soitteli päivittäin jne. 

Kuinka mustasukkaisuus juontuu lapsuuteen? Ymmärrän, että tuo hylkäämisenpelko voi tulla tuosta kokemuksesta, mutta mustasukkaisuus? Ap.

Ainakin itselläni hylkäämisenpelko ja mustasukkaisuus kietoutuvat kiinteästi yhteen. Pelkään tulevani hylätyksi jos puolisoni pitääkin jostakusta muusta enemmän kuin minusta. 

Vierailija
22/25 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko totuus ei käy tässä ilmi. Kuka onkaan mustis? Aikuisena selvinnyt toisen vanhemman mustis 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut todella pahasti mustasukkainen. En estänyt poikaystävän/miehen menoja mitenkään, mutta höpisin ääneen epäilyksiäni. Joskus meni niin pitkälle, että meinasin saada hepulin jostain tummasta hiuksesta vaatteessa (olen itse vaaleatukkainen). Parhaani mukaan kyllä yritin peittää ajatukseni. En ole pettänyt koskaan ketään eikä minua ole petetty. Mustasukkaisuus johtui aivan hirvittävän huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta. (Minua oli aiemmin kiusattu ja uskoin että en ole mitään tai minkään arvoinen.)

Nyt itsetunto on parantunut ja olen päässyt eroon mustasukkaisuudestani. (tietysti olisin mustasukkainen jos oikeasti tulisi joku vieras nainen kuvioihin, mutta siis perusteettomasta mustasukkaisuudesta)

Vierailija
24/25 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on osa hylkäämispelkoa. Ainakin itse näen sen olevan oire hylkäämispelosta.

Käytkö terapiassa tms?

Vierailija
25/25 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus todellakin on sairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi