Järkyttävä mustasukkaisuus!!
Olen järkyttävän mustasukkainen kumppanistani. En haluaisi päästää häntä mihinkään, mutta pakkohan se on. Vankina ei voi olla. Kun hän lähtee ulos, mielessäni pyörii valtavasti ajatuksia kuinka pettää minua. Nuo ajatukset sattuvat todella paljon. Syvällä minussa. Kipu saattaa tultua ihan fyysiseltä.
En oikein tiedä mistä tämä kumpuaa. Toinen vanhemmistani on myös erittäin mustasukkainen (aikuisena sain kuulla). Itse olen aikaisempaa kumppaniani pettänyt useaankin otteeseen, mutta minua ei tietääkseni ole petetty.
Kommentit (25)
Koko totuus ei käy tässä ilmi. Kuka onkaan mustis? Aikuisena selvinnyt toisen vanhemman mustis 🤔
Itse olen ollut todella pahasti mustasukkainen. En estänyt poikaystävän/miehen menoja mitenkään, mutta höpisin ääneen epäilyksiäni. Joskus meni niin pitkälle, että meinasin saada hepulin jostain tummasta hiuksesta vaatteessa (olen itse vaaleatukkainen). Parhaani mukaan kyllä yritin peittää ajatukseni. En ole pettänyt koskaan ketään eikä minua ole petetty. Mustasukkaisuus johtui aivan hirvittävän huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta. (Minua oli aiemmin kiusattu ja uskoin että en ole mitään tai minkään arvoinen.)
Nyt itsetunto on parantunut ja olen päässyt eroon mustasukkaisuudestani. (tietysti olisin mustasukkainen jos oikeasti tulisi joku vieras nainen kuvioihin, mutta siis perusteettomasta mustasukkaisuudesta)
Mustasukkaisuus on osa hylkäämispelkoa. Ainakin itse näen sen olevan oire hylkäämispelosta.
Käytkö terapiassa tms?
Mustasukkaisuus todellakin on sairaus.
Ainakin itselläni hylkäämisenpelko ja mustasukkaisuus kietoutuvat kiinteästi yhteen. Pelkään tulevani hylätyksi jos puolisoni pitääkin jostakusta muusta enemmän kuin minusta.