Opettakaapa lapsillenne, ettei uimahallin suihkutiloissa tai pukuhuoneissa käytetä puhelinta!
Ko. tiloissa on kamerakielto. Harva varmaan takoituksella muita kuvaa, mutta koskaan ei voi muut tietää onko kamera päällä, jos kännykkä on esillä. Olen todistanut kahdessa eri uimahallissa tilannetta, jossa lapset katsoi Youtube-videoita suihkutiloissa puhelimelta ja toisessa uimahallissa kaksi teiniä puhui videopuhelua ja kävelivät ohitseni, että varmasti näyin alasti siellä puhelun taustalla. Olen tilanteissa myös huomauttanut kyseisille lapsille/nuorille, että puhelimen käyttö on suihku/pukutiloissa kiellettyä, koska niissä on kamerat. Ne puhelimet pidetään taskussa siihen asti, kun pukuhuoneen ovista päästään ulos. Tai sitten käytetään kameratonta kapulapuhelinta, jos pukuhuoneesta on välttämätöntä päästä soittelemaan tai viestimään. Jos on välttämätöntä soittaa tai viestiä esim. vanhemmille pukuhuoneesta, niin mene tekemään se vaikka vessaan, ettei muiden tarvitse pelätä tulevansa salaa kuvatuiksi. Kannustan muitakin puuttumaan kyseiseen käytökseen, jos kohtaatte tällaista uimahalleissa!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti: Mutta kun lapsi tahtoo ottaa kuvia, kuinka sen voisi kieltää. Lapsi pahoittaisi mielensä, eikä enää tahtoisi tulla uimahalliin. Me kaikki joskus keräämme jotakin, ei kai siitä voi pahastua jos lapsi tahtoo kerätä uimahallikuvia?
Toivottavasti tämä on sarkasmia.
Ei, kun NYTHÄN ON MUOTIA LAITTAA ALAIKÄISET PENSSKAT TEKEE LAITTOMUUKSIA JA ILKEYKSIÄ, KUTEN TÖHRIMÄÄN AUTOJA, VARASTELEMAAN JA KUVAILEEN:
UNOHTUU VAIN IMBESILLEILTÄ, ETTÄ VAIKKA EI OLISI VEILÄ RIKOSOIKEUDELLISESSA VASTUUSSA NIIN KORVAUSVELVOLLISUUS ON AINA, TYPERÄTT PENSSKAT JA HUOLTAJANNE.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kaltaisesti kusiset vatipäiset idioottivajakkiperäröörit menevät vinkumaan puhelimen käytöstä myös lapsille, joilla on oikea tarve käyttää sitä puhelinta. Sillä puhelimella nimittäin mm. ohjataan välttämätöntä lääkinnällistä laitetta, lähipiirissä on tällainen tapaus. Ja ei, sitä ei ohjata muulla kuin sillä puhelimella.
No sen puhelimen kanssa varmaan kiva uidakkin. Siellä altaassakin pitää ohjailla varmaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä henkilökuntaa jotta ilmoitus heti jos näkee jonkun kädessä kännykän, kuvasi tai ei.
Se henkilökunta on paikallisen urheiluseuran 17-v kloppi. Itse se puhelin on pois otettava.
Voin kertoa, että sinä kun menet lapseltani puhelinta repimään pois, selvitän kuka olet ja jatkat sen jälkeen elämääsi ilman omia hampaita silmåt mustana. Kaltaisellasi jätteellä ei ole mitään oikeutta mennä repimään mitään keneltekään väkisin. Jos sen teet, sitten menetät oman koskemattomuutesi samoin tein.
Surullista, että näinkin aggressiivisesti ja törkeästi puhuvat ja ajattelevat ihmiset kasvattavat lapsia tähän maailmaan. Vai voisiko olla trolli.
Siinäpähän märiset. Fakta on se, että siinä vaiheessa, kun edes kosket lapseeni luvatta, sinun oikeutesi minkäänlaiseen koskemattomuuteen on päättynyt ja sinun terveytesi ja hyvinvointisi suoja on osaltani loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä henkilökuntaa jotta ilmoitus heti jos näkee jonkun kädessä kännykän, kuvasi tai ei.
Se henkilökunta on paikallisen urheiluseuran 17-v kloppi. Itse se puhelin on pois otettava.
Voin kertoa, että sinä kun menet lapseltani puhelinta repimään pois, selvitän kuka olet ja jatkat sen jälkeen elämääsi ilman omia hampaita silmåt mustana. Kaltaisellasi jätteellä ei ole mitään oikeutta mennä repimään mitään keneltekään väkisin. Jos sen teet, sitten menetät oman koskemattomuutesi samoin tein.
Surullista, että näinkin aggressiivisesti ja törkeästi puhuvat ja ajattelevat ihmiset kasvattavat lapsia tähän maailmaan. Vai voisiko olla trolli.
Toivottavasti palstan moderoija antaa sinulle porttikiellon, kunnes opit kommunikoimaan asiallisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kyllästynyt näihin itsekkäisiin paskoihin, jotka eivät ole olemassa, jos ei puhelin ole kädessä. Soitan poliisin jatkossa joka kerta, kun näen pukuhuoneessa tai suihkussa puhelimen ja pyydän poliisin ratsaamaan sen. Saapahan idiootti haluamaansa huomiota.
Ihanko luulet, että poliisit tulevat paikalle tuollaisesta? Niillä on tärkeämpiäkin tehtäviä. Mikäli olet noin saamaton tapaus, että turvaudut ensimmäisenä poliisiin, etkä hallin henkilökuntaan, niin suosittelen, että pysyt poissa uimahalleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että näinkin aggressiivisesti ja törkeästi puhuvat ja ajattelevat ihmiset kasvattavat lapsia tähän maa
Ei tähän kaatopaikkaan mitään porttikieltoja saa, ne pystyy tarvittaessa kiertämään. En vain kerro miten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että näinkin aggressiivisesti ja törkeästi puhuvat ja ajattelevat ihmiset kasvattavat lapsia tähän maa
Ja paikallinen uimahallikin voisi antaa porttikiellon ihmisille, joita ei kiinnosta kuin oma napa ja luulevat siksi voivansa käyttäytyä kuinka törkeästi tahansa. Tuskinpa tuollaiset ihmiset edes viitsivät peseytyä ennen altaaseen menoa.
Ihmettelen hieman, että mitä ihmeen luureja porukka käyttää, että kestävät tuollaista kosteutta? Aikanaan Samsungin Xcover -sarja oli yksi ainoita, mikä kesti kosteutta.
Uimahallit pitäisi tällaisenaan kieltää.
Minusta tosi kammottavaa nakuilla, oli muut sitten vieraita tai tuttuja. Tätä mieltä olen ollut 80-luvulta asti. Eikö mikään mahti maailmassa saa aikaan "sovituskoppi"-tyylin pukeutumistiloja ja ovellisia suihkukoppeja? Onko muissakin maissa tällaista?
Minä ihmettelen, miksi joku tulee kiroilemaan ja uhkailemaan uimahalleja käsittelevään ketjuun. Tuntemani uimarit ovat kaikki tosi leppoisaa porukkaa. Ei kai tuollaiset törkypuheita kirjoittelevat tyypit uimahalleissa käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt puhelinta , mutta en ole kuvannut. Olen aikuinen. Varmasti tulevaisuuessakin puhelin on tietyissä tilanteissa käsillä
Sinua ei siis haittaa, jos joku puhuu vaikka facetimea samalla kun itse riisuudut? Edes se mahdollisuusko ei häiritse sinua?
Jos haluat muiden olevan huomaavaisia sinua kohtaan, osoita samaa huomaavaisuutta myös heille. Tila tuntuu turvalliselta, kun kenenkään ei tarvitse miettiä, kuvaakohan tuo ihminen vai ei. Ja sen voi välttää hoitamalla puhelimensa hivelemisen jossain muualla kuin tilassa, jossa joku muu riisuu vaatteitaan.
Mitä kohtaa tuosta kommentoimastasi tekstistä et idioottivajakki ymmärtänyt? Siinä kun sanotaan aika selvästi, että en ole kuvannut. Sinun sekopäinen vinkunasi facetimestä ei siis tähän liity mitenkään.
Ehkä joku kuitenkin kuvaa sinua ja laittaa alastonkuvasi jodeliin, kun sinusta kerran on OK pitää puhelin esillä pukutiloissa. Sitäkö toivot?
Jos puhelimen käyttö ei olisi sallittua, niin eiköhän siitä olisi kieltomerkki. Nyt kielletty ainoastaan kameran käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt puhelinta , mutta en ole kuvannut. Olen aikuinen. Varmasti tulevaisuuessakin puhelin on tietyissä tilanteissa käsillä
Sinua ei siis haittaa, jos joku puhuu vaikka facetimea samalla kun itse riisuudut? Edes se mahdollisuusko ei häiritse sinua?
Jos haluat muiden olevan huomaavaisia sinua kohtaan, osoita samaa huomaavaisuutta myös heille. Tila tuntuu turvalliselta, kun kenenkään ei tarvitse miettiä, kuvaakohan tuo ihminen vai ei. Ja sen voi välttää hoitamalla puhelimensa hivelemisen jossain muualla kuin tilassa, jossa joku muu riisuu vaatteitaan.
Mitä kohtaa tuosta kommentoimastasi tekstistä et idioottivajakki ymmärtänyt? Siinä kun sanotaan aika selvästi, että en ole kuvannut. Sinun sekopäinen vinkunasi facetimestä ei siis tähän liity mitenkään.
Mutta pystytkö tuntia olemaan ilman kädessä olevaa puhelinta hereilläollessasi. Miksi sitä ei voi laittaa taskuun äänettömälle uimahalli ja kauppareissujen ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaaks se sulle kuuluu? Siellä on kuvauskielto muta puhelinta saa käyttää.
Kukaan ei tunne olevansa turvassa, jos siellä heilutaan puhelimien kanssa. Tuskin itsekään haluat, että teinit kuvaavat sinua salaa ja jakavat kuviasi ties missä?
Jos on pakko somettaa, eikö se voi odottaa kunnes pääsee uimahallin aulaan, missä kaikki ovat pukeissa? Tai hirmu hädässä menee vaikka vessakoppiin vastailemaan niille hätääntyneille lapsilleen tai puolisolleen. Pieni vaiva kaikkien turvallisuudesta.
Ei mua haittaa vaikka joku kuvaisikin. Itse en kuvaa ja en todellakaan lopeta puhelimen käyttämistä jos koen sille tarvetta vain joidenkin heikon itsetunnon omaavien takia.
Jos tulee ihan pakollinen tarve käyttää puhelinta uimahallin pukuhuoneessa, niin sitten vessakoppiin sen kanssa. Kyllä älypuhelimeen kiinnikasvaneen nykyihmisenkin täytyy pystyä olemaan ilman puhelinta sen tunti- puolitoista, mitä uimahallissa ollaan.
En ole koskaan törmännyt puhelin terroristiin uimahallissa, hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaaks se sulle kuuluu? Siellä on kuvauskielto muta puhelinta saa käyttää.
Kukaan ei tunne olevansa turvassa, jos siellä heilutaan puhelimien kanssa. Tuskin itsekään haluat, että teinit kuvaavat sinua salaa ja jakavat kuviasi ties missä?
Jos on pakko somettaa, eikö se voi odottaa kunnes pääsee uimahallin aulaan, missä kaikki ovat pukeissa? Tai hirmu hädässä menee vaikka vessakoppiin vastailemaan niille hätääntyneille lapsilleen tai puolisolleen. Pieni vaiva kaikkien turvallisuudesta.
Ei mua haittaa vaikka joku kuvaisikin. Itse en kuvaa ja en todellakaan lopeta puhelimen käyttämistä jos koen sille tarvetta vain joidenkin heikon itsetunnon omaavien takia.
No, toivotaan siis, että paikkakuntasi nuoret toivot laittavat alastoman peffasi kaikkien nähtäväksi nettiin, niin ehkä sitten ymmärrät. Jos ei ole kotona opetettu käyttäytymään, ehkä aikuisenakaan ei pysty katsomaan asioita kuin omalta kannaltaan.
Kerro uimahallin työntekijöille jos näet puhelimen käytössä siellä.
Kyllä puhelinta saa käyttää.. Mutta ei ottaa kuvia. Haloo.