Sähköautot yliedustettuina hinaustilastossa
Autoista 3% on sähköautoja, mutta hinauksissa niiden osuus on 7%.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/62385e28-7dfc-46ba-b49d-54cc9e43…
Kommentit (10)
Sähkökotteroiden vakuutukset myös jäätävän kalliita. Tietyille autoille vakuutusyhtiöt eivät myönnä kaskoa enää ollenkaan.
Mensan testi, kysymys 1/100. Ajatko sähköautolla. -joo.
-Ulos.
"Moottori-lehti: Vakuutusyhtiö If ei myy kaskovakuutuksia Porschen ja Audin kaikille sähköautomalleille"
"
Tällä hetkellä emme Ifissä myönnä uusia kaskovakuutuksia seuraaviin sähköautomalleihin: Porsche Taycan, Audi e-tron GT ja Audi RS e-tron GT, ajoneuvovakuutusten tuotepäällikkö Peter Roselius Ifiltä vastaa Moottorille.
Taustalla on mahdollisen akkuvahingon järkyttävä hinta. Roselius kertoi vajaa vuosi sitten tapauksesta, jossa seitsemän millin painauma Taycanin ajoakussa aiheutti 80 000 euron kulun."
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/26359913-8fac-4cf5-832b-0286c2795…
On se halpaa tuo sähköautoilu!
Sähköautoilijoilta tulisi poistaa äänioikeus.
Syy- tyhmyys.
Sähköauto joutuu helpommin hinaukseen kolarin jälkeen, sillä akku saattaa vaurioitua kolarissa. Varmuuden vuoksi ajamista ei silloin suositella, vaikka autolla pystyisi ajamaan.
Tämä ainakin lisää hinausmääriä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/autot/art-2000010144130.html
Töpseli-pellejen kiesejä ei suostuta edes hinaamaan.
Tuossa sun linkin uutisessa kerrotaan, että
"Akut eivät vaurioidu siirroissa. Mutta jos auto on vaikka metsäautotiellä ajettu kiveen, ja sen jälkeen auto siirretään (kaupungissa), niin todennäköisesti, kun vaurio huomataan, haetaan ensimmäiseksi korvauksia siirrosta.
Sähköautojen akuston kohdalla korjauskustannukset voivat olla suuria."
Tampereen kaupunki ei siksi hinaa vaikeissa paikoissa olevia sähköautoja. Pelkää korvausvaatimuksia.
Ei myöskään halua käyttää aikaa siihen, että painavia autoja kaivetaan pois lumen keskeskeltä. Kevyemmät autot on helpompi siirtää vastaavilta paikoilta.
Onhan tuo huolestuttava määrä, koska sähköautokanta on vielä nuorta ja jo nyt on noin pahoja ongelmia. Kun sähköautot vanhenevat, ei vikaantuminen tule ainakaan vähenemään.
Mites ne nyt noin?
Patteriautoilijat ovat kertoneet, että polttomoottoriautoissa on yli 1,5 miljoonaa liikkuvaa osaa ja sähköauton moottorissa vaan 1.
Jännästi se 1 näyttää hajoavan.