Perheen tulo? Paljonko lainaa? Paljonko lyhennys kuukaudessa?
Meidän bruttotulot on n. 3900¿. Mietitään uskaalettaisko ottaa 134 000¿ lainaa...
Kiinnostaa mites on muilla tulot ja lainat...
Kommentit (26)
Lainaa 115 000¿. Enempää ei uskalleta ottaa vaikka haluttais..
Lainaa 135000, lyhennys n. 1150 eur / kk.
neljä lasta
ja Espoossa ollaan
ja ottaa päähän ihan sikana tää tilanne :(
Vierailija:
neljä lasta
ja Espoossa ollaan
ja ottaa päähän ihan sikana tää tilanne :(
laina 1100e
ruoka 800e
hoitomaksut 380e
sitä vielä pakollisia sähkö, vesi, auton kulut + bensa, vakuutukset, lasten harrastukset yms.
Ei noilla tuloilla todellakaan juhlita eikä ulkomaille reissata.
Olis kiva joskus viedä perhe vaikka viikoksi etelään, mutta ei vaan ole varaa :(
Ja eniten ehkä ottaa päähän se, että laina-aika on 20 vuotta eli loppua ei näkyvissäkään!
- 20
3 lasta ja sapettaa myös. Asumiskulut ubersuuret, joten rahat loppu joka kk ennen palkan tuloa!!! Ei tosiaan reissata yhtään mihinkään, hyvä et ruokaan riittää (sekin tarjousruokaa aina).
ja lainaa 30 v. vielä, eli olemme yli 70v. kun laina loppu! Ei naurata!
Kyllä me ainakin matkustellaan pari kertaa vuodessa vaikka tulot on suunnilleen samat kuin teillä (4700¿) ja kuoletus 1500¿. Tuon lisäksi tulee toki asumiskulut ja tarhamaksut (yht.500¿) ja paljon muita pakollisia menoja. Laina on maksettu kun minä olen eläkkeellä (20v)...
Tosin meillä ei ole maksullisia harrastuksia eikä kuljeta merkkivaatteissa ja murkkuikäiset ovat maksaneet omat menonsa heti kun ovat kesätöillään ruvenneet tienaamaan. On niin itsestä kiinni mihin rahat menee.
Lainaa 180 000e, lyhennys n.1000e. Ei asuta pääkaupunkiseudulla.
minä opiskelen ja saan 250e/kk. Talolainaa jäljellä 103 000 jota lyhennetään 700/kk ja autolainaa 18 000 --> lyhennyt 310e/kk.
Muita isoja menoja on tietysti sähköt yms. asumiseen liittyvät + vakuutukset (2 vakuutuksissa olevaa autoa) ja sitten bensat: koulumatkaa 100km/päivä enkä saa korvauksia mistään. (julkisilla kulkeminen mahdotonta). (bensoihin n. 300e/kk)
Asutaan perähikiällä ja meillä on 1 lapsi.
Yleisesti ottaen pärjätään kohtuullisesti, mihinkään ylimääräiseen ei juuri rahaa jää, eikä säästöön.
Lainan lyhennystä on sitten tarkoitus nostaa isommaksi kun pääsen koulusta ja menen työelämään.
ja ihan ok tullaan toimeen. Elikkä uskaltaisin sinuna ottaa lainaa, mikäli se ei ole koko asunnon arvosta (meillä lainaa n. 55% talon arvosta)
ja tuloja on2000e + n.500e lapsilisät 4 lapsesta.
Eli tiukilla ollaan, itse olen kotona kun hoitomaksut olis niin korkeat ettei huonolla palkalla hyödytä mennä töihin:(
Nettotulot 4800 kun olen töissä, nyt äippälomalla 4200 eur.
lainaa 210 000 euroa, kk. lyhennys korkoineen 1200 eur, eli 3000 jää elämiseen josta jää reilusti säästöön.
Bruttotulot (toinen tekee 8h-päiviä, toinen 5h-päiviä) yhteensä 3100e/kk. Talolainaa kaikenkaikkiaan 100 000 e (en tiedä, paljonko tällä hetkellä jäljellä, paaaljon kuitenkin). Lainanlyhennys kuukausittain vakuutuksineen n.600 e - tosin seuraavat pari vuotta maksetaan vain korkoja tilapäisesti huonomman rahatilanteen takia (olen äitiyslomalla).
Vierailija:
Asuntolainaa 240 000 E, ei muita lainoja. Masetaan 1500E/kk ja kyllä, pk-seutu.
nettitulot 4300, 3 lasta ja lyhennys+korot 1200. Teen lyhennettyä viikkoa, joten meidän tulot nousevat vielä n. 400 euroa. Ja mekin asutaan pkseudulla.
Maksetaan kuukaudessa n. 1050¿. Kolme lasta on eikä asuta pk-seudulla.
lainaa... noin 10 000 and counting... Ei lyhennyksiä
6000 bruttona, 120 000 lainaa, lyhennyt 750/kk. Samalla säästetään sijoittamalla.
Kumpikaan ei olla perinteisiä palkansaajia, mies hoitaa raha-asiat.