Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvasi syntynyt rvkolla 37?

10.01.2007 |

Odotan neljättä lastamme vkolla 28. kaksi edellistä lasta olen synnyttänyt sektiolla ja tämä neljäs syntynee myös leikkauksella suunnitellusti.

Kolmannen lapsen synnytysvkoksi halusin rv38 ja se minulle suotiin. Nyt olisin ehdottamassa lääkärille vkoa 37+3, tietyistä syistä.

Kokemuksia vkolla 37 syntyneistä vauvoista? Onko ollut hengitysvaikeuksia? Sehän on se eka juttu, mikä saattaa vauvalla olla, jos keuhkot eivät ole kypsyneet. Itse olen vaatimassa myös lapsivesipunktiota kehkojen kypsyyttä ajatellen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikko on syntynyt ' ihan normaalisti' rv 36+6 Tyksissa melkein 15 v sitten.

ihan terve ja virkea tyttolapsi oli, ei hengitysvaikeuksia, tosin 2. paivasta viidenteen lampolampun alla keltaisuuden vuoksi. siitakin parjailtiin ja kotona oli ongelmana ainoastaa imemisen laiskuus, ei ollut puhtia ollenkaan siihen touhuun. ei lasketa edes keskoseksi kun syntyy rv 37 jalkeen, vaan ihan taysaikainen lapsi on. Voimia tulevaan koitokseen !

- levinia -

Vierailija
2/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! meille syntyi viime heinäkuussa tyttö rv 37+3. Synnytys käynnistyi itsestään ja tyttö syntyi alakautta. Tyttö oli valmis syntymään ja painoikin 2940g, pituutta oli 48cm. Hengitysvaikeuksia ei ollut. Ainut minkä takia jouduimme olemaan viiikon sairaalassa synnytyksen jälkeen oli, että tytöllämme heitteli bilirubiiniarvot. Valohoitoon tyttö ei kuitenkaan joutunut, mutta arvoja seurattiin tiheään.

Antoisaa loppuraskautta sinulle ja onnea synnytykseen!

t.annikki83 ja tytöt 2v2kk ja 6kk, sekä rv 9+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä syntyi tyttö rv 37 ja ei ollut mitään ongelmia,seurattiin vain 2vrk verensokereita kun minulla oli sokereissa heittoja raskausaikana,oltiin 2vrk sairaalassa ja lähdettiin kotiin, täysin terve 2v5kk vanha neiti.Syntymä painokin oli 3.420g ja pituus 47 cm.

Vierailija
4/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen syntyi rv 37+0. Painoi 3350g ja oli 49,5cm pitkä. Mitään ongelmia ei ollut. Eli 2 pvää sairaalassa ja sitten kotiin =)

Rv 36+6 meni vedet ja 4h sen jälkeen alkoi supparit. Synnytyxen kokonaiskesto 4h 27min.

Kuopus meni saman kaavan mukaan mutta rv oli 39+4. Kesto 2h 7 min.

Onnea matkaan!!!

t. jonzku80 rv 25+1

Vierailija
5/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi 10v. sitten poika, painaen 3950g ja 50cm. pitkä. Ja ei ollut mitään mainittavaa koko synnytyksessä, eikä seurailtu poikaa muutenkaan mitenkään ihmeellisemmin.

Vierailija
6/13 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso poika oli, mutta bilirubiinien kanssa oli ongelmaa. 8pv vietettiin sairaalassa synnytyksen jälkeen. Muutenkin ennenaikaisuuden huomasi väsyneisyydestä, syömislaiskuudesta ym. Viereisessä pedissä oli samalla viikolla synnyttänyt, ja hänen poikansa joutui viikoksi lastenosastolle verensokeriensa takia.

Itse odottelisin mieluummin vaikka muutamankin päivän, niin noita pikkukremppoja ei niin herkästi tulisi ja pääsisi imetys kunnolla alkuun ym. Tarkoititko siis viikkoa 36+ vai 37+?

Vierailija
7/13 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ehdottaisit rv 37+3. No, punnitse haittoja ja hyötyjä itseksesi. Itse synnyttäisin mieluummin esim. rv 38+0.

Vierailija
8/13 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsivesipunktio tehtiin 36+6 ja tulos oli epäselvä keuhkojen kypsyystilanne. Sektio siirrettiin 38+0, mutta rv37+2 yöllä alkoi säännölliset supistelut ja leikattiin päivystyksessä samana päivänä. Oli iso vauva 3,6kg, mitään erityisiä ongelmia ei ollut, ehkä aavistuksen unelias pari ekaa päivää. Minulla aikainen sektio olisi tehty ison painoarvion takia (yli 4kg rv36+), mutta arvio oli selvästikin pielessä. Itse odottaisin että rv38 tulee täyteen, niin ei olisi tuota epäselvää keuhkojen kypsyystilannetta.

Vierailija
9/13 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva oli ihan kunnossa. mulla oli insuliinihoitoinen raskausdiabetes mutta lääkärien mukaan se ei aiheuttanut ennenaikaista synnytystä. poika siis syntyi alateitse ja synnytys alkoi itsekseen ilman käynnistelyä. painoi 3250 g ja oli 49 cm pitkä. mulla myös kaks aiempaa synnytystä käynnistyny " jo" 39+ viikolla että kukaan ei ole mennyt yliaikaseks.

Vierailija
10/13 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö syntyi kohta vuos sitten 37+4 alateitse, itsekseen käynnistyi lapsivesien menolla. Painoa oli 2535g ja pituutta 47cm (esikoinen syntyi 39+2 ja oli 100g painavampi ja puol senttiä lyhyempi, pieniä vauvoja ilmeisesti meille suodaan). Kaks vrk oltiin lapsivuodeosastolla, sokeriarvoja seurailivat pienen koon takia. Viikon päästä oli lääkärintarkistus, tais olla sen takia, että sai sitten calmeten. Silloin jouduttiin keltaisuuden takia jäämään yhdeks vrk:ks sinivalohoitoon. Vauva heräs koko ajan itekseen syömään, pirteä oli. Meillä siis keltaisuus ainoa ongelma varhaisista viikoista.

Vierailija
11/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys käynnistyi itsekseen.vauva voi hyvin heti syntymän jälkeen, ei hengitysongelmia (sain kortisonipiikit rv 26,kun vauva meinasi syntyä), mutta kooltaan hän oli pikkunen..2140g ja 44cm.

Vierailija
12/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli kolmekiloinen,tarkkailtiin verensokeria,muuta ongelmaa ei ollut.

Vierailija
13/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika aikaiselta kuulostavat viikot suunnitellulle sektiolle, ellei ole mitään lääketieteellistä syytä leikata niin aikaisin. Muistathan, että tilanne on aivan erilainen, mikäli synnytys käynnistyy itsekseen lapsiveden menolla ja supistuksilla. Alatiesynnytyksessä supistukset ja hormonien eritys aiheuttavat vauvalle ns. stressiä ja valmistavat häntä syntymään. Keisarileikkauksella noilla viikoilla " kylmiltään" on paljon herkemmin ongelmia, vaikka tosin ei todennäköisesti kuitenkaan mitään vakavampaa. Harkitsisin kuitenkin hyvin tarkkaan, mikäli omasta lapsestani olisi kyse. Enkä tosin usko, että lääkäritkään suostuvat noilla viikoilla leikkaamaan ilman todellista syytä. Enhän tosin tunne lainkaan tilannettasi, joten voit jättää siinä mielessä vastauksen aivan omaan arvoonsa ;-).

Hyvää synnytystä joka tapauksessa toivotellen,

Moment