Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen ei voi vaikuttaa siihen, keneen rakastuu tai ketä rakastaa

Vierailija
26.01.2024 |

Joten ne tinder-vaatimuslistat on täysin turhia ja merkityksettömiä.

Onko aviokumppanit ja perheen isät/äidit erikseen ja heidät valitaan vaatimuslistalla vai kuinka?

Rakastuminen ja rakastaminen on kyllä oikeasti sellainen asia, että ihminen ei valitse sitä. Tunteita ei voi valita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voi silti valita kenen kanssa on. Ei ole pakko olla sellaisen kanssa, joka ei tee hyvää itselle. Vaikka kuinka tuntisi rakkautta.

Vierailija
2/5 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voi silti valita kenen kanssa on. Ei ole pakko olla sellaisen kanssa, joka ei tee hyvää itselle. Vaikka kuinka tuntisi rakkautta.

Totta. Vaikka kuinka rakastuisi tai rakastaisi, ei tarvitse olla seurassa tai jatkaa suhteeksi ja tosiaan aina on vapaa valitsemaan seuransa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi valita. Siihen tarvitaan vaan tietynlainen mielentila, jos minua nainen koskettaa tietyllä lailla. Rakastun heti ja olen valmis antamaan rakkauteni. 

Vierailija
4/5 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi valita. Siihen tarvitaan vaan tietynlainen mielentila, jos minua nainen koskettaa tietyllä lailla. Rakastun heti ja olen valmis antamaan rakkauteni. 

Hui. Minua tympii aivan älyttömästi, jos ihastuu tai rakastuu ihmiseen, joka on alusta asti ehdottomasti no no. Sitä tarkoitin, ettei voi valita niitä tunteita vaan tunteita voi tulla, vaikka tyyppi olisi täysin no no. Vielä hirveämpää, jos tuntee rakkauttakin sellaiseen ihmiseen, jota ei halua suhteeseen. Hienompaa, jos voisi valita ne tunteet.

Vierailija
5/5 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunteensa voi valita, voi päättää sen, vahvistaako vai himmentääkö jotain, mikä alkaa. Jos päättää, että nyt ei ole rakastumisen aika, niin sitten ei rakastu ja ryhdy rakastumistaan ylläpitämään.

Jo päiväkodissa opetellaan tunnetaitoja ja opitaan, että tunteensa voi valita ja niitä voi tukahduttaa ilman, että siitä kukaan kärsii. Vihaansa ei tarvitse tuoda ilmi lyömällä eikä vihaa tule kasvattaa, sama pätee rakastamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi