Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa epäterve ystävyyssuhde

Vierailija
26.01.2024 |

Lähtökohtaisesti itse olisin aina halunnut pitää välit "asiallisina" ja kaverillisena, mutta toinen ikään kuin väkisin imuroi joksikin sydänystäväksi. Sitten konfliktien tullen syyllistää kun hän on ollut niin hyvä ja välittävä. Tuntuu löytävän minusta enemmän vikaa kuin minä hänestä. Usein myös haluaa että mennään hänen pillinsä mukaan. Sanon vaikka että nyt on huono päivä niin siitä huolimatta pitäisi kun hän haluaa. Olenko mä nyt jonkun manipuloijan kourissa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet. Tutustuin töiden kautta tällaiseen tyyppiin. Oli olevinaan todella suvaitsevainen kaiken suhteen, mutta auta armias jos olit missään asiassa vähänkään eri mieltä. Helpompi oli vaan olla hiljaa, mutta minkäslainen ystävyys se nyt on jos ei omia mielipiteitään saa sanoa. Minä en tuollaisia ihmisiä elämääni kaipaa. Mieluummin oöen yksin. Niin ja en tosiaan ole hänen kanssaan enää missään tekemisissä.

Vierailija
2/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan entinen ystäväni löytänyt uuden uhrin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joo. Voi tehdä tuon joko tarkoituksella tai sitten on oikeasti niin rikki, ettei näe muiden tarpeita. Joka tapauksessa kannattaa lopettaa ystävyys. 

Mullakin on useampi kokemus vastaavasta. Nykyään varon heti, jos joku imuroi sydänystäväksi. Hyvin sanottu muuten. Ne vaan haluaa loputtomasti, mutta ei anna takaisin. 

Vierailija
4/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuuko myös olevansa hiton rehellinen ja luotettava mutta samalla kertoo kavereistaan paskaa... Voit olla varma että ovi heiluu kumpaankin suuntaan

Vierailija
5/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan entinen ystäväni löytänyt uuden uhrin...

Tai mun. On suorastaan hassua, miten paljon nää muistuttaa toisiaan. 

Vierailija
6/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt etääntyä mutta siitäkin saan tietenkin kuulla olevani suuri pahis ja hän olisi suunnilleen sillalta hyppäämässä. Vaikka jotenkin tuntuu ettei pidä paikkaansa kun näyttää niin helposti tekevän uusia kavereita, nopeasti varmaan korvautuisin toisella. Ap

Vierailija
7/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin ihmisen, joka halusi kovasti viettää aikaa kanssani. Valitettavasti suostuin, vaikka hänen ihailunsa tuntui aika oudolta. Sitten hän soitti pitkiä puheluita, joissa purki erästä ongelmaansa. Tsemppasin häntä ja yritin boostata hänen rikkinäistä itsetuntoaan. Hän oli kovin otettu kannustuksestani. 

Sitten minulle tuli suru. Kerroin tästä hänelle ja hän vastasi todella tylysti. Tässä yhteydessä myös ilmoitti, että eräs aikaisempi kannustusyritykseni oli loukannut häntä niin pahasti, ettei sympatiaa nyt heru. Hermostuin tästä totaalisesti ja kerroin, miten paskamaista hänen käytöksensä oli. Tämä vain lisäsi uhriutumista, ja hän alkoi selittää, miten kiltti ja hyvä ihminen hän on. Jopa liian kiltti! 

En usko, että hän manipuloi tietoisesti. Oli vaan keskeneräinen ja traumatisoitunut, mikä teki hänestä inhottavan ihmisen. Olin helpottunut, kun välit menivät poikki. Kenenkään ei tarvitse paapoa toista oman hyvinvointinsa kustannuksella.

Vierailija
8/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt etääntyä mutta siitäkin saan tietenkin kuulla olevani suuri pahis ja hän olisi suunnilleen sillalta hyppäämässä. Vaikka jotenkin tuntuu ettei pidä paikkaansa kun näyttää niin helposti tekevän uusia kavereita, nopeasti varmaan korvautuisin toisella. Ap

I t s a r i l l a manipulointi on niin klassikko. Tällä hän vaan yrittää pitää sinut lähempänä. Pistä välit kokonaan poikki. Estä viestit ym. Luota muhun, tämä on ainut vaihtoehto. Jos annat tippaakaan siimaa, hän takertuu siihen kynsin ja hampain. 

Vierailija
9/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I t s a r i l l a manipulointi on niin klassikko. Tällä hän vaan yrittää pitää sinut lähempänä. Pistä välit kokonaan poikki. Estä viestit ym. Luota muhun, tämä on ainut vaihtoehto. Jos annat tippaakaan siimaa, hän takertuu siihen kynsin ja hampain. 

Ei hän varsinaisesti sillä uhkaillut, mutta kuulemma olisi tosi tosi tosi romuna jos hänet jättäisin. Kun puhuin että voitaisiin vähän etäisyyttä ottaa. Ap

Vierailija
10/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tietää siitä, että pitää edes miettiä onko kyseessä epäterve ystävyyssuhde. Hyvin yksinkertainen ja helppo vastaus.

Vierailija
11/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet joo. Voi tehdä tuon joko tarkoituksella tai sitten on oikeasti niin rikki, ettei näe muiden tarpeita. Joka tapauksessa kannattaa lopettaa ystävyys. 

Mullakin on useampi kokemus vastaavasta. Nykyään varon heti, jos joku imuroi sydänystäväksi. Hyvin sanottu muuten. Ne vaan haluaa loputtomasti, mutta ei anna takaisin. 

Tämä todellakin on varoitusmerkki! Jos joku on heti alusta lähtien "me ollaan bestiksii", niin kannattaa juosta ja kovaa. Itse olin siitä imarreltu, kun kukaan ei yleensä halua ystävystyä mun kanssa enkä tajunnut, että tuo ihminen ei ole normaali.

Vierailija
12/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointi on rumaa aina, oli se suoraa tai piilotettua.

Vierailija
13/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän varsinaisesti sillä uhkaillut, mutta kuulemma olisi tosi tosi tosi romuna jos hänet jättäisin. Kun puhuin että voitaisiin vähän etäisyyttä ottaa. Ap

Sinulla on oikeus valita seurasi. Kyllä voi ihan asiallisesti sanoa, että tämä ihmissuhde ei toimi ja haluat siitä irrottautua. Sitten pidät määrätietoisesti itse sen etäisyyden. Jos jostain ihmissuhteesta tulee huono olo, siihen on yleensä jokin syy. Ei sellaisen ihmisen kanssa mikään pakko ole olla tekemisissä. Olen kantapään kautta oppinut,että sellainen vaivihkaa irrottautuminen ei toimi. Siitä jää itselle valtava syyllisyys joka voi pitkäänkin vaivata. Siinähän tavallaan itse syyllistyy epärehellisyyteen kun ei tahdo olla toisen ihmisen seurassa, mutta ei sitä suoraan kehtaa sanoa. Tietenkin asiassa pitää toimia toista tahallisesti loukkaamatta.

Vierailija
14/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun seurasta tulee paha olo, ei kannata tapailla. Minulle kaikenlaiset narsistiset piirteet ovat ehdoton ei, enkä päästä sellaisia elämääni syvälle. Sellaisten suhteiden ylläpito on energian hukkaan heittämistä, koska ihmissuhteista pitäisi tulla hyvä olo. 

Vierailija
15/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistäminen ja manipulointi, siinäpä hyvät työkalut elämään.

Vierailija
16/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku kakaroiden palsta, vai miksi tuotakin asiaa pitää kysyä muilta. Eikö aikuinen ihminen keksi vastausta omin avuin?? 

Vierailija
17/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tietää siitä, että pitää edes miettiä onko kyseessä epäterve ystävyyssuhde. Hyvin yksinkertainen ja helppo vastaus.

Enpä tiedä. Siinä voi omat kuviot hämärtyä jos vaikkapa tämä manipuloija sattuu olemaan ainut kaveri ja normaalin rajat hämärtyy. Manipuloijahan sanoo kaikkea normaaliksi mitä itse tekee.

Vierailija
18/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jonkun seurasta tulee paha olo, ei kannata tapailla. Minulle kaikenlaiset narsistiset piirteet ovat ehdoton ei, enkä päästä sellaisia elämääni syvälle. Sellaisten suhteiden ylläpito on energian hukkaan heittämistä, koska ihmissuhteista pitäisi tulla hyvä olo. 

Olen samaa mieltä! Minulla on ollut muutamia kertoja elämässäni, kun en ole sitä pohjimmaista fiilistä kuunnellut. Jälkeenpäin on osoittautunut, että olisi todellakin kannattanut luottaa siihen fiilikseen että tässä ei nyt kaikki ole kunnossa, vaikka ulkoisesti mitään poikkeavaa ei ole havaittavissa ja ihminen vaikuttaisi mukavalta. Jos jostain ihmisestä tulee huono fiilis alkumetreillä, siihen tunteeseen kannattaa tosiaankin luottaa! On helpompi pitää välit asiallisen etäisinä, jos ei minkäänlaista syvempää tuttavuussuhdetta ole vielä ehtinyt muodostumaan.

Vierailija
19/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku kakaroiden palsta, vai miksi tuotakin asiaa pitää kysyä muilta. Eikö aikuinen ihminen keksi vastausta omin avuin?? 

Mikäs lapsukainen se siellä kiukuttelee. Aikuinen ihminen osaa myös skipata asiat jotka ei itseä kiinnosta eikä kiukutella siitä muille kun ei maailma pyöri niinkuin haluaa.

Vierailija
20/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs lapsukainen se siellä kiukuttelee. Aikuinen ihminen osaa myös skipata asiat jotka ei itseä kiinnosta eikä kiukutella siitä muille kun ei maailma pyöri niinkuin haluaa.

"Skipata". Huoh... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän