Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

elokuun eloisten keskiviikko pino

10.01.2007 |

heips.

en löytänyt meille vielä pinoa tällepäivälle, joten ajattelin sen aloittaa.

tänään olo ollut energisempi, kyllä tuo etominen silti pitää pintansa.täytyy vaan pitää itsekin kun ei sitä oikeen ole mahdollista vaan syödä tai makaa.

onko muilla ollut heikotusia, huimausta ynms?

meillä pikkukakkonen täyttää sunnuntaina 2v ja jo valmiiks on uupunut ajatuksesta et 20 skulaista tulee meille . luulen kyl et ällötys pysyy kuris kun on puuhaa.

yritän pitää vellomisen kuris b vitamiinilla ,berokalla, c-vitamiinilla, monivitamiinilla. kalaöljyn ajattelin aloittaa kun se vaikuttaa stressiinkin alentavasti.

multitabsilla on oma tuoteprhe raskaanaoleviille. onko joku kokeillut niitä inkivääritabletteja?ja onko ollut apua?

täällä helsingissä ainakin paistaa ihana aurinko.

hyvää mieltä kaikille

äippä ,pojanviikarit ja masuasukas 8+4(?)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa vettä kaatamalla ja tuulee.....

Ei viitsi vaunujen kanssa lähtee kaupoille, pitänee odotella auto kotiin.

Kermakarkki: Itse kokeilin niitä inkiväärikapseleita, helpottivat oloa, mutta ei vienyt pahaa oloa kokonaan pois. Mulle auttaa b-vitamiini.

Nyt rupeaa pikkuhiljaa omakin olotila paranemaan päin, ei niin väsytä ja pahaolo tulee vain jos on nälkä.

Tänään käväsinkin neuvolassa aamulla ja sieltähän ne pikkuisen sydänäänet löytyivät, helpotus. Muutkin jutskut oli onneks ok. Nyt sit odotellaan sinne ultraan pääsyä, että näkisi sen piiperoisen.

Mukavaa illatsua:)

Iivokki 10+5

Vierailija
2/6 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermakarkin kanssa: meidän pikkukakkonen täyttää lauantaina vuoden, mies pe ja la töiden lisäksi opiskelemassa ja meitsin olisi väännettävä kakku poikineen - ja huippaa ja heikottaa! Ei kyllä ihme, tänään nlassa verenpaine oli pohjalukemissa ja hemppakin surkea. Vaan mitäs siitä, kun heti doppleriin kaikasivat erittäin voimakkaat sydämenpompotukset! Kätilö-terkkari mietiskelikin mahista, olisinko jo kuukautta pidemmällä. Vaan enpä liene kuitenkaan. Helpottavaa kahden pitkällisen imukuppiin päättyneen synnytyskokemuksen kokeneenakin oli kuulla, että äitipolille pääsen ja aivan varmasti käynnistetään niin, ettei yhtään liian isoksi ehdi. Muutenkin oli niin maar positiivinen käynti, että ihan jo mahtavan nlantädin vuoksi tässä voisi raskaaksi hankkiutua!

Nyt mentävä vatkaamaan marjapuuroa. Sit olis vielä kalvoja kirjoiteltava ja piirreltävä huomisen tunneille vaan neitomme heräsi tietenkin liian aikaisin päikkäreiltä äidin syliin kiehnäämään... Hmmm...

Iloa harmaaseen päivään! Toivottavasti myrsky ei ole riepotellut kenenkään kotiseutua sen pahemmin.

Vitanova rv 10+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kait sitä ruveta useammin kirjoittelemaan ettei tämä porukka hyydähdä jo näin alkuunsa :) Ajattelin itse jäädä vain tähän vauvalehdelle kirjoittelemaan kun en tiedä miten noihin suljettuihin listoihin ehtii kirjottelemaan..

Ensiksi todella suuret pahoittelut keskenmenon saaneille, tiedän kokemuksesta etteivät mitkään sanat riitä :(

Tuulee ja vettä sattaa..taitaakohan tulla talvea lainkaan tänä talvena..viime yönä talo laulo liitoksissaan ku tuuli niin maan perusteellisesti mutta ilman mitään vahinkoja..

Kauhulla olen lukenut noita pahoinvointi juttuja ku te jotka olette mua usean viikon edellä ja vieläkin kärsitte niistä..niin eikö tähän tule loppua koskaan...no totta kait mutta jotenki tuntuu liian kaukaselta ajatukselta ne energiset 2/3 viikot...kaiholla katselen eteenpäin..eli pahoinvoidaan edellleen..ja en sitten ole ainoa :)

kyllä rupes eilen ihan itkettämään ku juniorin kanssa kateltiin sitä nelosen dokkaria elämän ihmeestä (siis en muista ohjelman nimeä) ei mua ohjelma sinänsä itkettänyt vaan tuo meidän juniorin kommentit..." voi äiti kato kuinka sulosia pikkuvauvoja..ois kyllä ihana ku meilleki tulis vauva..mää haluaisin pikkusiskon.." sanoo meidän 7v koululaispoikamme, joka ei tiedä että jompi kumpi ois jo tulossa :) ei olla uskallettu sanoa vieläkään kenellekkään ei noille pojillekaan ku tämä nuorempi siitä kyllä kuuluttas riemumielin kaikille...

meinas kyllä salaisuus paljastua ku olin vanhemman pojan kanssa (11v) apteekissa viime viikolla ja kyselin että löytyiskö niitä multitabs inkivääri tabletteja..farmaseutti sano ettei ole mutta tilataan (siis pieni sivuapteekki) ja toinen farmaseutti vierestä kysyy että mitä ne semmoset on niin tämä toinen isoon ääneen että ne on niitä uusia raskauden ajan tabletteja..arvaa vaan höristikö tämä rakas lapseni korviaan... :) ajattelin silloin että varmaan kysyy vielä että mitä se oikein tarkoitti..miehen kanssa asiasta juteltiin ja päätettiin asia hänelle paljastaa jos kysyy sitä meiltä, mutta on tainnut jäädä sikseen.

Vähän ärsyttää ku ei olla kellekkään kerrottu asiasta..äitiki soittelee ja kyselee mitä kuuluu tai kuinka voidaan (eli siis aavistelee)..joo hyvinhän täällä vaikka olo ihan kamala mutten voi sitä sulle vielä kertoa..ja kun tosiaan tätä ootettiin muuan vuosi niin ois ihana siitä kaikille kuuluttaakki mutta täytyy vielä malttaa nämä kriittiset viikot alta pois..

maanantaina ois sitten se eka neuvola..vähän huvitti soitella aikaa ku syksyllä olin th:n kanssa puhelimitse yhteydessä mun naisjuttuongelmien takia ja kaiholla puhuin ku ei meille lasta kuulu, niin lopetteli silloin puhelua että toivottavasti nähdään pian..ihmeitähän sattuu..ja meillehän se sattu sitten melkein heti tuon yhteyden oton jälkeen..

Miten te muut kauanko te ehditte raskautta toivoa? Meillä siis kaksi ekaa tuli " noin vaan" melkein mutta tämän kolmannen kans ollaan toivoteltu tulemaksi yli 3,5v..eli ihme mun mielestäni!

Joko teille on alkanu tulemaan sukupuolituntemuksia? Mies sano että hänestä tuntuu että se on tyttö mutta musta taas tuntuu että 3. poika meille tulee..ihanaa, tulis kumpi vaan!! Teinpäs muuten varstes sen sormus tempun ja sen mukaan ois tyttö tulossa :)

Tuossa kyseli joku että haluatteko tietää sukupuolen etukäteen.. me ei olla edellisissä raskauksissa haluttu tietää..mutta nyt ois semmonen kutina että vois siellä 3/4d ultrassa piipahtaa ja samalla asiaa tiedustella, ihan vaan senki vuoksi ku syksyllä roijattiin melkein kaikki vanhat lasten vaatteet ja tarvikkeet kierrätykseen (ku olivat niiiin vanhoja ja kuluneita) eli tarttee hommata uutta ja siinä tapauksessa vois jo väriäki katella jos sen sukupuolen sais tietää muuten mulle on ihan sama vaikka saatais seitsemän veljestä sillä olen aina halunut suurperheen...eli vähän ollaan aikataulusta jäljessä :)

Kohti viikonloppua!

Nani76 ja pikkuruinen 8+4

Vierailija
4/6 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kärsitty vatsataudin kourissa nyt pari päivää ukon kanssa, pikkuneiti on onneksi säästynyt vielä tältä kiusalta. Meilläkin on jo menossa pois päin, ja toivotaan nyt vaan ettei tytölle tätä tule. Onneksi tuo neiti sairastelee muutenkin todella harvoin, jos säästyisi tältäkin:)Kiva että mulla on maailman ihanin anoppi, se kun jaksaa kantaa huolta ja auttaa aina hädässä. Meillekkin toi ruuat ja kaikki valmiina kun ei meistä mihinkään ollut sairastaessa.

Täällä kyseltiin tyttö/poika fiiliksistä. Mulla ei oo minkäänlaista fiilistä kumpi tulee. Tytöstä ei mulla oikeen mitään käsitystä ollut kumpi olisi, vaikka kaikki sanoivatkin että tyttö sieltä tulee, siis ihan vain vatsan muodosta katsottuna. Tällä kertaa ajateltiin kysyä sukupuolta ultrassa!

Yrityksestä: Meillä esikoinen tärppäsi kolmannesta kierrosta ja tämä sitten tärppäsi heti ekasta yrityksestä;)

ON: Vatsataudista siis ollaan juuri selvitty, mutta tuo raskauspahoinvointi vielä vaivailee jonkin verran. Suurin vaiva tällä hetkellä on kuitenkin matalan verenpaineen aiheuttama huimaus, joka on jatkuvaa. Silmissä sumenee välillä niin että polvetkin pettää alta, ja pitää seinistä ottaa tukea, mutta kait tää tästä, hyvä vaan että oireita riittää:D

T. Falz & rv 9+0

Vierailija
5/6 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän kaikki elokuiset ovat?

Täällä väsymys on ollut tänään poissa, samoin etova olo, jihuu!!!!

Meillä esikoinen sai alkunsa reilun puolen vuoden yrityksen jälkeen, kuopuksen kanssa oli nopeampaa ja nelisen kuukautta yritystä takana kun sai alkunsa ja nyt tätä kolmatta sitten saatiinkin odottaa reilusti päälle vuosi. Kyllä kaikki nuo kuukaudet ovat tuntuneet pitkiltä, ja kateellisena aina kuuntelen kuinka kavereilla on tärpännyt samantien, kiva se olisi semmoinenkin kokea =) Mutta toisaalta ajattelen, että osaapahan arvostaa kun on ollut niin työn ja tuskan takana, kirjaimellisesti. Vaikka varmasti osaavat arvostaa hekin joilla nopeasti tärppää, mutta lohduttelen itseäni =)

Kävin tänään pitkällä lenkillä ja nyt on alamaha ihan hellä, semmoinen tosi jännä. Olen kova liikkumaan, mutta nyt tämä alkuraskaus on vienyt aikalailla voimia ja liikunta on ollut vähäisempää, tänään tein sitten normaalin lenkin ja matkalla tuli aika lailla kannettua ja työnnettyä näitä mäkisiä maastoja lapsia mukana niin nyt jotenkin juilii alavatsaan, toivottavasti ei mitään vakavaa.

Ylihuomenna olisi vihdoinkin se np-ultra, kyllä sitä onkin jo odotettu!!!!

Toivottavasti tästä ne energisemmät päivät nyt alkaisivat =)

Tietäisi teillekin nopeampaa helpotusta, kuten joku kirjoitti (miten minulla on näin huono nimimuisti???) ett' ä pidemmällä olijat potevat pahaa oloa vielä..jos se nyt olisi takanapäin. Eikö sen sanota kestävän rv:lle 12, huomenna nimittäin alkaa rv 13 =)

Duracel rv 11+6

Vierailija
6/6 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kello vielä sen verran että keskiviikon pinoon mahdun... Tähän aikaan on hyvä rauhassa nettailla ja tehdä läksyvä, kun pikku neiti ja avomies nukkuu.

Mulla ei ole ainakaan vielä ilmaantunut minkään laista pahoinvointia, eli tyttö taitaa taas masussa kellua ;). Ensimmäinen tyttö eikä raskauden aikana minkään laisia oireita. Nyt on kyllä ruokahalu kasvanut, paino ei ihme kyllä tällä syömisellä ole noussut. Eikä sen pahemmin tarvi noustakkaan, ekassa raskaudessa tuli neljä kiloa, jotka jäivät kaikki synnärille ja vähän ylimääräistäkin.

Perjantai aamulla on ultra, jännittää, jännittää, jännittää ja samalla vähän pelottaa, yksi keskenmeno on kerran ollut ja aina sitä pelkää. Mutta toiveikkaana mennään eteen päin.

Nyt on vissiin kaivettava läksykirjat joululoman jäljiltä ja alettava kiltisti opiskelemaan...