Meinasin lähteä töihin
Mutta enpäs lähtenytkään. Päätin että työkokeilu on minun osalta ohi. Olen siellä vaan istunut päivisin eikä ole annettu mitään oikeaa työtä. Jos alkavat urputtaa niin teen valituksia ja haastan tarvittaessa oikeuteen että en ei ole annettu ammatti taitoa vaativia töitä minulle. Minä olen kirvesmies ammatiltani mutta en ole saanut tehdä rakennustöitä pajalla.
Kommentit (17)
Miksi suostuit johonkin työkokeiluun? Eikö palkka kiinnosta? Itse en ikinä suostu niihin, kun laatii niitä pellesuunnitelmia työkkärissä.
Nyt palkkaat lakimiehen. Saat maksuttoman oikeusavun. Köyhän oikeus. Sinullahan on hyvä ammatti.
Mikä on työkokeilu? Eikö siitä saa palkkaa?
Mikset käy palkkatyössä? Suomessa on huutava työvoimapula.
Ne ei anna juopolle kirvestä eikä naulainta.
Vierailija kirjoitti:
Siitä saa työttömyyskorvauksen ja 9 euroa per päivä. Tuo orjuutus pitäisi lopettaa. Siitä maksetaan samalla työnantajalle 11 euroa per päivä. Kun vähintään 100 000 työkokeilijaa niin valtio maksaa lystistä vähintään 2 miljoonaa per arkipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä saa työttömyyskorvauksen ja 9 euroa per päivä. Tuo orjuutus pitäisi lopettaa. Siitä maksetaan samalla työnantajalle 11 euroa per päivä. Kun vähintään 100 000 työkokeilijaa niin valtio maksaa lystistä vähintään 2 miljoonaa per arkipäivä.
Ei siitä työkokeilun tarjoajalle makseta mitään. Pelkkää vaivaa ohjata osaamatonta ja työhalutonta, työtähän kokeilija ei ole tekemässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä työkokeilun tarjoajalle makseta mitään. Pelkkää vaivaa ohjata osaamatonta ja työhalutonta, työtähän kokeilija ei ole tekemässä!
Olen ollut työkokeilussa ja tiedän että siitä maksetaan työnantajalle 11 euroa päivässä. Hyvä homma jos teillä ei käytetä orjia. Moni muu hyödyntää niitä niin paljon kuin työkkäristä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä muutamia ollut vuosien aikana ja yksi sai vakipaikan. Alkupalkka jotain 12e/h. Tyytyväinen on ollut
Teit hyvän päätöksen! Kukaan täysjärkinen ei tee mitään orjatyötä.
Alle 13 eurolla tunti ei kannata raksatöitä tehdä. Työkkäris ne haukuttelee töihin 9 eurolla päivässä ja lupaavat sitten että sen jälkeen saisi palkkatöitä. Minä tyhmä uskoin ja tein raksatöitä 6 kuukautta. Sen jälkeen sanottiin että pitää tehdä vielä 6 kuukautta. Minä sanoin haista paska kusetitte minua. Uhkasivat karenssilla jos en tee uudelleen 6 kuukautta töitä ilmaiseksi. Sanoin ihan sama ei kiinosta
Miksei joku amnesty puutu tohon suomessa järjesttävään orjatyöhön. Hullua! Mielisairas keskiaikainen virkarälssin keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille maksetaan "ylläpitokulua". Siksihän niitä kokeilijoita pidetään, kun niistä saa rahaa vaikka eivät tekisikään mitään.
Seurakunnan haastattelussa olin niin raksatöitä olisi ollut tarjolla. Palkka taisi olla noin 1600 euroa kk ja työpäivät 8-12 tuntisia ja myös viikonloppuisin. Työtä olisi ollut seurakunnan rakennusten hoitamisessa. Sanoin siellä että raksamiehen palkka on 13 eurosta ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille maksetaan "ylläpitokulua". Siksihän niitä kokeilijoita pidetään, kun niistä saa rahaa vaikka eivät tekisikään mitään.
Laissa ei lue mitään mistään ylläpitokulusta. Ei myöskään työkkärin sivuilla.
No urputa sitten täällä Katsasta... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣