Mieluummin teen osa-aika töitä ja tienaan vähemmän kuin uuvutan itseni
Niin. Ainakin itse tarvitsen aikaa palautumiseen
Kommentit (6)
Elämme vain kerran, joten nautitaan kun voidaan.
Samoin minä. Onnekseni asuntolaina on maksettu ja elämäntyyli muutenkin kohtuullinen, niin pienemmälläkin palkalla pärjää. Olen siirtynyt tekemään keikkaa hoiva-alalle ja tämä on erittäin hyvä ratkaisu tähän elämäntilanteeseen.
Minäkin olen vähentänyt työtunteja, onneksi kouluttauduin niin se on taloudellisesti mahdollista. Mielelläni kyllä tekisin enemmän töitä, mutta sen pitäisi tarkoittaa sen suuruista palkannousua että voisin palkata kotiavustajan jotta vapaa-aikaakin jäisi riittävästi. Nykyinen verotuksen ansiosta ylimääräisistä tuloista jää käteen niin vähän että ei maksa vaivaa.
Kivat sulle. Matalapalkka-alalla ei riitä tulot edes kaikkiin menoihin kuukaudessa joten ei tässä ole mistä nipistää. Tekisin vähemmän jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Joo, haen muita töitä vaan kun ei tärppää.
Itse olen juuri päässyt eläkkeelle, mutta edeltävät vuodet tein 4 päiväistä viikkoa. Toki taloustilanne salli sen, mutta ei meidän kulutus muutenkaan ole suurta. (ei alkoholia, ei maksukanavia, ei kalliita matkoja, perusruokaa jne)
Vaikuttihan se myös eläkkeen määrään, mutta tulemme toimeen.
Lyhyempi työaika kyllä pelasti minun jaksamiseni.
Se on järkevää se! Itsekin tekisin jos olisi taloudellisesti mahdollista. Matalapalkka-alalla vaan ei voi työtunneista nipistää.