Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko olla erittäin kauniin naisen ystävä?

Vierailija
25.01.2024 |

Hän saisi aina huomiota minne menettekin. Voisitko?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa on jotain kaunista. Olen oikeastaan aika kaunis, tai sanotaan että kivan näköinen ja ystävällinen- olen myös juttelevaa sorttia ja oikeassa seurassa hauskakin. Miehiltä saan hymyjä ja juttelevat mukavia, mutta varsinkin naisporukassa minut koitetaan aina jotenkin sivuuttaa ja kaikki naistuttavuudet jäävät aina tuttavuudeksi- ystäviä ei juurikaan ole. Olen miettinyt mistä tämä johtuu mutta onko se jotain naisten keskistä alitajuista nokkimista?

Minulla on sama juttu ja olen juuri kuten kuvailit itseäsi. Mutta nyt kun olen jo yli 40 ja ylipainoinen, huomaan että naisetkin alkavat rentoutua seurassani.

Mutta edelleen naisella on oltava todella hyvä itsetunto ja välitön suhtautuminen kaikkeen ja kaikkiin. Nykyään minulla on jo kavereita enemmän. Minua ei muiden kauneus haittaa enkä ole koskaan kokenut sellaisesta paineita. 

Miehillä on edelleen viha-rakkaus-suhtautuminen minuun ja se on alkanut nykyään jo naurattaa. Viime viikolla viimeksi oli töissä tilanne, jossa miesoletettu osoitti uskomatonta sovinismia ei paitsi minua, vaan jokaista samassa tilassa ollutta naista kohtaan. Mutta hän kohdisti puheensa minulle, eikä hänen olemuksestaan voinut olla näkemättä halveksuntaa ja ylimielisyyttä. Näitä miehiä olen saanut kohdata elämäni aikana paljon. 

Vierailija
42/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin. Baarissa tosin on ärsyttävää kun olen ilmaa

Itse isken AINA kauniin porukasta jonkun muun ihan näpsäkän. Ja pildee tulee.

Kun seurassa on tosi kaunis, se hyödyttää muitakin. Kaikki saavat huomiota miehiltä. Usein käy myös niin, että mies sanoo minullekin, että sinä oletkin tosi mukava ja itse asiassa kaunis. Vaikka en ole se ykkösmagneetti. 

Eli kannattaa liikkua kauniiden ihmisten kanssa. 

Tiedän itseni ja vahvuuteni, joten en ole kateellinen kenellekkään. Minusta on hauska myös seurata, jos joku saa paljon huomiota. Itse en siitä niin välitä. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, aidosti ja oikeasti kauniit ihmiset ovat erittäin miellyttävää katseltavaa ja usein myös tosi mukavia.

Sen sijaan sellaiset laittautumisen avulla itsensä ns. kauniiksi tekevät (ei luonnonkauniit) jotka haluavat huomiota ja ovat jotenkin ylimielisiä, vertailevia ja arvostelevia muita kohtaan, ovat välillä raskasta seuraa. Muuten voi olla hyväkin tyyppi, mutta tuo tietynlainen pinnallisuus, itsekeskeisyys ja huomionhakuisuus häiritsee. Nämä on niitä jotka ei mene edes roskia viemään ilman meikkiä, ja kiinnittävät kummallisen paljon huomiota myös muiden naisten ulkonäköön ja tyyliin - siis ihan tuntemattomien, ja tietty arvostelevaan sävyyn. 

En ole tuollaisia naisia tavannut, mutta kiinnitin huomiota siihen, että sinä itse arvioit arvostelemasi naiset ei-kauniiksi. Eli toimit samalla tavalla kuin arvostelemasi naiset. 

En henkilökohtaisesti usko tuollaiseen jakoon, että ne "oikeasti kauniit "olisivat mukavia ja kauneutta tavoittelevat tavikset olisivat pinnallisia ja ylimielisiä, sillä ulkonäkö ei määritä luonnetta. Siihen törmää tällä palstalla ihan jatkuvasti, että ajatellaan noin. Sillä ei kyllä ole mitään perustetta, vaan vaikuttaa enemmän projektiolta, joka kohdistuu ulkonäköön. Eli sinä ajattelet kauniin olevan hyvä siinä missä joku ajattelee kauniin olevan ylimielinen. Kielteinen projektiosi kohdistuu niihin, jotka (tulkintasi mukaan) yrittävät olla kauniita siinä onnistumatta ja toteat tyytyväisenä, että he eivät ole oikeasti kauniita.

Havaintoni mukaan meikkaamiseen kohdistuu tällä palstalla ja livenäkin valtavasti stereotypioita sekä miesten että naisten puolelta. Meikkaava voi olla hutsahtava, hän ei ole oikeasti kaunis, hän on pinnallinen ja itsekeskeinen jne. Paljon kielteisiä projektioita vain siksi, että joku meikkaa tai laittautuu. Vain meikkaamaton nainen on kaunis ja sellainen, joka ei kiinnitä ulkonäköönsä mitään huomiota ja on silti kaunis.

Naisten kohdalla vaikuttaisi olevan kyse kontrollista, jolloin muita naisia painetaan skandinaaviseen vaatimattomuuden muottiin. Se ilmenee myös palstalla julkkisnaisten julmana arvosteluna. Eivät he ole oikeasti kauniita, vaan jokainen on tietenkin leikellyt itseään ja käyttää filttereitä.

Olen itsekin kohdannut joskus laittautumiseen ja pukeutumiseen kohdistuvaa paheksuntaa ja on epäilty, että minulla on tekoripset (ei ole) ja olen käynyt toimenpiteissä (en ole). Poikkeuksetta nämä naiset ovat itse hyvin maanläheisiä oman ulkonäkönsä ja laittautumisensa suhteen. Jatkuu.. 

Vierailija
44/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa 2: 

Aina kun on tarve arvostella muita ja olettaa heidän motiivejaan, niin kyseessä on jokin oma arka kohta, jota käsitellään toisten kautta. Siis projektio. Jos on tarve arvostella, kyse ei ole ystävyydestä ainakaan. Ja miksi ollaan tekemisissä ihmisten kanssa, joita pidetään pinnallisina ja itsekeskeisinä? Siksi, että heihin on tarve heijastaa omat huonot puolensa ja pitää näin itsensä puhtaana epämiellyttävistä piirteistä. Vaikka ystäväpiiri hyvin usein koostuu samantyylisistä ihmisistä. Jos taas kyse on vieraista ihmisistä, joita on tarve arvostella, on kyse vielä selkeämmin projektioista. Tällöin se, että todetaan tyytyväisenä, etteivät nuo ole oikeasti kauniita, on itse asiassa mitätöintiä. Se on naamioitu meikkaamisen paheksumisen avulla vain joksikin muuksi.

Tällaiset jutut ovat toisaalta hyvin inhimillisiä. Itsekin viimeksi eilen totesin, että "totisesti olemme Idässä" ja hymähdimme sille mieheni kanssa yhdessä, koska hänkin pani samat leidit merkille. Se oli arvostelua, toisaalta Idässä on kuin Britanniassa eli jollain tavalla se on eksoottisuudessaan mainion piristävää. En tiedä olisivatko nuo leidit sellaisia, jotka lähtevät täydessä tällingissä myös viemään roskia? 

Kyse on myös kulttuurieroista. Meikin ja feikin määrä on sidoksissa yhteiskuntaluokkaan eli huomaamaton tyyli ja meikki kuuluu koulutetumman kansanosan tyyliin. Duunareiden keskuudessa on raskaampi tyyli tai sitten täysi hurlumhei tunikoineen ja au naturel. Paheksuuko jälkimmäinen ensimmäistä?

Vierailija
45/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähes kaikki naispuoliset ystävät on olleet paremman näköisiä kuin itse olen.

Ei ole vaivannut.  Ihan hyvin on nuorena flaksi käynyt tasapuolisesti porukoussa ulkonäöstä riippumatta.  Itse asiassa olen pärjännyt ihmissuhteissani paremmin kuin ne tosi kauniit. En ole vissii houkutellut pahimpia törkimyksiä vaan tavallisia kiltti miehiä <3 jollaisen kanssa naimisiinkin pääsin.

Vierailija
46/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut ystävinä tosi kauniita naisia ja miehiäkin. Eipä ole haitannut. N33

Vierailija
47/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kauneuskäsitykseni poikkeaa ns valtavirrasta, joten ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä minulle. 

Vierailija
48/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, ja olenkin! Olen tuttavapiirini rumin :D nämä kauniit ystäväni ovat oikeasti mallitasoisia kaunottaria, osa tehnytkin mallin töitä. Itse olen perusnätti pulliainen, en nyt ruma varsinaisesti, mutta ystävieni rinnalla aivan näkymätön. Tämä on aivan fine, koska ystävät kuitenkin kohtelevat minua hyvin, kauniiksikin kehuvat vaikka ei tarvitsisi!

Vierailija
49/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ystäväni ovat kauniita.

Miksi olisin lihavan verkkarimamman ystävä?

Vierailija
50/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa 2: 

Aina kun on tarve arvostella muita ja olettaa heidän motiivejaan, niin kyseessä on jokin oma arka kohta, jota käsitellään toisten kautta. Siis projektio. Jos on tarve arvostella, kyse ei ole ystävyydestä ainakaan. Ja miksi ollaan tekemisissä ihmisten kanssa, joita pidetään pinnallisina ja itsekeskeisinä? Siksi, että heihin on tarve heijastaa omat huonot puolensa ja pitää näin itsensä puhtaana epämiellyttävistä piirteistä. Vaikka ystäväpiiri hyvin usein koostuu samantyylisistä ihmisistä. Jos taas kyse on vieraista ihmisistä, joita on tarve arvostella, on kyse vielä selkeämmin projektioista. Tällöin se, että todetaan tyytyväisenä, etteivät nuo ole oikeasti kauniita, on itse asiassa mitätöintiä. Se on naamioitu meikkaamisen paheksumisen avulla vain joksikin muuksi.

Tällaiset jutut ovat toisaalta hyvin inhimillisiä. Itsekin viimeksi eilen totesin, että "totisesti olemme Idässä" ja hymähdimme sille mieheni ka

Olipa virkistävä analyysi.

Minä tykkään kokeilla eri meikki ja kampaustyylejä.

Pukeudun näyttävästi.

= olen pinnallinen?

Olen kaunis ja hoikka 55v

= epätoivoinen huomiota hakeva täti?

Ollaan kaikki omanlaisia:)

Vierailija
51/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan persoonan omaavana en pysty. Tulee kateutta liikaa ja muuta mukavaa.

Vierailija
52/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä sanoisi tätä ääneen, mutta anonymiilla keskustelupalstalla voin sanoa. Ja onhan se silloinkin arvostelua, mutta myös keskusteluun osallistumista.

Minä itse en pidä meikkaamisesta. Ensinnäkään en ole käsistäni taitava. Vaikka soitan eri instrumentteja, en osaa piirtää mitenkään hyvin, eikä käteni tottele aivojani jos pitäisi tehdä vaikka rajaus silmiin. Toisekseen en pidä siitä tunteesta iholla, miltä paksu meikkikerros tuntuu (Olen ollut ammattilaisen meikattavana, siksi tiedän miltä se tuntuu).

Minulle on aivan sama, meikkaako ihminen vai ei. Jotkut ovat siinä todella taitavia, joillain se omaan makuuni menee yli.

Pitkiä kynsiä en pidä itselläni järkevinä, ja muilla ne ovat joskus todella rumat, jos ovat todella pitkät. Silti, en arvota ihmisiä kynsien ja meikkikerroksen perusteella.

Olen kuitenkin sellaisessa asiakaspalvelutyössä, että kohtaan ihmisiä laidasta laitaan. Ja _oma kokemukseni_ on, että mitä laittautuneempi nainen, sen tylympi hän on sekä minulle että muille ihmisille. Poikkeuksena trans-ihmiset. Mutta muuten tervehdykseen vastaamattomuus, ylimielinen tuijotus yms on enemmän laittautuneiden ominaisuus.

Saatte suuttua tästä, ja pitää minua kamalana ihmisenä ihan vapaasti. Minulla ei ole mitään ulkonäköpaineita itselläni, pidän itseäni hyvinkin luonnonkauniina, eikä siinä ole mitään sen kummempaa kuin jos paljon meikkaava pitää itseään kauniina kun on meikannut. Se vain on aivan totta, että ainakin minuun paljon laittautuvat suhtautuvat ylimielisemmin kuin muut.

Vierailija
53/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä sanoisi tätä ääneen, mutta anonymiilla keskustelupalstalla voin sanoa. Ja onhan se silloinkin arvostelua, mutta myös keskusteluun osallistumista.

Minä itse en pidä meikkaamisesta. Ensinnäkään en ole käsistäni taitava. Vaikka soitan eri instrumentteja, en osaa piirtää mitenkään hyvin, eikä käteni tottele aivojani jos pitäisi tehdä vaikka rajaus silmiin. Toisekseen en pidä siitä tunteesta iholla, miltä paksu meikkikerros tuntuu (Olen ollut ammattilaisen meikattavana, siksi tiedän miltä se tuntuu).

Minulle on aivan sama, meikkaako ihminen vai ei. Jotkut ovat siinä todella taitavia, joillain se omaan makuuni menee yli.

Pitkiä kynsiä en pidä itselläni järkevinä, ja muilla ne ovat joskus todella rumat, jos ovat todella pitkät. Silti, en arvota ihmisiä kynsien ja meikkikerroksen perusteella.

Olen kuitenkin sellaisessa asiakaspalvelutyössä, että kohtaan ihmisiä laidasta laitaan. Ja _oma kokemukseni_ on,

Sepä erikoista, koska itsekin olen ollut aspa-työssä yli 25v enkä ole moista havainnut. 

Vierailija
54/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ystäväni ovat mielestäni kauniita, mutta pari on ihan yleisilläkin standardeilla tosi kauniita. En tiedä miten sen pitäisi vaikuttaa ystävyyteen. Yksi erittäin läheinen ystäväni on minua 15 vuotta nuorempi, ihan hullun kaunis ja mahtava luonne.

Se, että naiset ylläpitäisivät yleisesti keskenään jotain kilpailuasetelmaa siitä kuka miellyttää miehiä eniten, on ummehtunut ja naisvihamielinen ajatus joka kumpuaa naisiin liitetyistä negatiivisista stereotypioista, kuten siitä että naiset ovat muka jotenkin miehiä kateellisempia tai että oma ulkonäkö on naiselle kaikkein tärkeintä. 

Vierailija
55/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuitenkin sellaisessa asiakaspalvelutyössä, että kohtaan

Niin, mitä sitten? Sinä et ole, minä olen.

Itse en ole kaupan alalla, joten ehkä sillä on merkitystä. Ehkä ei. 

Vierailija
56/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon siitä naisesta. Jos kauneus ja sen mukana tuleva helppo elämä pilaa persoonan niin sitten en voisi.

Oletko jotenkin vajaa, kun kuvittelet kauneuden tekevän immuuniksi esim. sairauksille, onnettomuuksille ja läheisten kuolemiselle?

Helppo seksi ei ole sama kuin helppo elämä.

Vierailija
57/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ystäväni ovat kauniita minun silmissäni.

Vierailija
58/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuitenkin sellaisessa asiakaspalvelutyössä, että kohtaan ihmisiä laidasta laitaan. Ja _oma kokemukseni_ on,

Kehuin just kirjoitustasi???

Ihmiset pitävät minua kivana .

Juttelen jopa mummoille välillä kahvilassa.

Olen se meikkaava  yli 50 v.

ja meikin ei kuulu tuntua kasvoilla..ei se laastia ole???

Vierailija
59/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se onnistuu jollain ihme keinolla pääsemään mun friend zonelle, niin kyllä.

Vierailija
60/73 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ystäväni ovat mielestäni kauniita, mutta pari on ihan yleisilläkin standardeilla tosi kauniita. En tiedä miten sen pitäisi vaikuttaa ystävyyteen. Yksi erittäin läheinen ystäväni on minua 15 vuotta nuorempi, ihan hullun kaunis ja mahtava luonne.

Se, että naiset ylläpitäisivät yleisesti keskenään jotain kilpailuasetelmaa siitä kuka miellyttää miehiä eniten, on ummehtunut ja naisvihamielinen ajatus joka kumpuaa naisiin liitetyistä negatiivisista stereotypioista, kuten siitä että naiset ovat muka jotenkin miehiä kateellisempia tai että oma ulkonäkö on naiselle kaikkein tärkeintä. 

Nuorena ei ollut kivaa kun halusi jonkun ja

se kaunis ystävätär sai sen:(