Iltalehti: Stubb viljelee erikoista Suomi-väitettä - Asiantuntija tyrmää
Ulkopoliittisen instituutin tutkija Henri Vanhanen tyrmää Alexander Stubbin erikoisen väitteen, että Suomi on Yhdysvaltain "10 tärkeimmän kumppanimaan" joukossa. Vanhasen mukaan edelle menevät Britannia, Australia, Saksa, Ranska, Puola, Japani, Etelä-Korea jne.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/486d095b-9151-433a-92da-723348848…
Kommentit (49)
Mutta jos osaa laskea vain kolmeen, onhan se ymmärrettävää.
Ette te vassarit onnistu maalaamaan LSE:n tohtorista tyhmää. Todellinen haaste Stubbille on olla riittävän kansantajuinen.
Stubb on Suomelle jopa vaarallinen, jos presidenttinä päästelee suustaan mitä sattuu, kuten olemme niin monesti tähänkin asti saaneet todistaa. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ette te vassarit onnistu maalaamaan LSE:n tohtorista tyhmää. Todellinen haaste Stubbille on olla riittävän kansantajuinen.
Ja sinä et ymmärrä että näihin positioihin päästään suhteilla, joiden saamiseen riittää että pääset oikeisiin piireihin. Kyllä, se voi vaatia älyä manipuloida ihmisiä, mutta ei sellaista älyä ja empaattisuutta jota moni toivoisi presidentillä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Stubbilla jonkinasteinen Touretten syndrooma?
Täysin epävakaita möläytyksiä tulee lähes viikoittain. :O
Minä luulen, että hän on vain ihan oikeasti tyhmä kuin saapas, eikä tietenkään itse tajua sitä. Vähän samanlaista sekoilua kuin Trumpilla; valtava tyhmyys yhdistettynä valtavaan egoon ja itsekontrollin puutteeseen.
Hemmetti. Trump on nero verrattuna tähän pelleen. Tuo vie meidät sotaan ja nauraa päälle lentäessään perheensä kanssa ulkomaille. Jokainen joka tuota äänestää pitäisi ampua silmään.
Vierailija kirjoitti:
Stubb on Suomelle jopa vaarallinen, jos presidenttinä päästelee suustaan mitä sattuu, kuten olemme niin monesti tähänkin asti saaneet todistaa. Ei jatkoon.
Puten unelmien pressa. Vähän silittää niin tupi lirkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Stubb heittelee ihan lonkalta vain näitä älyttömiä väitteitään.
Miettikää nyt jos hänestä tulee presidentti ja hän rupeaa viljelemään tällaisia ympäriinsä.
Ei hyvä.
Niinpä. Stubb ei ole tippaakaan realistinen ja sellainenko meidän sitten tulisi valita etenkin vielä tässä maailman ajassa presidentiksi? Siinä ei ole mitään järkeä. Presidentti hoitaa paljon mm. kahdenvälisiä suhteita eli ei siihen tehtävään voi ihan ketä tahansa laittaa. Kyseessä on usein vieläpä turvallisuuteen liittyvät asiat, jotka ovat etenkin nyt erityisen tärkeitä. Mitä itse tuohon aloituksessa viitattuun juttuun tulee, niin Suomi ei tosiaan ole sillä tavoin Yhdysvalloille tärkeä kuin Stubb esittää vaan juurikin siten, miten tuo asiantuntija kuvailee.
Stubb luulee paljon, mutta tietää vähän.
Ei ole vielä valittu ja nyt jo muiden pitää korjailla puheita.
Ei kyllä liity Touretteen, jotain ylivertaisuusharhaa voisi olla
Stubb yhtä "hyvä" pressa kun Marin pääministeri, kaks purupää tomppelia.
Stubb on ylimielinen ja valitettavasti se kostautuu, kun puhuu mitä sattuu myös maailman johtajille.
Muistaako kukaan, kuinka hän kutsui Lavrovia etunimellä Sergei ja pyysi lopettamaan Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan. Noloa ja kiusallista. Miettikää, kun hän presidenttinä lähettelee viestejä "Vladimirille".
Väitän että aika harva amerikkalainen pystyy edes osoittamaan kartalta missä Suomi sijaitsee. Ja ne kerrat kun Suomi mainitaan jenkeissä korkea-arvoisten poliitikkojen suulla, niin väitän että aika usein on joku asiantuntija briiffannut hetkeä aiemmin että kuka ja missä.
Alex sekoittaa nyt omat haaveensa ja todellisuuden - kuten yleensä.
Jos ette halua Stubbista presidenttiä, ETTE ÄÄNESTÄ HÄNTÄ.
Niin yksinkertaista.
Ihmiset tuntuvat luulevan, että gallupit velvoittavat!
vaalitentissä Stubb sanoi, että kun Suomen raja on kiinni, se on kiinni, eikä sieltä tule kukaan, paitsi naoset, lapset sairaat ja vanhukset. Siihen Halla-Aho tokaisi, että senhän sitten tietää ketä siellä hangessa kohta on :D
Vierailija kirjoitti:
No se on oikeastaan sama asia. Vaikka olisit kuinka viisas, mutta et saa suustasi yhtään ymmärretävää lausetta, niin loppu tulos on se, ettei kukaan ymmärrä "viisauttasi".
Äänestän ihan ketä tahansa muuta jos stubbi on kakkoskierroksella.
Voi apua, tuo oli niitä hänen ainoita omia ajatuksiaan. Nyt joutuu vaan peesaamaan muita. Vai tulisiko tänään jopa joku uusi sammakko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä et ymmärrä että näihin positioihin päästään suhteilla, joiden saamiseen riittää että pääset oikeisiin piireihin. Kyllä, se voi vaatia älyä manipuloida ihmisiä, mutta ei sellaista älyä ja empaattisuutta jota moni toivoisi presidentillä olevan.
Tutkintoja suhteilla? Jo on höpinät.
Minä luulen, että hän on vain ihan oikeasti tyhmä kuin saapas, eikä tietenkään itse tajua sitä. Vähän samanlaista sekoilua kuin Trumpilla; valtava tyhmyys yhdistettynä valtavaan egoon ja itsekontrollin puutteeseen.