Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä endottaria raskaana?

10.01.2007 |

Minulta vihdoin ja viimein kaikki endo saatu suuuuuurien taistelujen ja avanne kokemuksen jälkeen pois. Toinen munatorvi puuttuu. Nyt sitten eilen jätin pillerit pois niin kysymys kuuluukin minkälaiset mahdollisuudet meillä on näin luomusti???

2x ivf takana ja hoitoon päästään heti kun halutaan, mutta ihan vielä en sitä jaksaisi kun viimeisimmästä leikkaiksestakin on vasta viikko ja päivä, joten tekee mieli vain hengähtää ja herätellä tuota seksielämää muutenkin kuntoon??

Kaikki neuvot ja mielipiteet tervetulleita

Riikka

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tyttö syntyi 3 vko sitten...

Eli minulla endo, ei tosin noin laaja kuin sinulla ilmeisesti ollut. Meillä aikaa onnistumiseen meni 5 vuotta, 5 hoitokertaa, 8 siirtoa....Hoitohistoriamme suurinpiirtein tässä (epäonnistuneet PAS yritykset poislukien):

- syksy 2001 yritys alkoi

- syksy 2003 1. laparoskopia ja endometrioosin poisto

- loppuvuosi 2003 kohdunulkoinen raskaus (alkoi luomusti 2. lapan - jälkeisestä kierrosta

- kevät 2004 1. IVF

- syksy 2004/talvi 2005 2. IVF+2PAS

- kevät 2005/syksy 2005 3. IVF+1PAS

- syksy 2005 Zoladex hoito endon kuivatteluun

- loppuvuosi 2005 2. laparoskopia + endon poisto

- talvi 2006 4. IVF (pitkä viljely)

- alkukevät 2006 5. IVF/ICSI (pitkä viljely, pakkaseen alkioita kahteen olkeen) ----> positiivinen raskaustesti

- joulukuu 2006 tyttö syntyi!

Eli minulta on poistettu endoa kahdesti, ja molemmilla kerroilla olen tullut raskaaksi neljän kuukauden kuluessa.

Ekan endonpoiston jälkeen raskaus alkoi luomusti, mutta olikin KU ja siten toinen torvi poistettiin. IVF hoidot aloitettiin vasta 8 kk endo-lapan jälkeen ja silloin minulla jo oli taas endo kipuja. Hoitoja tehtiin 3 kpl (kuusi kertaa siirrettiin alkioita) kunnes päädyimme taas hoitamaan endoa pois Zoladex kuurilla+uudella lapalla. Tämän jälkeen toinen siirto tärppäsi.

Itse ajattelen, että parhaat mahdollisuudet tärppiin on kun endoa on hoidettu pois. Siten sinullakin varmaan on nyt hyvät mahdollisuudet raskautua. Luomustikin voi tärpätä, mutta ehkä en kovin montaa kiertoa odottaisi IVF-hoitojen aloittamista, ettei endo tule takaisin. Tai harkitsisin sitä Zoladex kuuria ennen hoitojen aloittamista jos endo on alkanut oireilla uudestaan.

Toivottavasti teillä tärppää, endo on inhottava tauti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme