Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vierailuja synnytysosastolle estää?

Vierailija
25.01.2024 |

Laskettuun aikaani on reilu kuukausi. Haluan olla sairaalassa rauhassa enkä kaipaa vierailijoita. Esikoinen syntyi korona-aikaan, jolloin vierailijoita ei edes sallittu. Koin sen helpottavana ettei tarvinnut "kestitä" vierailijoita, vaan sain rauhassa toipua vaikeasta synnytyksestä ja keskittyä vauvaan. 

Nyt kun syntyy toinen, haluan saman linjan. Olen siitä lapsen isovanhemmille sanonutkin. Ongelma on yksi innokas isoäiti, joka yritti jo esikoisen synnytyksessä päästä väkisin synnytyssaliin (kielloista huolimatta). Pelkään, että hän tunkee väkisin osastolle katsomaan vauvaa. 

Pystynkö jotenkin estämään ei-toivotut vierailijat? Vai pitääkö minun jännittää, että pöllähtääkö tämä yksi paikalle tahtomattani ja vasta sitten häätää hänet pois? Stressaa jo etukäteen ajatuskin, että isoäiti saapuu paikalle hössöttämään vaikka erikseen kielsin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sijaintisi sairaalassa salaiseksi.

Vierailija
2/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi estää. Kerrot vaan hoitajille tämän ja sitten heidän ei pitäisi päästää vieraita luoksesi. Ei varmaan onnistu ihan 100% jos jokainen sijainen, jolta vierailija tietä huoneeseen kysyy, ei muista vierailukieltoa. Mutta kertominen kuitenkin vähentää tsänssejä että huoneeseesi pelmahtaa ei-toivottua porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot suoraan, että pysykää poissa. Ja jankkaat tätä koko raskauden ajan. Eihän kukaan ole niin tollero, että tuollaisen jälkeen väkisin tulee. Meidän sairaalassa isovanhemmat eivät edes saa tulla perheosastolle, saati synnytyssaliin.

Vierailija
4/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanot suoraan, että pysykää poissa. Ja jankkaat tätä koko raskauden ajan. Eihän kukaan ole niin tollero, että tuollaisen jälkeen väkisin tulee. Meidän sairaalassa isovanhemmat eivät edes saa tulla perheosastolle, saati synnytyssaliin.

Kerro se tälle isoäidille... Häneen kun ei kiellot aina tehoa jos hän on jotain päättänyt. Hän todella koitti päästä synnytyssaliin sisälle vaikka oli koronakuri päällä. Oli kiva kuulla tempauksesta kätilöltä kesken supistuskipujen.

Aloittaja

Vierailija
5/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro se tälle isoäidille... Häneen kun ei kiellot aina tehoa jos hän on jotain päättänyt. Hän todella koitti päästä synnytyssaliin sisälle vaikka oli koronakuri päällä. Oli kiva kuulla tempauksesta kätilöltä kesken supistuskipujen.

Aloittaja

Vartijat paikalle, niin taatusti lähtee. 

Vierailija
6/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro isoäidille, milloin lähdet synnyttämään. Käske myös miestäsi jne. olemaan kertomatta. 

Vierailija
7/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos et kerro tuolle tuppautujalle, että olet synnyttämässä? Kerrotte uudesta tulokkaasta vasta, kun olette kotiutuneet. Ei teillä ole mitään velvollisuutta kertoa syntymästä sillä sekunnilla, kun lapsi parkaisee ensimmäisen kerran.

Vierailija
8/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisi ko. isoäidille vauvan syntymästä vasta, kun olette kotiutuneet ja valmiita vastaanottamaan vieraita. 

Vierailija
9/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kerro isoäidille, milloin lähdet synnyttämään. Käske myös miestäsi jne. olemaan kertomatta. 

Me tehtiin myös näin. Anoppi tiesi jo valmiiksi että hän synnyttääkin lapseni paremmin kuin minä, joten oli pakko rajata.

Vierailija
10/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tämä. Ja sitten tosiaan sairaalan neuvontaan ilmoitus, että sun tietoja ei saa antaa kenellekkään. 

Vierailija
11/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja sukulaisia ap:llä.

Vierailija
12/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hiton yllättynyt, kun mieheni työkaveri perheineen tuli sairaalaan katsomaan vauvaamme vain reilut kaksi tuntia synnytyksen  jälkeen! Onneksi olin hyvävointinen, mutta tuli mieleen, että ketkä tulee seuraavaksi. Lapsen mummi tuli seuraava päivänä.

Vierailija
13/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hiton yllättynyt, kun mieheni työkaveri perheineen tuli sairaalaan katsomaan vauvaamme vain reilut kaksi tuntia synnytyksen  jälkeen! Onneksi olin hyvävointinen, mutta tuli mieleen, että ketkä tulee seuraavaksi. Lapsen mummi tuli seuraava päivänä.

Kaikenlaisia pököpäitä sitä maa päällään kantaakin. Tarkoitan tuota työkaveria. 

Vierailija
14/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellät sairaalassa kaikki vierailijat ja sanot ettei tietoa siellä olostasi saa antaa kenellekkään.

Vierailija
15/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oma äiti yritti tunkea paikalle, soitteli synnytyssaliin että voiko tulla kuitenkin, kun ollaan jo vuorokausi siellä oltu. Onneksi aviopuolisolla oli sen verran selkärankaa että sanoi suoraan, että tänne et nyt kyllä tule, me soitetaan kun on jotain uutisia.

Vierailija
16/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiellät sairaalassa kaikki vierailijat ja sanot ettei tietoa siellä olostasi saa antaa kenellekkään.

Kenellekään. Vain yksi k-kirjain ennen ä-kirjaimia. 

Vierailija
17/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen ratkaisu: et kerro, että olet sairaalassa.

Vierailija
18/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oma äiti yritti tunkea paikalle, soitteli synnytyssaliin että voiko tulla kuitenkin, kun ollaan jo vuorokausi siellä oltu. Onneksi aviopuolisolla oli sen verran selkärankaa että sanoi suoraan, että tänne et nyt kyllä tule, me soitetaan kun on jotain uutisia.

Miksi teillä oli puhelimet synnytyssalissa mukana? 

Vierailija
19/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro milloin olet synnyttämässä. 

Vierailija
20/50 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailut mille tahansa osastolle voi estää. Tietenkin. Aikuisilla ihmisillä on Suomessa itsemääräämisoikeus eikä kenenkään tarvitse vastaanottaa vieraita, jos ei itse halua. Voi myös erikseen rajat tietyt henkilöt pois. Tämä jo ihan turvallisuussyistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi