Mitä mieltä olette, mikä vakuutusyhtiö pienituloisen kannattaa valita?
Toki rupean vertailemaan itsekin, mutta olisin halunnut alustavan mielipiteen.
Olen maksanut Lähitapiolalle noin 330 vuodessa ja tajusin että se on tosi paljon, kun hädintuskin pystyn maksamaan vuokraakaan. (Ja tämä ei sisällä autoon liittyviä vakuutuksia)
1.Tarvitsen siis laajan kotivakuutuksen. (Kun eikö semmonen yleensä otetakkin vaikka asuukin vakuutetussa kaupungin vuokra-asunnossa.)
2. Jonkinlaisen matkavakuutuksen (Käyn joka kesä noin neljän päivän ulkomaanmatkalla)
3. Lapselle tapaturmavakuutuksen (pakollinen, urheiluseura vaatii)Yh-yksi lapsi
Autoon liittyvien vakuutusten maksamista jatkan Lähitapiolan kanssa. (Ollut monta vuotta, halpaa sen vuoksi)
Olen siis niin pienituloinen, siksi noin vähän vakuutuksia
Kiitos etukäteen, jos joku jaksaa kommentoida!
Kommentit (5)
Näiden vertaaminen on tehty nykyään tarkoituksella niin hankalaksi ettei tahdo saada selvää ellei itse tee tuota työkseen. Jospa jollakulla olis tähän jotain kokemusta, jään seuraamaan.
Ota myös huomioon se, että jos vaihdat muut vakuutukset toiseen yhtiöön, niin autovakuutusten hinta saattaa nousta. Yleensä vakuutuksista saa alennuksia sitä enemmän, mitä enemmän on vakuutuksia samassa yhtiössä.
Olen itse köyhä työtön ja vakuutuksia on tasan 0. Ihan hyvin pärjään ilman vakuutuksia. En halua, enkä voi käyttää vähiä rahojani vakuutuksiin, joista tuskin mitään korvauksia koskaan saisin.
Mikä tahansa vakuutusyhtiö saattaa tarjota edullisimman sopimuksen, jos ja kun sattuu tarjous kohdalle. Ei ole millään yhtiöllä mitään automaattia, joka antaisi automaattisesti aina halvimman kampanjan kaikille, huonoa liiketoimintaahan se olisi.
Tuo urheiluseuran vaatima vakuutus kuulostaa oudolta.
Normaalisti seura ottaa vakuutuksen ja se on sisällytetty harrastusmaksuun.